Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Uszkodzony termostat?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008

    Uszkodzony termostat?

    Mam pytanie do użytkowników Fiata Bravo 1.6 Multijet. Chodzi o to w jakim tempie rozgrzewa się u Was silnik w ujemnych temperaturach. U siebie w temperaturze -5*C na odcinku 30 km drogą krajową nie jestem w stanie rozgrzać silnika. Jeśli włączę ogrzewanie wskazówka dochodzi co najwyżej do pierwszej kreski na wskaźniku. Podczas jazdy autostradą problemu nie ma. Czy to może być przyczyna zablokowanego termostatu czy ten typ tak ma?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wina na 99% leży po stronie termostatu. Czy jak walczysz ciepłe powietrze temp. także spada?
    Sprawdzałeś jak nagrzewaja się węże od małego i dużego obiegu?

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak, po włączeniu ogrzewania temperatura spada. Przewodów nie sprawdzałem, sprawdzę w najbliższym czasie. Dzięki za pomoc.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    U mnie podobna sytuacja. Samochód nie nagrzewa się. Kiedy udało mi się w końcu rozgrzać silnik do 90 st.C, zatrzymałem się na parkingu i z włączonym silnikiem włączyłem ogrzewanie na postoju. Temperatura silnika zaczęła spadać. Prawdopodobnie termostat przepuszcza. W tę sobotę (mróz -15 st.C) zrobiłem test. Wpiąłem się FESem i z uruchomionym laptopem w aucie sprawdzając wskazanie temperatury silnika na laptopie jeździłem dookoła parkingu na jedynce aż zaczynała zwiększać się temperatura. Podczas, gdy temperatura wzrosła do około 70 stopni zatrzymałem się i sprawdziłem, czy rura wylotowa cieczy chłodzącej do chłodnicy z silnika i rura powrotna do silnika z chłodnicy są ciepłe. Niestety obie były ciepłe, a być nie powinny, gdyż jak sądzę, termostat powinien się otworzyć na duży obieg dopiero przy około 88 st.C. Mój prawdopodobnie jest jest szczelny i puszcza na duży obieg wcześniej, przez co silnik trudno nagrzać.

    Napiszcie jak u Was zachowują się Diesle podczas mrozów i w jakim czasie auta się nagrzewają. Ja na dniach wymienię termostat i napiszę jak sprawy będą się miały.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 10-01-2017 o 09:58
    toofoxy lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    U mnie jest tak ze wg aplikacji torque temp. 72 stopnie to wtedy wkazowka wchodzi na temp pracy. Generalinie w tych mrozach udalo mi sie zagrzac silnik wg tej samej aplokacji do 82 stopnic C. Ogolnie odkad mam wtyczke i sprawdzam ta temp czyli od listopada na moim silniku udalo mi sie uzyskac max 84 stopnie i to chwilowo. Nie wiem czy to usterka termostatu czy w zimniejsze dni Diesel tak ma. To moj pierwszy samohod z tym silnikiem. Prosze o opinie. Pozdro.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Termostat powinien otwierać się przy około 90 stopniach. Nietrudno o poprawną diagnozę i to metodą "organoleptyczną". Odpalasz zimny silnik, odczekasz aż temperatura zacznie rosnąć i gdzieś przy 1/4 skali otwierasz maskę i sprawdzasz czy wąż do chłodnicy robi się ciepły - jeśli tak, to termostat otwiera się za wcześnie i nadaje się do wymiany.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wąż do chłodnicy zawsze będzie odrobinę ciepły, termostat nie jest w 100 % szczelny. Gdzie w lecie musi chodziwo krążyć przy zamkniętej nagrzewnicy.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Wąż do chłodnicy zawsze będzie odrobinę ciepły, termostat nie jest w 100 % szczelny. Gdzie w lecie musi chodziwo krążyć przy zamkniętej nagrzewnicy.
    Powiedział, co wiedział, albo niewiedział. Termostat ma trzymać, i ma być szczelny. W lecie przy zamkniętej nagrzewnicy zwyczajnie otworzy szybciej obieg.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Powiedział, co wiedział, albo niewiedział. Termostat ma trzymać, i ma być szczelny. W lecie przy zamkniętej nagrzewnicy zwyczajnie otworzy szybciej obieg.
    Nagrzewnica nigdy nie jest zamknięta Czy lato, czy zima, czy ustawienie na mróz, czy na upał, płyn zawsze przez nagrzewnicę przepływa Czy ma grzać, czy nie - tym sterują klapy sterowania powietrzem. Zamykanie nagrzewnicy to było w UNO

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Wąż do chłodnicy zawsze będzie odrobinę ciepły, termostat nie jest w 100 % szczelny. Gdzie w lecie musi chodziwo krążyć przy zamkniętej nagrzewnicy.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    Tak, będzie ciepły, gdy odpadnie z grzybka uszczelka, a jeszcze szybciej będzie ciepły, gdy kawałek uszczelki zablokuje grzybek w pozycji otwartej. Jeśli tak masz w aucie, to wymień termostat
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-01-2017 o 16:04

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Nagrzewnicę można zamknąć (przynajmniej w niektórych autach) jest zawór trójdrożny.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  12. #11
    TOD
    TOD jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    12
    Auto
    fiat bravo 1.9 multijet 150km
    Rocznik
    2010
    Bravo 1.9 przy -10°C nagrzewa się po 6 kilometrach na obwodnicy , w mieście po 20 - 30 minutach. Na postoju nagrzewnica wychładza silnik jeśli nie dasz 1000- 1200 obrotów, termostat trzyma około 90°C.

  13. #12
    kyh
    kyh jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2013
    Skąd
    Zagłębie Dąbrowskie
    Postów
    19
    Auto
    Bravo, 1.6, 16v, 120
    Rocznik
    2008
    1.6
    Przy -10 potrzebuje około 10 km (ubocze miasta) na pełne rozgrzanie, ale mam zasadę, że póki się nie zagrzeje nie puszczam ogrzewania więcej niż na "dwie kreski prędkości ustawione na 21 stopni. Przy tych temperaturach zawsze na postoju, czy w korku temperatura silnika spadnie.
    Przy - 25 potrzebowałem około 20 km na rozgrzanie klekota.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    W takim razie u mnie ewidentnie termostat jest do wymiany. Przy -10 nie ma mowy o pełnym rozgrzaniu silnika. Przy włączonym ogrzewaniu na połowę skali temperatura się podnosi do 1/4 podziałki na liczniku.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    36
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    Czesc Wam. U mnie tez jest jak u Was. Kiedy mam wlaczone ogrzewanie i jade caly czas to trzyma na srodku wskazywania temp. Lecz kiedy stoje to juz niestety pokazuje spadanie temperatury. Chcialem dodac ,ze wymieniany byl plyn chlodniczy pod koniec listopada z pompa wody i kompletny rozrzad. Mozliwe ze mam zapowietrzony uklad chlodzenia dokladnie termostat?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał kamilZ Zobacz post
    Kiedy mam wlaczone ogrzewanie i jade caly czas to trzyma na srodku wskazywania temp. Lecz kiedy stoje to juz niestety pokazuje spadanie temperatury.
    U Ciebie jest raczej wszystko w porządku. Masz diesla, a przy tak niskich temperaturach diesle nie "produkują" tyle ciepła (zwłaszcza na wolnych obrotach i bez obciążenia).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. uszkodzony termostat?
    Napisany przez mihal147 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-05-2015, 07:36
  2. Czy mój termostat jest uszkodzony?
    Napisany przez noobio na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-05-2015, 23:26
  3. Uszkodzony termostat 1.9TD 100KM
    Napisany przez AdamJ na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-01-2014, 15:47
  4. Uszkodzony termostat - sprawdzenie logów
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-01-2014, 00:33
  5. Uszkodzony element
    Napisany przez dingo148 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-05-2011, 21:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467uszkodzony-termostat-34964

gdzie znajduje sie thermostat w fiacie bravo 1200

fiat bravo 2 termostat

termostat bravo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl