Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009

    T-Jet- nierówna praca na zimnym silniku.

    Po odpaleniu zimnego silnika pracuje nierówno, jakby na trzech cylindrach, obroty falują i prawie gaśnie, z rury słychać dziwne pyrkanie i czuć niespalone paliwo. Jechać na zimnym silniku nie za bardzo się da, bo szarpie. Tak pracuje w czasie poniżej minuty, później wszytko wraca do normy i tak do kolejnego uruchomienia na zimno. Mam wrażenie, że wraz z rosnącym przebiegiem od wymiany świec/cewek "kulawa" praca jest coraz dłuższa. Świece i cewki wymienione ok.10 tys. km. temu. Zero błędów powodujących zaświecenie kontrolki "check engine" i ich zapis w pamięci ECU. Wykręciłem świece po kilkunastu sekundach pracy silnika i podejrzanie wilgotna od paliwa była na czwartym cylindrze. Co byście obstawiali, wadliwą świecę czy cewkę, co waszym zdaniem prędzej spowoduje nierówną pracę silnika bez rejestracji błędu cewka czy świeca? Komputera nie mam, a dojazd do mechanika w tym wypadku nie pomoże, chyba żebym go zostawił na kilka godzin, ale na razie mi to nie na rękę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Świecę czy cewkę możesz podmienić z innego {prawidłowo} pracującego cylindra dla sprawdzenia.
    W naszym firmowym Bravo z tym samym silnikiem i z tego samego rocznika przyczyną takich samych objawów była słaba kompresja i nadpalony zawór.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podsunięcie kierunku podejrzeń.
    Nie nastraja mnie pozytywnie ta, puki co teoretyczna, diagnoza...
    Potwierdzę ją u mechanika pomiarem kompresji, bo nie mam tak długiej końcówki do manometru do pomiaru ciśnienia, która by w tym silniku zdała egzamin i dopiero wtedy będę włosy z głowy rwał. Ewentualnie...
    Dzisiejszym popołudniem zamieniałem i świece i cewki z innego cylindra, a nawet stare też zakładałem i nic, to samo...

    A w ubiegłym tygodniu wymieniłem dwumas i sprzęgło, kurrr...

    Trzeba było tego Poloneza nie sprzedawać, zachciało się nowoczesności...
    Czyżby 200 tys.km. i to w dodatku na fabrycznym LPG to dla współczesnego auta przebieg na granicy kresu jego żywota?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Co chwilę widzę temat, 1.4 16v albo 1.4 t-jet który szarpie na zimnym silniku, dziwnym trafem zawsze z LPG
    Pierwsze co bym na twoim miejscu zrobił to zakręcenie butli LPG i jazda na samej benzynie, często jest tak że źle wystrojone LPG miesza w mapach wtrysku benzyny przez co zalewa go na zimnym starcie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale u mnie jest fabryczna instalacja LPG. Komputer od gazu jest zaprogramowany fabrycznie bez możliwości grzebania w ustawieniach, więc złe wystrojenie LPG raczej nie występuje, ale spróbuję pojeździć na benzynie, nic nie tracę. Nie wiem tylko, czy to coś zmieni, bo zalana była tylko jedna świeca, a jakby mapy wtrysku benzyny były by rozregulowane to chyba zalane były by wszystkie świece, prawda?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Akurat ten nasz nigdy nie miał założonego gazu.
    Sprawdziłem przebieg w momencie wystąpienia usterki -230 tys.km.
    Koszt naprawy z wymianą płynów i paska rozrządu -2,3 tys PLN.
    po naprawie zrobił bezproblemowo 30 tys.km i śmiga dalej -kompresja w silniku książkowa.
    Tak jak pisałem objawy były identyczne.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 03-09-2018 o 13:38

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Moja Lancia ma obecnie prawie 207 tys.km, a objawy usterki pojawiły się jakieś 4-5 tys.km temu. Jutro prawdopodobnie będę znał wartość ciśnienia na zimnym silniku w poszczególnych cylindrach, no i co z tego wynika. Rozrząd niedawno zmieniałem więc, jedna pozycja wypadnie z rachunku.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Wygląda na to, że już chyba po problemie.
    Prawie posłuchałem rady Alton88 co do zrobienia trasy na benzynie i co? Zimny rozruch dnia następnego był bez opisywanych wcześniej problemów, ale przy kolejnym chwile się bujał. Zmierzyłem kompresję i na każdym cylindrze 14 atm, a to chyba nie świadczy o wypalonym zaworze? Po konsultacji z innym mechanikiem podejrzenie padło na wtryskiwacz benzyny (pewnie czwarty cylinder, ten zalewany na zimno), krótka praca tuż po rozruchu najwidoczniej mu nie służyła. Zalałem zbiornik benzyną, dodałem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy LM i jeżdżę od kilku dni z bananem na twarzy, przy każdym zimnym rozruchu zero problemów. Oby to było to. Jak wtryskiwacz nie będzie podatny na czyszczenie to od biedy go wymienię, nie kosztuje majątku ~85zł. Jak tak będzie to nie jestem na minusie ~2 tys zł, bo na tyle padła wycena demontażu i obróbki głowicy, a jedynie ~380 zł bo tyle wydałem na uszczelki silnika i śruby głowicy niezbędne do naprawy, a niestety zwrócić nie mogę, bo naruszyłem opakowanie.
    Ostatnio edytowane przez ceva ; 13-09-2018 o 11:11

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    41
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Jak nie pojedziesz do dobrego gazownika na kalibrację mapy gazowej , problem z pracą na benzynie powróci . Częsty problem w t-jetach z lpg. Przez złą pracę na gazie rozjeżdża się mapa benzynowa , t-jet jest dość wrażliwy i musi być dokładnie skalibrowana mapa gazu.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Adam1982 ma 100% racji.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2018
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2009
    Mam taki sam problem jak koledzy tj problem z odpaleniem rano, szarpanie silnika. Auto po regulacji LPG. Zauważyłem, że jeżdżąc na benzynie problem ustaje i samochód uruchamia się bez problemu. Gazownik stwierdził że przy nie używaniu benzyny układ paliwowy jest prawdopodobnie zapowietrzany. Wlałem specyfik czyszczący wtryski i dalej to samo tzn jeżdżąc tylko na benzynie problem znika po jeździe na LPG problem z rannym uruchomieniem znowu się pojawia. Proszę o wskazówki jego rozwiązania

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał muli Zobacz post
    Mam taki sam problem jak koledzy tj problem z odpaleniem rano, szarpanie silnika. Auto po regulacji LPG. Zauważyłem, że jeżdżąc na benzynie problem ustaje i samochód uruchamia się bez problemu. Gazownik stwierdził że przy nie używaniu benzyny układ paliwowy jest prawdopodobnie zapowietrzany. Wlałem specyfik czyszczący wtryski i dalej to samo tzn jeżdżąc tylko na benzynie problem znika po jeździe na LPG problem z rannym uruchomieniem znowu się pojawia. Proszę o wskazówki jego rozwiązania
    Najłatwiej tak powiedziec gazownikowi....gas w takim razie na benzynie (przełączając się na nią np 10 s przed wyłączeniem silnika) . Na 90 % nic to nie da

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    łódź
    Postów
    45
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Cytat Napisał ceva Zobacz post
    Wygląda na to, że już chyba po problemie.
    Prawie posłuchałem rady Alton88 co do zrobienia trasy na benzynie i co? Zimny rozruch dnia następnego był bez opisywanych wcześniej problemów, ale przy kolejnym chwile się bujał. Zmierzyłem kompresję i na każdym cylindrze 14 atm, a to chyba nie świadczy o wypalonym zaworze? Po konsultacji z innym mechanikiem podejrzenie padło na wtryskiwacz benzyny (pewnie czwarty cylinder, ten zalewany na zimno), krótka praca tuż po rozruchu najwidoczniej mu nie służyła. Zalałem zbiornik benzyną, dodałem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy LM i jeżdżę od kilku dni z bananem na twarzy, przy każdym zimnym rozruchu zero problemów. Oby to było to. Jak wtryskiwacz nie będzie podatny na czyszczenie to od biedy go wymienię, nie kosztuje majątku ~85zł. Jak tak będzie to nie jestem na minusie ~2 tys zł, bo na tyle padła wycena demontażu i obróbki głowicy, a jedynie ~380 zł bo tyle wydałem na uszczelki silnika i śruby głowicy niezbędne do naprawy, a niestety zwrócić nie mogę, bo naruszyłem opakowanie.
    Prawdopodobnie pomogło zatankowanie....
    Nie wiem dlaczego ale w swoim t-jet zauważyłem że gorzej odpala jak jest mało benzyny.
    Szczególnie poniżej 1/4 balu.
    Jest to objaw potwierdzony przez sporą grupę osób.
    Nie wiem dlaczego.Podejrzewam że jednak zapowietrza się wtedy układ.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2017
    Skąd
    Lublin
    Postów
    88
    Auto
    Bravo 1.4 Multiair
    Rocznik
    2011
    Chyba nie czytacie intrukcjii do instalacji, w mojej wyraźnie jest napisane:
    -Zbiornik benzyny powinien być zawsze napełniony MINIMUM w 1/4 swojej pojemności, aby nie doszło do uszkodzenia pompy paliwa
    oraz:
    -Zaleca się sprawdzenie działania benzynowego systemu paliwowego co 5000 km, w tym celu należy przejechać samochodem na benzynie dystans ok 100 km w rożnych warunkach drogowych

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Wypada mi podsumować temat i napisać co było problemem, moze komus sie przyda.
    Jazda na benzynie o której wspominałem we wcześniejszym poście, a która pomogła tylko na chwilę, powodowała że komputer silnika podczas jazdy na Pb "uczył się " właściwych manier i dopiero jazda na LPG go rozregulowywała. Przyczyną nie było ani wypalenie zaworu, ani wtryskiwacz od benzyny, uszkodzony okazał się (conajmniej) jeden z wtryskiwaczy gazu (po ponad 200 tys. km nawet MED 65 wyciągnie kopyta), dawkował niewłaściwe porcje LPG rozstrajając mapy wtrysku benzyny. Na winnego wskazał zapalający się check i nierówna praca silnika na LPG uniemożliwiająca jazdę na tym paliwie. Niestety nie wiem który wtryskiwacz padł, bo pomimo "checka" zaden błąd nie zostal zapisany, bo watpie zeby MES nie bylby w stanie go odczytac mimo polaczenia ze sterownikiem. Wymienilem wszystkie wtryskiwacze i od ponad miesiaca spokój, zadnych problemow po rozruchu silnika, no i praca silnika na LPG i Pb jest nie do rozróznienia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ulysse I - nierówna praca/gaśnie na benzynie na zimnym silniku
    Napisany przez wloczykij na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-10-2017, 02:59
  2. 2.3 130km - nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez NRGizer na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 12-05-2017, 18:04
  3. Nierówna praca na zimnym silniku (Punto I 1.2 75)
    Napisany przez Elektryk # na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2014, 19:59
  4. Nierówna praca na zimnym silniku
    Napisany przez Thundercat na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 08-11-2011, 13:52
  5. [silnik] nierówna praca silnika na zimnym silniku
    Napisany przez digidyy na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-05-2011, 16:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467t-jet-nierowna-praca-na-zimnym-silniku-42256

1.4 t-jet szarpie na zimnym silniku1.4 t jet szarpie na zimnym silnikufalowanie na zimnym tjetfiat 1.4 16v szarpie na zimnymtjet falowanie obrotow lpgkompresja t jetnierowna praca na zimnym multiairzimny silnik brak obrotow tjetfiat bravo 1.4 t jet szarpiet-jet nie te cewki1.4 t jet zalewanie silnika1.4 t jet zalewa1.4 multi air check na zimnym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl