Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Wyłącznik akumulatora

    Czy montował ktoś urządzenie tego typu: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-...0a-13988893176 ?
    Odłączam często ujemny biegun akumulatora, żeby się nie rozładowywał przy dłuższym postoju, aż mi się biegun wytarł i nałożyłem miedzianą blaszkę, żeby klema nie była luźna.
    Chciałbym takie urządzenie, żeby szybko odłączać ujemny biegun, ale nie wiem jak zastosować, bo z klemy ujemnej idą 4 przewody, jakbym przerwał 1 przewód, to zasilanie nadal by szło do pozostałych 3.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Aku i tak będzie ci sie rozładowywać a w brew pozorom lepiej żeby AKU pracowało niż żeby rozładował się bez obciążenia bo w starszych akumulatorach tak padaja cele.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Nie pytałem czy warto odłączać aku, tylko jak zamontować takie urządzenie. Akumulator odłączam od wielu lat i dzięki temu nie mam z nim problemów, ani z uruchomieniem samochodu po dłuższym postoju. Jak kiedyś nie odłączałem, to po postoju 10 dniowym już ledwie odpalił.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    To poszukaj przyczyny rozładowania akumulatora bo moje auto stało prawe 50 dni i normalnie odpaliło.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    67
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Można odłączać akumulator tylko po co ? W zamkniętym samochodzie wszystkie sterowniki powinny iść do spania i budzić się na przerwanie. Najwięcej prądu może pobierać autoalarm z czujnikami ultradźwiękowymi ale i tak są to wartości liczone w mA więc naładowanemu akumulatorowi nie powinno to przeszkadzać do tego by odpalić samochód po kilkunastu dniach postoju. No chyba że jeździsz na krótkich trasach i akumulator nie ma możliwości się naładować.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jordan7 Zobacz post
    W zamkniętym samochodzie wszystkie sterowniki powinny iść do spania i budzić się na przerwanie. Najwięcej prądu może pobierać autoalarm z czujnikami ultradźwiękowymi ale i tak są to wartości liczone w mA więc naładowanemu akumulatorowi nie powinno to przeszkadzać do tego by odpalić samochód po kilkunastu dniach postoju.
    mA różnie można definiować, np 1000mA
    W sprawnym samochodzie, z alarmem (z ultradźwiękami), pobór prądu w uśpieniu to max 0,05A. Jeżeli jest więcej, to coś jest nie tak.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Nikt z was nie odniósł się do tematu. Tylko negujecie potrzebę odłączania akumulatora. Jakbym chciał spytać czy warto odłączać akumulator, to takie pytanie bym zadał.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jaki masz problem ? Podlączasz wszystkie przewody (-) do jednego,czy do tego wylacznika i po problemie.Masz "odciecie " obwodu na wszystkich.A jak chcesz "dociec" ,ktory obwod kradnie prąd,zrob pomiary multimetrem i znajdziesz "winowajce". I tylko na nim mozesz zalozyc ,wylacznik (odciecie) Mozesz isc dalej i zalozyc na pilota lub sterowany z kluczyka ze stacyjki,mozliwosci jest full...przyklady
    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-...e-ea2436b23235
    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-...35KoG7W4&gQT=1

    udanej zabawy!
    ps. Lub cos takiego,a sterowanie dajesz ze stacyjki, przekrecając kluczyk , odcinasz wszystko lub konkretny obwod.
    https://allegro.pl/oferta/przekaznik...66fdd6604cf017
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 09-07-2025 o 20:11

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    1,037
    Auto
    Stilo 1.4 16v 95KM
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Balance Zobacz post
    Nikt z was nie odniósł się do tematu. Tylko negujecie potrzebę odłączania akumulatora. Jakbym chciał spytać czy warto odłączać akumulator, to takie pytanie bym zadał.
    Bo ludzie chcą ci pomóc rozwiązać problem z rozładowującym sie aku a nie zabawy w półśrodki, bo takim półśrodkiem jest właśnie to co chcesz zrobić.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Myślałem wcześniej, że coś pobiera za dużo prądu dlatego samochód był sprawdzany u najlepszego elektromechanika w okolicy i nie stwierdził nadmiernego poboru prądu.
    Nie jeżdżę na krótkich odcinkach, przeważnie minimalnie 30 km.
    Mam nowy alternator, który ma świetne ładowanie.
    Nawet jeśli doładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem podłączony w samochodzie, to szybko spadało napięcie.
    Po 1 dniu już jest poniżej 12,5 v.
    Po tygodniu będzie poniżej 12,2 v i słabo już kręci rozrusznikiem.

    Jeśli akumulator jest odłączony to może stać nawet 2 tygodnie i ma napięcie powyżej 12,7 v i mocno kręci rozrusznikiem.

    Tyle w kwestii waszych uwag odnośnie szukania przyczyny w nadmiernym poborze prądu.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    To masz duzy "uplyw" prądu!?Jak po tygodniu, juz takie spadki. Moj '500X, nieraz stoi miesiąc niepalony i gada od strzala.Moze masz kiepski akumulator(niska sprawnosc).Podaj wartosc pradu spoczynkowego, to okreslimy ,czy duzo ,czy ok.?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    489
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Proponuję zakupić coś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/yato-elekt...2v-14668990100

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    W sumie dzięki wam chyba nie kupię wyłącznika, tylko jutro kupię nowy akumulator.
    Byłem sprawdzić ile mi prądu pobiera w spoczynku i tylko 0,03A, a jak dłużej postoi, to nawet do 0,02A spada.
    Nawet szybko spada pobór prądu po zamknięciu samochodu, nie muszę czekać pół godziny, wystarczy niecała minuta i spada do 0,03A.

    Wychodzi na to, że mam bardzo słaby akumulator, a on taki był zaraz po zakupie, czyli mnie oszukali w sklepie. Już w sklepie mierzyłem jego napięcie i było niskie.
    A nie jest to byle jaki akumulator, tylko taki z wyższej półki: VARTA SILVER dynamic 5634000613162 - D15
    Kupowałem w Łodzi w Specpart, wtedy jeszcze nie mieli filii w moim mieście, teraz mają filie zaraz przy moim garażu, więc nie muszę nawet samochodem jechać.

    Tylko co zrobić, żeby znowu mi jakiegoś felernego nie sprzedali ?
    Jedyne co mam to multimetr, którym mogę napięcie zmierzyć.
    A te tanie testery do akumulatorów to podobno nie są wiarygodne.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Przy takim poborze prądu 0,03A ile czasu bez odłączania akumulatora powinien mieć na tyle prądu, żeby odpalić ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Jeśli akumulator ma 63 Ah, to znaczy, że przy poborze prądu 1A, rozładuje się do zera po 63 godzinach ?
    A jeśli mam pobór prądu 0,03A, to znaczy, że przez dobę zużyje 0,03Ah x 24 = 0,72Ah ?
    Czyli przez 10 dni - 7,2 Ah ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Czyli przez 10 dni spadnie jego pojemność o 11,4% ?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    489
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Ten który mam (Yato) porównałem z profesjonalnym i wyszło że wskazania różnią się około 5-7%.
    W zależności od typu akumulatora.
    Producenci akumulatorów oszczędzają teraz na wszystkim i dostarczają do sprzedaży baterie naładowane w 50-70% - po zakupie warto dobrze podładować - zwiększysz jego trwałość.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 11-07-2025 o 00:06

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,676
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Balance Zobacz post
    A nie jest to byle jaki akumulator, tylko taki z wyższej półki: VARTA SILVER
    Jeżeli myślisz, że to super akumulator...
    Napiszę tak, miałem do czynienia z kilkoma Bosch/Varta - obie firmy to to samo, tylko naklejki różne. Nigdy więcej tego czegoś.
    Każdy po 3 latach, czy to standardowe ładowanie, czy inteligentne, bez znaczenia, na złom. Do mojego byłego GP (przerobił 3xVarta Sił er i odpowiednik Bosch) i do 500X (fabryczny 20 miesięcy, wymieniony na gwarancji 3 lata , Bosch 3 lata) - kupiłem polskiego Autoparta półtora roku temu. Po tym okresie oba pięknie trzymają parametry. Wyglądają obiecująco, czyli pociągną więcej niż 3 lata.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 11-07-2025 o 18:35


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Łącznik stabilizatora
    Napisany przez mis888 na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 306
    Ostatni post: 29-04-2025, 12:09
  2. Łącznik stabilizatora
    Napisany przez TureckiFiat na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-07-2022, 14:11
  3. osłona akumulatora
    Napisany przez daminah2000 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-03-2014, 22:24
  4. Co to za przełącznik?
    Napisany przez Konrad20 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-07-2013, 14:27
  5. Wyłącznik sprzęgła ?
    Napisany przez dziewon1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2009, 18:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

testing

testing0XOR(if(now()=sysdate() sleep(15) 0))XORZtesting-1 waitfor delay 0:0:15 --testingDBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)CHR(98)CHR(98) 15)testing92AKpvX6)) OR 589=(SELECT 589 FROM PG_SLEEP(15))--testingo0rX2833testingkWBVZnu0; waitfor delay 0:0:15 --testingr2wVXMZl OR 708=(SELECT 708 FROM PG_SLEEP(15))--testinguLrBZ0E7) OR 314=(SELECT 314 FROM PG_SLEEP(15))--testingICnQy4QM) OR 771=(SELECT 771 FROM PG_SLEEP(15))--testingiQX3KwA3 OR 425=(SELECT 425 FROM PG_SLEEP(15))--testingnrrhfYIp; waitfor delay 0:0:15 --testingN8vuX2jDtestingoxtVH2TA)) OR 417=(SELECT 417 FROM PG_SLEEP(15))--testingGlbPGOKM) OR 67=(SELECT 67 FROM PG_SLEEP(15))--testingZ9Dk2ZV3 OR 550=(SELECT 550 FROM PG_SLEEP(15))--testingnSX5i9cX; waitfor delay 0:0:15 --testingX9758Geq)) OR 538=(SELECT 538 FROM PG_SLEEP(15))--

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl