Witam
Potrzebuje wskazówki jak samemu wymieniæ p³yn ch³odniczy,szczególnie jak potem odpowietrzyæ uk³ad.
Witam
Potrzebuje wskazówki jak samemu wymieniæ p³yn ch³odniczy,szczególnie jak potem odpowietrzyæ uk³ad.
Przy zimnym silniku odkrêciæ korek zbiornika zasilania p³ynu ch³odz±cego silnika.
Je¶li silnik jest gor±cy, nie wyjmowaæ korka ze zbiornika!!!
Otworzyæ korek spustu p³ynu ch³odz±cego w ch³odnicy, nr 1
ttt.JPG
Zamkn±æ zawór znajduj±cy siê na ch³odnicy u¿ywany dla opró¿niania uk³adu.
Otworzyæ zawór odpowietrzaj±cy na czê¶ci górnej prawej ch³odnicy,nr 2
Wlaæ wymagany p³yn poprzez wlew nape³niania utrzymuj±c poziom w zbiorniku powy¿ej znaku MAX w pobli¿u punktu pokazanego na rysunku do momentu wyp³yniêcia p³ynu z zaworu odpowietrzaj±cego na tulei zasilaj±cej do nagrzewnicy
uuuu.JPG
Zamkn±æ odpowietrznik na ch³odnicy, gdy tylko nast±pi wyp³yniêcie p³ynu.
Uruchomiæ silnik i utrzymaæ go na biegu ja³owym przez oko³o 2 minuty.
Wykonaæ w miêdzyczasie ewentualne uzupe³nienie p³ynu do osi±gniêcia znaku MAX.
Za³o¿yæ korek na wlew zbiornika.
Rozprowadziæ p³yn w uk³adzie dokonuj±c kilku przyspieszeñ i stopniowo (co 30 sekund) a¿ do uzyskania obrotów oko³o 3000 obr/min. Operacja musi byæ przeprowadzana a¿ do uzyskania otwarcia termostatu i conajmniej 3 cykli kompletnych w³±czenia siê i wy³±czenia elektrowentylatora. W czasie tej operacji utrzymaæ urz±dzenie klimatyzacji wy³±czonej w celu unikniêcia w³±czenia siê elektrowentylatora nie powodowanego nagrzaniem siê p³ynu ch³odzenia. Je¶li w trakcie tej fazy zauwa¿y siê spadek poziomu (poni¿ej MIN na zbiorniku, doprowadziæ obroty silnika do obrotów biegu ja³owego i otworzyæ korek bardzo ostro¿nie, wlaæ p³yn a¿ do uzyskania znaku MAX, nastêpnie dokrêciæ korek do oporu i dokoñczyæ rozprowadzenie p³ynu w uk³adzie.
Wy³±czyæ silnik i odczekaæ na wystarczaj±ce och³odzenie siê obwodu.
Sprawdziæ konieczno¶æ i ewentualnego uzupe³nienia p³ynu w zbiorniku do znaku MAX.
Po zakoñczeniu wy¿ej wymienionych operacji sprawdziæ, czy wprowadzono do uk³adu ilo¶æ p³ynu ch³odz±cego przynajmniej równ± ilo¶ci p³ynu odzyskanego w fazie odpowietrzania.
¼ród³o elearn fiat Bravo II
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.[/COLOR]
5,2 l pojemno¶ci
Witam,
czego¶ nie jestem w stanie zrozumieæ w tym miejscu. Ostatnio musia³em w Bravie ochrzciæ p³yn ch³odniczy i odda³em autko do mechanika. Owszem spu¶ci³ p³yn i uzupe³ni³ go nowym. Ale dwa zawory które s± tutaj opisane s³u¿± do odpowietrzania. Okaza³o siê ¿e wskazówka temperatury i powód uniesienia siê jej do strefy czerwonej by³ nie w ch³odnicy tylko w odpowietrzeniu uk³adu ch³odniczego. I zawory które powy¿ej s± prezentowane s³u¿± do odpowietrzenia.
Dodatkowo powiedzia³ mi mechanik ¿e nawet je¶li jest gor±ce auto to zrobiæ to ostro¿nie bo mo¿e oparzyæ. Wówczas nale¿y przygazowaæ na luzie aby p³yn ch³odniczy wraz z powietrzem mog³ stamt±d uj¶æ.
Moje pytanie dodtakowe (bo szuka³em tego tematu) czy odkrêcenie obu zaworów równa siê spuszczeniu ca³kowicie p³ynu ch³odniczego w ten sposób????
Proszê o odpowied¼.
Nie.Odkrêcenie górnego zaworu nic ci nie da. Najpro¶ciej i najszybciej jest odpiêcie wê¿a który jest z prawej strony,ale i tak nie spu¶cisz wszystkiego do zera,gdy¿ niewielka ilo¶æ p³ynu pozostaje w bloku silnika.
Witam.Czy to jest ca³e odpowietrzenie uk³adu?Czy rowniez sie odpowietrzy nagrzewnica?
ca³e odpowietrzenie razem z nagrzewnic± kolego
Koledzy wczoraj dolewa³em p³ynu do chlodnicy i chcia³em zagrzaæ samochód tak ¿eby ze zal±czy³ wentylator na chlodnicy ale siê nie zal±czy³. Proszê o podpowied¼ po jakim czasie na postoju w takie dni jak teraz powinien siê za³±czyæ wentylator.Wskaznik temperatury siê podnosi jak siê silnik nagrzewa do pozycji pionowej i tak ju¿ zostaje.
Ostatnio edytowane przez tommidi ; 02-02-2014 o 22:10
Przy minusowej pogodzie rzadziej siê w³±cza wentylator.Wentylator powinien siê za³±czyæ jak bêdziesz mia³ ciep³± ch³odnicê.
darius76 kolego wentylatorem steruje czujnik wiec nie pisz g³upot ¿e sie za³±czy jak bedzie mia³ ciep³a ch³odnice , powinien siê za³±czyc jak osi±gnie dan± temp
Co jedno z drugim siê nie wyklucza.
Ja cie¿ nie pie...e, wymienialem chlodnice, pozniej zalalem uklad ,zapalilem silnik ,pootwieralem wszystkie odbiorniki, uzupelnilem do poziomu w zbiorniczku i...do dzis jest ok. Robota byla prosta jak CEP.(odpowietrzanie).Na...j sobie tak komplikowaæ ....
Kolega Braval ma racjê, ja w swojej Bravce jak wymienia³em obudowê ch³odnicy spalin EGR, odkrêci³em koreczek na dole ch³odnicy z jej prawej strony jak stoimy twarz± do samochodu tj od strony kierowcy, p³yn sobie zlecia³, ja wymieni³em obudowê i zala³em p³yn nowy, i nic nie odpowietrza³em i nic nie kombinowa³em, od tak po prostu, jak siê auto zagrza³o po kilku kilometrach dola³em p³ynu do stany miêdzy MIN a MAX do po³owy, i do dzi¶ latam i zero problemu. A je¶li komu¶ siê nie za³±cza wentylator to nie wina p³ynu tylko termostatu na ch³odnicy, który reguluje za³±czenie siê wentylatora je¶li p³yn osi±gnie wymagan± temperaturê, a przy jakiej siê powinien za³±czyæ to ró¿nie, z uwagi na to ¿e czê¶æ silników jest inaczej zbudowana, i z tego co pamiêtam, i tu mogê siê myliæ, ale przedzia³ jest chyba od. 92'c do 102'c jak siê za³±cza wentylator. Dwa na ogó³ na termostacie jest zawsze wybita jego warto¶æ 'c przy jakich siê uruchamia. jego zakres.