Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez GrandePunto8V

Temat: Stuki podczas jazdy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravo 1.4
    Rocznik
    2007

    Stuki podczas jazdy

    Witam,

    Niestety mój bravo 2007 (1.4, 90KM) zaczął wydawać dziwne stukanie. Poniżej krótki opis i prośba o porady bo magicy mechanicy sami do końca nie wiedzą

    Nie jestem do końca pewny skąd dochodzi stukanie ale wydaje mi się, że jest zlokalizowane bardziej z lewej strony z przodu.
    Na początku stukanie objawiało się tylko wtedy gdy auto było na biegu. Dodając gazu, puszczając gaz stuki były słyszalne.
    Obecnie stukanie jest cały czas. Czy auto się toczy na luzie, na wciśniętym sprzęgle, czy jest na biegu. Stuki są zawsze. Jak przyśpieszam to stuki zwiększają częstotliwość.
    Biegi wchodzą normalnie. Nie ma problemów ze zmianą biegów.
    To stukanie to jedyny objaw.

    Na wstępnej diagnozie w serwisie Fiata powiedziano mi, że to mogą być objawy mechanizmu różnicowego.
    W drugim warsztacie powiedziano mi, że to może być łożysko dociskowe w sprzęgle.

    Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zdejmowali pasek alternatora ,oglądali kolo pasowe?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Nie zdejmowałem paska i nie oglądałem koła pasowego.

    W sumie stuki są zawsze gdy auto się toczy nawet jak w czasie jazdy zgaszę silnik.
    Natomiast na wstecznym biegu nie słychać tych stuków. To jedyny wyjątek.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Osiedlowi mechanicy mówią że to może być.
    1. Mechanizm różnicowy
    2. Przegub
    3. Łożysko dociskowe
    4. Sprzęgło.
    5. Wałek atakujący

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Podnosil ktos auto i "krecil" na podniesionych kolach? Szybciej zdiagnozujesz ,czy przegub ,czy skrzynie trza robić?!

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Tak. Auto było podnoszone na stacji diagnostycznej. Diagnosta sprawdzał koła.
    Nic wtedy nie stukało.
    Ale czy przy tak małych obrotach koła byłoby coś słychać ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mialem na mysli, krecenie kolami na wlaczonych biegach...Jest mechanizm róznicowy,wiec mozna 'zmuscić" kola aby krecilo się jedno lub drugie..Skoro Twoi mechanicy nie znają takich "mykow", to bedzie cięzki temat do diagnozy...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    17
    Auto
    bravo 1.4
    Rocznik
    2007
    Nie jestem pewny czy ten diagnosta włączył bieg.
    Czy możesz wyjaśnić jak w takim teście kół można odróżnić że to skrzynia lub przegub?

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    527
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Ale będziesz robił coś sam, czy pytasz tylko z ciekawości (czyli produkujemy się na darmo)?
    A "zawodowcy" polscy i ich "diagnostyka", masakra. Nie pierwszy raz na tym forum (w każdym dziale/modelu są takie tematy).
    Nagraj to stukanie i opublikuj gdzieś, posłuchamy.
    Plus filmik, jak pracuje silnik, znaczy jak mocno się kiwa, gdy próbujesz ruszyć (ale jest zaciągnięty ręczny), do przodu i w tył.

    Do listy problemów należałoby dodać mocowania (wszystkie) silnika-skrzyni. Oraz sworznie wahaczy. A może to układ kierowniczy, nie napęd?
    W sumie to wszystko może stukać (amory, stabilizator)... Jaki opis problemu, takie celne porady otrzymasz.
    Braval lubi to.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wprawny mechanik powinien wylapac "miejsce" wystepowania usterki.Tu masz przyklad jak chlopaki, wylapują luzy i diagnozuja uszkodzenia polosi napedowych,kazdy przypadek jest indywidualny..
    https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...utorial-47403/


 

Podobne tematy

  1. Stuki z rozrusznika podczas zapalania
    Napisany przez jabolek na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 265
    Ostatni post: 31-12-2022, 11:41
  2. Stuki podczas jazdy
    Napisany przez melmak880820 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-04-2019, 09:42
  3. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 17:12
  4. Stuki pod czas jazdy
    Napisany przez spon29 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2013, 22:16
  5. [ukł. hamulcowy] Stuki podczas jazdy do tyłu przy skręconych
    Napisany przez N0.Gofer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2011, 22:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467stuki-podczas-jazdy-51579

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl