Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Szelest - dźwięk ocierania

    Od początku zimy, szczególnie na zimnym silniku, zaraz po rozruchu, słychać odgłos ocierania (ale taki cichy) najbardziej słyszalny jak się przystawi ucho do lewego przedniego koła. Po wciśnięciu pedału sprzęgła - odgłos zanika.
    Ten odgłos nasila się, jak się wrzuci obojętnie jaki bieg i powolutku puszcza sprzęgło. To taki jakby szelest.

    Byłem już u kilku mechaników i nie wiedzą.

    Jeden twierdził, że to wina sprzęgła. Nawet miałem u niego wymieniany komplet sprzęgła razem z dwumasą i wysprzęglikiem, ale po wymianie nadal to samo.
    Potem poszukałem po forach i znalazłem, że skoro dźwięk zanika po wciśnięciu pedału sprzęgła to jest to skrzynia biegów, jakieś łożysko.
    W związku z tym była wyjęta skrzynia biegów i zawieziona do najlepszego fachowca od skrzyń w okolicy. Który sprawdził skrzynie na hamowni i stwierdził, że jest dobra. Nawet sam byłem 2 razy i słuchałem jej działania na hamowni, zarówno na zimno, jak i po rozgrzaniu - tego dźwięku nie było.

    Komplet sprzęgła to LUK. Dodam, że komplet był wstawiony już 2 lata temu, też LUK. Teraz był znowu wymieniony, bo inny mechanik uznał, że to dlatego, że ktoś źle zamontował poprzednie sprzęgło, ale po wymianie nadal dźwięk jest.

    Nie mam już pomysłu, co to może być, bo można tak wydać grube tysiące, a problem pozostanie.

    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, to byłbym wdzięczny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    44
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Kurczę, pomyślałem, żeby posłuchać inne fiaty z takim samym silnikiem jak mój, żeby wiedzieć czy ten dźwięk występuje i okazało się, że tak. Wychodzi mi na to, że ten dźwięk wydaje dwumasa i jest to naturalny dźwięk, nie wskazujący na zużycie. Po prostu te 2 masy obracają się względem siebie i to pewnie wywołuje ów dźwięk ocierania (szelest) i jest tam też sprężyna. Wszystko ułożyło mi się w logiczną całość, czyli dwumasa najwięcej drgań musi tłumić na niskich obrotach i właśnie wtedy ten dźwięk najbardziej słychać. Jak się doda leciutko gazu, to cichnie.
    Wychodzi na to, że przez niewiedzę mechaników, którzy tego nie wiedzą zacząłem niepotrzebnie szukać jakiejś usterki i narazili mnie na ogromne koszty (niepotrzebnie wymieniony komplet sprzęgła, który miałem wymieniany 2 lata temu). Potem niepotrzebne wyciąganie skrzyni biegów i wożenie jej do serwisu od skrzyń. Czyli przez niewiedzę mechaników wydałem niepotrzebnie około 4 tys zł. A wystarczyłoby, jakby mechanik powiedział, że to normalny dźwięk dwumasy, a nie żadna usterka.
    Czyli temat do zamknięcia.


 

Podobne tematy

  1. Dźwięk przycisku
    Napisany przez Martin610 na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-12-2020, 10:18
  2. Co to za dźwięk
    Napisany przez NovoSeven na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-06-2018, 18:50
  3. Dźwięk aux
    Napisany przez bartek3333 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-11-2017, 21:52
  4. dziwny dźwięk, co to może być
    Napisany przez mostosia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2015, 01:10
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-04-2013, 19:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl