Wiem że podobne tematy były już poruszane (więc proszę mnie nie bić
) ale szukałem i szukałem i żadnych konkretów nie znalazłem - większość wątków dotyczy skrzyni M32 a nie PCC635 a więc...
Dość ciężko wchodzi mi jedynka (ponoć standardowy problem - czasami na dwa razy, czasami od razu) i tu pytanie
czy jest szansa, że wymiana oleju pomoże na ten problem (lub chociaż go złagodzi)?
Jeżeli to nie rozwiązuje problemu, to jakie są możliwości poprawy jej pracy - czy w ogóle jakieś są?
Gdybym wymieniał olej w skrzyni, co raczej zrobię profilaktycznie niezależnie od tego czy to pomoże, ale będę "spał (jeździł) spokojniej" to jaki sugerujecie?
W instrukcji:
manual Fiat Bravo Fiat Bravo II 2 instrukcja obsługi page 293 - pdf
widnieją wyszczególnione trzy rodzaje oleju:
- Tutela CAR TECHNYX 75w85 GL4+
- Tutela CAR MATRYX 75w85 GL 4
- Tutela TRANSMISSION GEARFORCE SAE 75W, API GL4
Jak widać obok nazw olejów są gwiazdki, wg. rozpisu gwiazdek wynika że do multiair i skrzyni 635 powinno stosować się trzecią opcje czyli transmission gearforce
(nigdzie w necie, na żadnym forum nie znalazłem nikogo kto wskazywałby żeby lać ten olej).
Moje pytanie - czy ktoś może zasugerować olej który lepiej spełni swoją rolę i usprawni pracę skrzyni, aniżeli zalecany, czy ewentualnie
można wlać zamiennie Matryx lub Technyx (który mogę mieć niemal za darmo), czy jednak lepiej trzymać się zalecanego.
Wszelkie wątki w necie dotyczące wymiany oleju w bravo II sugerują matryx jako najlepszy, ale wątki te dotyczą w 99% bardzo wadliwej skrzyni M32, czy jeżeli zaleję skrzynię innym olejem nie będzie jakichś problemów (wiem, że przy wlaniu oleju w normie GL5 puszczają uszczelniacze w skrzyni), w końcu wszystkie te oleje spełniają normę GL4 (ten plusik przy pierwszym oleju to chyba bardziej chwyt marketingowy, bo z tego co się już zorientowałem nie istnieje oficjalna norma GL4+).
Czekam na jakieś sugestie i z góry dziękuję.