Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez vitos

Temat: Wrzucanie jedynki i zmiana biegów  

  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Wrzucanie jedynki i zmiana biegów

    Hej, czy to normalne w tych fiatach, ze przy wrzucaniu jedynki i zwalnianu sprzęgła przed ruszamiem słychać jakby chrobotanie ze skrzyni? Czasem objaw występuje też przy szybkiej zmianie z 1 na 2.
    Auto: Fiat Bravo II 1.6 Diesel multijet 105 km

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    W tych fiatach to nienormalne, ale nie wiem jak jest w tamtych fiatach...

    Poważnie teraz. W każdym aucie nie tylko w tych produkowanych przez firmę Fiat tak dziać się nie powinno.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2016
    Skąd
    Patryk
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    U mnie też występuje jak to nazwałeś "chrobotanie" ale z 2 na biegu na 3 . Podobno nic nadzwyczajnego ,drobne nie dociągnięcia ze strony Fiata

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    "Nie dociągnięcia", taaa. Zmień olej w tej skrzyni na porządny, to Ci nic nie będzie chrobotało. Niedociągnięcia...pie...nie..
    kszylobryt lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    "Nie dociągnięcia", taaa. Zmień olej w tej skrzyni na porządny, to Ci nic nie będzie chrobotało. Niedociągnięcia...pie...nie..
    Ogarnij się człowieku...i doedukuj. Skrzynie biegów getrag we fiacie są wrażliwe i niestety mało idioto-odporne. Chrobotanie/terkotanie/cykanie/klekotanie i inne dźwięki przy zmianie biegów są normalną rzeczą ale rzadką. Nie ważne czy to stilo czy croma czy bravo...u mnie w stilo też występuje głuche terkotanie podczas zmiany biegów i to nie ważne którego i nawet na postoju po przygazówce, ale autko ma już przejechane blisko 300tyś i nic się nie dzieje, a dodam że 2 razy był już wymieniany olej w skrzyni na początku na Motul MotylGear, a po 40tyś na Motul Gear 300 i różnicy żadnej nie ma w każdym aspekcie. Co innego jak ci skrzynia wyje na danym biegu...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Podjadę się podszkolić i ogarnąć do Stalowej Woli, wiedzy nigdy za wiele

    Wiadomo, że trzeba umiejętnie wrzucać biegi. Ja paroma fiatami jeździłem i nigdy nie trafiłem na chroboczącą skrzynię. Być może miałem szczęście. Co do wymiany oleju w skrzyniach. U siebie w Bravo mam skrzynię F40 i jeszcze drugie auto, stare Punto II 1.2 8V - skrzynia bodaj C101. Testowałem w tych skrzyniach różne oleje, Tutela, Castrol, Shell, Mobil, ostatnio trafiłem na stosunkowo mało znany olej Magneti Marelli EXEL TR-F. Rewelacja. W Puncie biegi wchodzą bardzo leciutko, aż się wierzyć nie chce, że to ta sama skrzynia, gdzie ciężko było zawsze wrzucać 1->2 lub 2->3. Oplowska skrzynia F40 w Bravo jest lepsza, ale też nie chodziła rewelacyjnie. Po wymianie oleju na Magneti Marelli chodzi super. Dlatego podtrzymuje swoją tezę, że nawet fiatowskie skrzynie nie są złe, a dobry olej faktycznie potrafi czynić cuda.

    Wiadomo, że żaden olej nie uratuje zmęczonej i chroboczącej skrzyni z dużym przebiegiem, ale jak ktoś ma skrzynię mechanicznie w dobrym lub bardzo dobrym stanie, to wymiana oleju na ten Marelli poprawi jej działanie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    33
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Podlacze sie do tematu skrzyni w bravo. Mam Bravo 1.6 120 KM i u mnie na 3 i 4 biegu skrzynia nie zawsze ale wyje. Biegi wchodzą plynnie tylko to wycie jest. Zastanawialem sie nad wymiana oleju w skrzyni ale spojrzalem w instrukcje i tam pisalo ze sie go nie wynienia. Wiec sobie darowalem. Ale. Tu czutam ze Panowie wymieniacie olej i przy najbliszej okazji chyba to zrobię. Myslicie e moze to pomoc na ten dźwięk?

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    W starym brava (19 lat) olej nie był wymieniany i skrzynia w końcu strzeliła. Może to nie miało znaczenia, może miało, ale ja wychodzę po tamtej przygodzie z założenia, że co roku się tego nie robi. Raz na x lat można. Nie wiem jednak jak ta procedura powinna biec. Czy trzeba kupić dużo i wyplukac stary olej nowym, czy może wystarczy wyciągnąć strzykawką i nalać nowego? Podzieli się ktoś doświadczeniem?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Serwis nie przewiduje wymiany. Lecz tak jak mówisz, raz na kilka lat można olej wymienić. Np. co pięć lat lub 60-80 tysięcy kilometrów. Nie ma sztywnej reguły. Koszty nie specjalnie wysokie. Przed spuszczeniem starego oleju najlepiej przejechać się parę kilometrów, żeby olej w skrzyni był rzadki, wtedy większość go swobodnie spłynie. Ja nigdy nie przepłukiwałem nowym olejem skrzyni, ale jeśli ktoś chce tak zrobić to na pewno to nie zaszkodzi.

    Switchu91: Możesz spróbować wymienić olej, zobaczysz co będzie i co wyleci. Jeśli syf, to zalej nowym olejem, przejedź paręnaście kilometrów, jeszcze raz spuść i zalej już właściwym. Na pewno nic nie pogorszysz. Bardzo ważne jest np. w skrzyniach automatycznych, ale w manualnych też, żeby wlać tyle oleju ile potrzeba. Ani za mało, ani też za dużo. Dużo nie ryzykujesz, gdyż olej przekładniowy nie jest specjalnie drogi. A nuż wycie ustanie. Polecam Ci ten olej Marelli, o którym pisałem powyżej. Do przepłukania możesz kupić jakiś tańszy, skoro i tak go potem zaraz wylejesz.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Odnośnie wycia na 3 i 4 biegu.....zmartwię Cię ale prawdopodobnie lecą łożyska. Nie dalej jak dzisiaj oddałem samochód na rozebranie skrzyni i wymianę łożysk....zaboli ale będę miał spokój. Znajomi z serwisu na hasło o skrzyni w bravo zapytali się od razu jakie biegi wyją Zdam relację za kilka dni co i jak.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    33
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Ok bede wdzieczny, bede wiedzial na co sie nastawic

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Samochodu pewnie do środy nie zobaczę, więc nie dam znać wcześniej co i jak u mnie. Cierpliwości

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Po długich przebojach, wielu konsultacjach odebrałem samochód. Całe szczęście miałem z firmy inny, więc nie miałem spiny do co czasu naprawy.

    Zacznę od jednego, byłem przekonany o posiadaniu skrzyni o symbolu M32 a........mam C-530 ku mojej wielkiej radości! Problem z buczeniem 3 i 4 biegu spowodowany jest prawdopodobnie "cichym pasowaniem kół zębatych" tych biegów lub coś w ten deseń. Skrzynia wygląda praktycznie jak nowa, jedynie synchronizator 3 biegu posiada lekki niezmywalny osad. Reszta trybów jest wymyta, czysta i bez rysy. Skrzynia na moją prośbę została zalana olejem Fuchs. Przy okazji ujawniło się kończące sprzęgło, więc zostało wyminione. Dwumasa została na miejscu, nie jest jak nowa ale jeszcze sporo brakuje jej do wymiany.

    W efekcie za swoją dociekliwość i pragnienie posiadania wszystkiego tip top dopłaciłem kilka stów. Trudno, przynajmniej mam spokój ze sprzęgłem, dowiedziałem się o skrzyni i 2masie.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    33
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    I po zmianie oleju wycie ustalo? Czy dalej wyje? Ciekawa sprawa

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Nie ustało. Łatwiej i przyjemniej wrzuca się biegi ale z odgłosami nie ma różnicy. W moim przypadku efektem wycia może być jazda z ręką na lewarku. Zwróć uwagę, że jeżdżąc trzymając dłoń na lewarku zmiany biegów w szczególności na trzecim biegu, ciągle odpychasz lewarek od siebie tym samym wymuszając nacisk na elementach skrzyni a dokładnie synchronizatorze. W moim samochodzie na synch. 3 biegu jest lekki niezmywalny osad jak wyżej napisałem. Może ktoś w ten sposób przyłożył się do problemu? Ogólnie mechanik udzielił wielu ciekawych instrukcji.

    Sprawdź po VINie jaką masz skrzynię. Najłatwiej rozpoznać patrząc gdzie jest wsteczny. Przekładnie Fiata mają za 6 biegiem, Opla koło 1 biegu.
    Nie mam zamiaru dotykać skrzyni zanim nie zaczną dobiegać złe odgłosy. Patrząc na rozebrane wałki, wszystko wygląda jak nowe, bez rys i śladów pracy z wyłączeniem synchronizatora 3 biegu. Ciekawość kosztowała mnie swoje, nie szukam wydatków


 

Podobne tematy

  1. Zmiana biegów
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 21-02-2017, 23:58
  2. Ciężka zmiana biegów
    Napisany przez kapsel13 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-10-2015, 21:51
  3. zmiana biegów
    Napisany przez TakiTam na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 25-11-2013, 17:18
  4. Problem z zmiana biegów
    Napisany przez Ravicky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-11-2013, 21:08
  5. IX zlot - wspomnienia i wrzucanie zdjęć.
    Napisany przez miszko na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 10-05-2011, 07:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467wrzucanie-jedynki-i-zmiana-biegow-32969

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl