Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,9 MultiJet
    Rocznik
    10.2007

    turbina, ciśnienie doładowania, moment obrotowy - MultiJet 150 KM (305 Nm) pakiet Sport - 2007 rok

    Szanowni forumowicze. (za długi tekst)

    W czerwcu 2016 roku kupiłem Bravo II z wadą ukrytą od osoby prywatnej.

    W pierwszym dniu po zakupie, okazało się, że jest jakiś problem z turbosprężarką, chociaż sprzedający zapewniał, że jest ona 'po częściowej regeneracji' (czymkolwiek ona była, nie udało się).
    Liczyłem się z 'nieprzewidzianym wydatkiem' kupując dziewięcioletnie auto, jednak po deklaracji regeneracji turbiny, nie sądziłem, że ona pierwsza będzie naprawiana.

    Auto przed naprawą jechało poprawnie do ok 3500 obr./min., później pojawiał się błąd małego ciśnienia doładowania,
    Oddałem auto do warsztatu do warsztatu w Dąbrowie Górniczej przy ul Łęknice 43. a oni wysłali turbinę do Inter-Turbo s.c. Nakło Śląskie. Po kilku dniach odebrałem, jednak wcześniej nie miałem okazji jeździć sprawnym Bravo (typ 198) w wersji Sport z silnikiem 1,9 MultiJet 150 KM i nie wydawało mi się dziwnym, że 'zbiera się' po przekroczeniu 2300 obr./min..

    Auto ma duże przyspieszenie od ok. 2300 obr./min i daje dużo radości, jednak chciałbym, żeby 'zbierało się' przy mniejszej prędkości.
    Na https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?p=41245#p41245 założyłem nowy wątek dotyczący zmiany ustawienia 'sztangi', czyli cięgna kierownicy łopatek turbiny. W tak zwanym 'międzyczasie' wyczytałem, że 'gruszka' wysuwa sztangę (cięgno podciśnienia), żeby otworzyć łopatki w turbinie.

    Czy ktokolwiek z szanownych forumowiczów regulował 'sztangę' (cięgno podciśnienia siłownika kierownicy łopatek turbiny)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Jak chcesz aby auto zbierało się z dołu to masz do zrobienia:
    -wyłączyć w komputerze EGR
    -trwale i dokładnie zaślepić EGR na wejściu z rurki i przed kolektorem.
    Dodatkowo warto filtr powietrza wymienić na bawełniany, do skrzyni wlać dobry olej i dwusiarczek molibdenu, do oleju silnikowego dodać dwusiarczek molibdenu.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    515
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Takie zabiegi nie zmienią mu charakterystyki turbiny, ma ją poprostu źle wyregulowana.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    398
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    A z czego to wiadomo ?
    Z dywagacji w stylu wydaje mi się...
    Żeby to wiedzieć wypada podłączyć auto pod diagnostykę, zrobić przejazd z zapisem, porównać i wtedy szukać przyczyny, nawet nie wiadomo czy przepływka podaje ile trzeba, czy czujnik doładowania jest ok, czy EGR szczelny a dywagacje o regulacji siłownika, po co gmerać i wg jakich przesłanek ?
    Resztą to co napisałem o wyłączaniu EGR jest z realu a nie wydumane przy browarku.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    515
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    @petarda Ty regenerowałeś turbinę? Czytając post kolegi dochodzi się do wniosku, że przed regeneracja turbo nie miał problemu z doładowaniem od 2000 obr./min. Wątpię, żeby przy regeneracji turbo uszkodził EGR.
    Bardziej prawdopodobne może być uszkodzenie przepływki, np. przy czyszczeniu dolotu.
    Na miejscu autor tematu i tak dodałbym auto to warsztatu, gdzie robili turbo.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    28
    Postów
    39
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    Jak zbiera się słabo z dolnych obrotów to może być nieszczelnosc kolektora ssącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Będzin
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1,9 MultiJet
    Rocznik
    10.2007
    Przy odbieraniu auta z warsztatu, zrobiłem jazdę próbną i zwróciłem uwagę, że 'nie zbiera się z dołu', ale kop, którego dostawało po przekroczeniu 2300 obr./min. powodował, że gdybym nie miał uszu, to bym się uśmiechał dookoła głowy , jednak później zwróciłem uwagę, że brakuje 'dołu' (znaczy silnik powinien się zbierać wcześniej ... i do tego kolega z pracy mający wcześniej Volvo V40 z dieslem 16V powiedział, że szesnastozaworowce tak mają) - sądzę, że ta 'częściowa regeneracja' mogła być wyczyszczeniem turbiny i jakąś ingerencją w regulację sztangi, tzn. 'mechanik' ją wydłużył, żeby w innym momencie rozchylała łopatki.
    Szukam na razie jakiegoś rozwiązania (programu diagnozującego, który pozwoli zapisać wykres charakterystyki bez kosztów), żeby sprawdzić, czy dobrze kombinuję.
    Gdybym miał wcześniej doświadczenie (możliwość prowadzenia) z Fiat Bravo 1,9 MultiJet, to zapewne od razu poprosiłbym mechanika o regulację, jednak odebrałem auto ... i jestem w czarnej d...e.


 

Podobne tematy

  1. Ciśnienie doładowania na wolnych obrotach
    Napisany przez Maxi na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2016, 13:23
  2. [K] Bravo II 1.4 T-jet 120/150 KM Sport/Pakiet Sport
    Napisany przez robercik.yo na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-11-2015, 12:01
  3. Multiecuscan 2.2 - ciśnienie doładowania
    Napisany przez Araag na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-06-2015, 20:38
  4. Max moment obrotowy a ilość obrotów- wykres z hamowni
    Napisany przez Matys00 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-01-2015, 22:45
  5. Moment obrotowy - jak to jest?
    Napisany przez nike166 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-05-2012, 10:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

regulacja turbo w jtd 16v

ile ma fiat bravo 2 sport niutonometrow

fiat bravo 2 sport moment obrotowy

bravo 120 a 150 moment obrotowy

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl