Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27

Temat: [radio cb] montaż  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2010
    Skąd
    Wolbrom
    Postów
    25
    Auto
    brava

    [radio cb] montaż

    Witam,
    koledzy jestem na etapie montażu radia cb i mam takie pytanko czy jak podepnę kable zasilające od cb do kabli od zapaliczki to czy może powstać jakiś konflikt jeśli później do gniazdka zapalniczki włożę np. ładowarkę od telefonu ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    nie powinno najmniejszego konfliktu, oczywiście pamiętaj o bezpieczniki na tym kablu co będziesz, się "wcinał"
    mam tak u siebie i nic się nie dzieję od roku

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2010
    Skąd
    Kościan
    Postów
    1
    Auto
    Marea
    tylko dla przezorności wyciągnij bezpiecznik zapalniczki zanim zaczniesz cięcia

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    lukq, Fiat to takie dziwne auto że czasami coś jednak wchodzi na odbiornik CB . U mnie jak miałem tak podpięte radio, była to ładowarka do GPS i do Nokii . Ale to wszystko zależy od tego jakie radio montuje się do autka. Ogólnie nie polecam radyjek z dolnej półki. Alternator, elektryczna pompa paliwa i rozdzielacz zapłonu bardzo ładnie w tych radiach słychać. Kolega ma puncioka i sprawdza na CB radiu czy mu silnik pracuje

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    to u mnie nawigacja zagłusza powodując szumy, lecz gdy rozmawiałem z fachowcem mówił,że to niestety normalna sprawa gdyż te ładowarki czy do telefonu czy do noki wysyłają sygnał. czy Fiaty tego nie wiem bo ja tam zadowolony jestem, jeśli chodzi o radia to prawda.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    84
    Auto
    Stilo MW 1.9 JTD

    Re: [radio cb] montaż

    Cytat Napisał lukbal
    Witam,
    koledzy jestem na etapie montażu radia cb i mam takie pytanko czy jak podepnę kable zasilające od cb do kabli od zapaliczki to czy może powstać jakiś konflikt jeśli później do gniazdka zapalniczki włożę np. ładowarkę od telefonu ?
    A jaki sens ma taki montaż Jeżeli już podpinasz radio CB na stałe to podepnij bezpośrednio pod akumulator Zobaczysz jaka jest różnica w pracy radyjka
    Niestety u nas popularne są radyjka z wtykiem zakończonym zapalniczką ale tylko i wylącznie z tego powodu ze nic nie możesz zostawić w samochodzie bo... już tego nie zobaczysz. Ale skoro podłączasz na stałe, to tylko do aku.

    73

    [size=2][ Dodano: 2010-11-05, 21:00 ][/size]
    Cytat Napisał skunksior
    Fiat to takie dziwne auto że czasami coś jednak wchodzi na odbiornik CB . U mnie jak miałem tak podpięte radio, była to ładowarka do GPS i do Nokii . Ale to wszystko zależy od tego jakie radio montuje się do autka. Ogólnie nie polecam radyjek z dolnej półki. Alternator, elektryczna pompa paliwa i rozdzielacz zapłonu bardzo ładnie w tych radiach słychać.
    Nie zgodzę się z Kolegą. Mam od 4 lat TTI880 ( też podobno dolna półka;dla mnie przynajmniej środkowa ) i w Uno pracowało bez problemu !!!! Do tego antenka Snucker Elite 115 na magnesie (tylko ze względu na kradzieże) i wszystko bylo ok. Co więcej , nie było podłączone na stałe tylko na wtyk. Od dwóch lat podłączone na stałe do Megane(foka) + antena (ta sama) na uchwyt klapy- bez zakłóceń. Od prawie dwóch miesięcy w Stilo 1.9 JTD na razie na zapalniczce i magnesie +dodatkowy filtr na kablu = tak jak poprzednio. Wniosek - antenka powinna być dopasowana do radyjka ( nie tylko , dostrojona ). I podstawa -radyjko na stałe do aku. Ale z wiadomych względów ciężko u nas z tym.
    W Uno i Stilo stwierdziłem również następującą zależność ( może to takie tylko moje odczucie). W Fiatach montowanejest /albo i nie fabrycznie typowe "gniazdo do zasilania (rozgrzania) zapalniczki samochodowej" a nie gniazdo zasilania 12v które powinno służyć do zasilania urządzeń jakie potrzebujemy. W Uno fabrycznie miałem tylko kostkę i zamontowałem takie gniazdo , w Stilo zamieniłem z gniazdem zapalniczki. Różnica widoczna gołym okiem. Znajomi ktorzy też tak zrobili twierdzą sami że "coś w tym jest". Co , nie wiem.
    STILO Multiwagon 1.9 JTD 115KM

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2010
    Skąd
    Ozorków
    Postów
    2
    Auto
    Doblo
    Z dodatkowymi dźwiękami w CB miałem problem w Doblo 1,9 JTD wzmagały się po zwiększeniu obrotów.Rozwiązałem to montując dodatkowe filtry na przewodzie zasilającym przy radiu i włączając funkcje ANL (Automatic Noice Limited).Dzięki,której można zredukować elektryczne i elektromagnetyczne zakłócenia w czasie pracy na kanale.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2008
    Skąd
    |°Bielsko-Biała°|
    Postów
    182
    Auto
    Celica V 2.0 GTi a była Tempra 1.6 159.A3.000
    to ja z moich doświadczeń dodam, że faktycznie w fiacikach bardzo lubi być słychać w radiu zakłócenia generowane przez alternator czy układ zapłonu, często na tyle, że idealne zestrojenie anteny (stroiłem nieraz długo i dokładnie ) nie pomaga, anteny stałej, nie jakiś magnes, dla niektórych radyjek o niebo lepiej mieć pociągnięte prosto z akumulatora / przyłącza plusowego gdzie pod maską grubsze kable niż fabryczne dają do radyjka; można też kombinować z filtrami na zasilaniu jeśli chcemy tej zapalniczki, ale nie jest to czasami najszczęśliwsze rozwiązanie;
    a że radio wyjmować bo kradną? ok, ale pociągnąć sobie swoje kable porządne i zrobić wtyczkę i po problemie;
    od biedy dla leniwych kupić gniazdko zapalniczkowe do samodzielnego montażu na kabel i zalutować;
    druga sprawa - stan szczotek alternatora, stan regulatora napięcia w szczególności (które to regulatory lubią po czasie w fiacikach padać o czym wszyscy wiedzą), stan kabli zapłonowych - to ma znaczny wpływ na to ile i jakie zakłócenia w radiu mogą się pojawić; to wszystko warto mieć na uwadze
    [scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
    sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
    Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
    [size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    Kołobrzeg
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Punto II 1.3 MultiJet
    Napisałem wcześniej taki dokładny komentarz, ale gdzieś zanikł, więc napiszę teraz w skrócie:

    Wcześniej w Cosiarce B. TTI 770 + Hustler ( zestrojone, na magnesie i pod zapalniczkę, prędkości max 150 więc dach nie porysowany aż tak bardzo).

    Teraz założyłem do Punciaka to samo radio TTI 770 ( użytkuję je już 3 rok) i antenkę Presidenta Missouri. na magnesie, zestrojona i pod zapalniczkę. jest krótsza i nie rysuje dachu powyżej prędkości dopuszczalnej :-P radyjko jak radyjko, w aglomeracjach skręcam, aby nie szumiało, bo i po co mi wiedzieć co jest za 10 km w odwrotną stronę .... przy delikatnie skręconym na 5-7 km ciągnie .... a poza tym zawsze spotykam jakąś Biedronkę
    pozdr@wiam

    Andrzej.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Odświeżę trochę wątek.
    Czy komuś się udało zlikwidować zakłócenia wtrysków w autach z silnikami jtd??
    Mam alana 100 plus i antenkę president super florida i powiem że trochę mi sieją zakłócenia.
    Nie próbowałem jeszcze podłączyć radia bezpośrednio pod aku ale czy to pomoże? Słyszałem o filtrach przeciwzakłóceniowych ale jakie to mają być i czy faktycznie działają??
    no i pytanie gdzie wsadzić to radio bo nie chce mi się go wyjmować a między fotele nie mam zamiaru montować zresztą na obudowie bezpieczników też nie za bardzo.
    lukq może ty rozwiązałeś problem bo widzę że masz jtd

    Proszę o sugestie. i Pomysły
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał staniol504
    no i pytanie gdzie wsadzić to radio bo nie chce mi się go wyjmować a między fotele nie mam zamiaru montować zresztą na obudowie bezpieczników też nie za bardzo.
    możesz pod fotel
    Jeśli chodzi o zakłócenia ja tak owych u siebie na zauważyłem, podpięte bezpośrednio pod zapalniczkę, antenka na końcu dachu [z tyłu] radio z przody koło nóg pasażera. Zakłócenia jakie występują to jedynie od wycieraczek czasem. Filtry jak i podłączanie bezpośrednio po akumulator może pomóc, a nawet pomoże z opinii z jakimi się spotkałem. Z tych 2 opcji jednak skłoniłbym się ku filtrowi przeciwzakłóceniowemu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Też miałem problem gdzie podłączyć to nieszczęsne radio CB by nie było widać wtyku zapalniczki i by popielniczka nie była otwarta.
    Dopytując się o el. lusterka dowiedziałem się o przewodach- z kostką- wchodzących do środkowego tunelu - tam gdzie miejsce na monety, wystarczy wyciągnąć ten plastik.

    Są to przewody do dodatkowej zapalniczki, kupiłem zapalniczkę taką

    i podpiąłem pod te przewody [jak coś biały masa- reszta plusy,ale jeden podpinasz ] schowałem wtyczkę z zapalniczką do tunelu i niema śladu podłączenia radia CB

    Radio mam przy tunelu od strony pasażera, słuchawkę jak widać na starym jeszcze zdjęciu.


    Radio M-Tech Legend II - niby zamiennik uniden 520 Pro XL, szumią tak samo bo kuzyn ma takie .

    po podłączeniu tak jak napisałem, zdaje mi się że radio szumi trochę mniej, u mnie np sterowanie el. szybami dawało zakłócenia teraz ich nie słyszę, chyba że rozstroję radio dość mocno.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    33
    Postów
    429
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Ale te kostka co jest na dodatkowe gniazdo zapalniczki prąd ma dopiero wtedy jak zapłon jest włączony?

    Ja mam Unidena 520 i jestem bardzo zadowolony, radio sprawuje się super, wszystko słychać głośno i wyraźnie

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    34
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Właśnie niema, jest tak jak z zapalniczką- może to i dobrze bo nigdy radia nie zostawisz wł. jak to szwagrowi nie raz się zdarza - a i jest to miejsce które nie przeszkadza, gdzie można schować więc niema wystających kabli


    Cytat Napisał Marcin91
    Ja mam Unidena 520 i jestem bardzo zadowolony, radio sprawuje się super, wszystko słychać głośno i wyraźnie
    Ten legend to to samo tylko głośnik mniej wyraźnie przekazuje głos, ale i tak baardzo dobrze wszystko słyszę , a słuch mam średni

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Memciu
    Radio mam przy tunelu od strony pasażera
    Czyli identycznie jak ja
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Radio
    Napisany przez Kiler na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-03-2014, 23:27
  2. CB RADIO
    Napisany przez rob na forum CB Radio
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post: 03-06-2012, 17:37
  3. [car-audio] Oryginalne radio Brava
    Napisany przez Krissimo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-10-2008, 07:25
  4. Seryjne radio w bravo
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-09-2008, 14:34
  5. Seryjne radio w Bravo
    Napisany przez adamusss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-08-2008, 23:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

montaz wtyczki cb radia do zapalniczki

antena cb doblo

montaz cb w bravo ll

Szumy w cb w stilo

montaz cb radia fiat stilo

montaz cb radia fiat bravo

cb radio fiat doblo

montaz cb fiat stilo zdjecia

montaz radia fiat stilo

cb radio w stilo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl