Witam,
koledzy jestem na etapie montażu radia cb i mam takie pytanko czy jak podepnę kable zasilające od cb do kabli od zapaliczki to czy może powstać jakiś konflikt jeśli później do gniazdka zapalniczki włożę np. ładowarkę od telefonu ?
Witam,
koledzy jestem na etapie montażu radia cb i mam takie pytanko czy jak podepnę kable zasilające od cb do kabli od zapaliczki to czy może powstać jakiś konflikt jeśli później do gniazdka zapalniczki włożę np. ładowarkę od telefonu ?
nie powinno najmniejszego konfliktu, oczywiście pamiętaj o bezpieczniki na tym kablu co będziesz, się "wcinał"
mam tak u siebie i nic się nie dzieję od roku
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
tylko dla przezorności wyciągnij bezpiecznik zapalniczki zanim zaczniesz cięcia
lukq, Fiat to takie dziwne auto że czasami coś jednak wchodzi na odbiornik CB . U mnie jak miałem tak podpięte radio, była to ładowarka do GPS i do Nokii . Ale to wszystko zależy od tego jakie radio montuje się do autka. Ogólnie nie polecam radyjek z dolnej półki. Alternator, elektryczna pompa paliwa i rozdzielacz zapłonu bardzo ładnie w tych radiach słychać. Kolega ma puncioka i sprawdza na CB radiu czy mu silnik pracuje
to u mnie nawigacja zagłusza powodując szumy, lecz gdy rozmawiałem z fachowcem mówił,że to niestety normalna sprawa gdyż te ładowarki czy do telefonu czy do noki wysyłają sygnał. czy Fiaty tego nie wiem bo ja tam zadowolony jestem, jeśli chodzi o radia to prawda.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A jaki sens ma taki montaż Jeżeli już podpinasz radio CB na stałe to podepnij bezpośrednio pod akumulator Zobaczysz jaka jest różnica w pracy radyjkaNapisał lukbal
Niestety u nas popularne są radyjka z wtykiem zakończonym zapalniczką ale tylko i wylącznie z tego powodu ze nic nie możesz zostawić w samochodzie bo... już tego nie zobaczysz. Ale skoro podłączasz na stałe, to tylko do aku.
73
[size=2][ Dodano: 2010-11-05, 21:00 ][/size]
Nie zgodzę się z Kolegą. Mam od 4 lat TTI880 ( też podobno dolna półka;dla mnie przynajmniej środkowa ) i w Uno pracowało bez problemu !!!! Do tego antenka Snucker Elite 115 na magnesie (tylko ze względu na kradzieże) i wszystko bylo ok. Co więcej , nie było podłączone na stałe tylko na wtyk. Od dwóch lat podłączone na stałe do Megane(foka) + antena (ta sama) na uchwyt klapy- bez zakłóceń. Od prawie dwóch miesięcy w Stilo 1.9 JTD na razie na zapalniczce i magnesie +dodatkowy filtr na kablu = tak jak poprzednio. Wniosek - antenka powinna być dopasowana do radyjka ( nie tylko , dostrojona ). I podstawa -radyjko na stałe do aku. Ale z wiadomych względów ciężko u nas z tym.Napisał skunksior
W Uno i Stilo stwierdziłem również następującą zależność ( może to takie tylko moje odczucie). W Fiatach montowanejest /albo i nie fabrycznie typowe "gniazdo do zasilania (rozgrzania) zapalniczki samochodowej" a nie gniazdo zasilania 12v które powinno służyć do zasilania urządzeń jakie potrzebujemy. W Uno fabrycznie miałem tylko kostkę i zamontowałem takie gniazdo , w Stilo zamieniłem z gniazdem zapalniczki. Różnica widoczna gołym okiem. Znajomi ktorzy też tak zrobili twierdzą sami że "coś w tym jest". Co , nie wiem.
STILO Multiwagon 1.9 JTD 115KM
Z dodatkowymi dźwiękami w CB miałem problem w Doblo 1,9 JTD wzmagały się po zwiększeniu obrotów.Rozwiązałem to montując dodatkowe filtry na przewodzie zasilającym przy radiu i włączając funkcje ANL (Automatic Noice Limited).Dzięki,której można zredukować elektryczne i elektromagnetyczne zakłócenia w czasie pracy na kanale.
to ja z moich doświadczeń dodam, że faktycznie w fiacikach bardzo lubi być słychać w radiu zakłócenia generowane przez alternator czy układ zapłonu, często na tyle, że idealne zestrojenie anteny (stroiłem nieraz długo i dokładnie ) nie pomaga, anteny stałej, nie jakiś magnes, dla niektórych radyjek o niebo lepiej mieć pociągnięte prosto z akumulatora / przyłącza plusowego gdzie pod maską grubsze kable niż fabryczne dają do radyjka; można też kombinować z filtrami na zasilaniu jeśli chcemy tej zapalniczki, ale nie jest to czasami najszczęśliwsze rozwiązanie;
a że radio wyjmować bo kradną? ok, ale pociągnąć sobie swoje kable porządne i zrobić wtyczkę i po problemie;
od biedy dla leniwych kupić gniazdko zapalniczkowe do samodzielnego montażu na kabel i zalutować;
druga sprawa - stan szczotek alternatora, stan regulatora napięcia w szczególności (które to regulatory lubią po czasie w fiacikach padać o czym wszyscy wiedzą), stan kabli zapłonowych - to ma znaczny wpływ na to ile i jakie zakłócenia w radiu mogą się pojawić; to wszystko warto mieć na uwadze
[scroll:dad7a214d3]......3........................................... ......................2........................... ......................................1........... ........................=_\/< kaBOOM!!!>-/\_=........ [/scroll:dad7a214d3]
sprzedana :cry: Tempra 1.6 Gaźniczek z LPG
Celica 2.0 GTi jeszcze jeździ ;- )
[size=1] http://www.nizu.pl nizu.pl hehe inne moje pierdoły [/size]
Napisałem wcześniej taki dokładny komentarz, ale gdzieś zanikł, więc napiszę teraz w skrócie:
Wcześniej w Cosiarce B. TTI 770 + Hustler ( zestrojone, na magnesie i pod zapalniczkę, prędkości max 150 więc dach nie porysowany aż tak bardzo).
Teraz założyłem do Punciaka to samo radio TTI 770 ( użytkuję je już 3 rok) i antenkę Presidenta Missouri. na magnesie, zestrojona i pod zapalniczkę. jest krótsza i nie rysuje dachu powyżej prędkości dopuszczalnej :-P radyjko jak radyjko, w aglomeracjach skręcam, aby nie szumiało, bo i po co mi wiedzieć co jest za 10 km w odwrotną stronę .... przy delikatnie skręconym na 5-7 km ciągnie .... a poza tym zawsze spotykam jakąś Biedronkę
pozdr@wiam
Andrzej.
Odświeżę trochę wątek.
Czy komuś się udało zlikwidować zakłócenia wtrysków w autach z silnikami jtd??
Mam alana 100 plus i antenkę president super florida i powiem że trochę mi sieją zakłócenia.
Nie próbowałem jeszcze podłączyć radia bezpośrednio pod aku ale czy to pomoże? Słyszałem o filtrach przeciwzakłóceniowych ale jakie to mają być i czy faktycznie działają??
no i pytanie gdzie wsadzić to radio bo nie chce mi się go wyjmować a między fotele nie mam zamiaru montować zresztą na obudowie bezpieczników też nie za bardzo.
lukq może ty rozwiązałeś problem bo widzę że masz jtd
Proszę o sugestie. i Pomysły
staniol504
Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"
możesz pod fotelNapisał staniol504
Jeśli chodzi o zakłócenia ja tak owych u siebie na zauważyłem, podpięte bezpośrednio pod zapalniczkę, antenka na końcu dachu [z tyłu] radio z przody koło nóg pasażera. Zakłócenia jakie występują to jedynie od wycieraczek czasem. Filtry jak i podłączanie bezpośrednio po akumulator może pomóc, a nawet pomoże z opinii z jakimi się spotkałem. Z tych 2 opcji jednak skłoniłbym się ku filtrowi przeciwzakłóceniowemu.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Też miałem problem gdzie podłączyć to nieszczęsne radio CB by nie było widać wtyku zapalniczki i by popielniczka nie była otwarta.
Dopytując się o el. lusterka dowiedziałem się o przewodach- z kostką- wchodzących do środkowego tunelu - tam gdzie miejsce na monety, wystarczy wyciągnąć ten plastik.
Są to przewody do dodatkowej zapalniczki, kupiłem zapalniczkę taką
i podpiąłem pod te przewody [jak coś biały masa- reszta plusy,ale jeden podpinasz ] schowałem wtyczkę z zapalniczką do tunelu i niema śladu podłączenia radia CB
Radio mam przy tunelu od strony pasażera, słuchawkę jak widać na starym jeszcze zdjęciu.
Radio M-Tech Legend II - niby zamiennik uniden 520 Pro XL, szumią tak samo bo kuzyn ma takie .
po podłączeniu tak jak napisałem, zdaje mi się że radio szumi trochę mniej, u mnie np sterowanie el. szybami dawało zakłócenia teraz ich nie słyszę, chyba że rozstroję radio dość mocno.
Ale te kostka co jest na dodatkowe gniazdo zapalniczki prąd ma dopiero wtedy jak zapłon jest włączony?
Ja mam Unidena 520 i jestem bardzo zadowolony, radio sprawuje się super, wszystko słychać głośno i wyraźnie
Właśnie niema, jest tak jak z zapalniczką- może to i dobrze bo nigdy radia nie zostawisz wł. jak to szwagrowi nie raz się zdarza - a i jest to miejsce które nie przeszkadza, gdzie można schować więc niema wystających kabli
Ten legend to to samo tylko głośnik mniej wyraźnie przekazuje głos, ale i tak baardzo dobrze wszystko słyszę , a słuch mam średniNapisał Marcin91
Czyli identycznie jak jaNapisał Memciu
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa