Posiada ktoś może schemat elektryczny bo nie chce mi się szukać po przewodach. Mam zamiar zmienic i przerobic sobie halogeny na swiatla do jazdy dziennej. Ma ktoś z was juz tak przerobione?
Posiada ktoś może schemat elektryczny bo nie chce mi się szukać po przewodach. Mam zamiar zmienic i przerobic sobie halogeny na swiatla do jazdy dziennej. Ma ktoś z was juz tak przerobione?
Schemat elektryczny i wszystkie informacje do auta znajdziesz w Elearn
Napisz jaśniej,jakie są założenia tej "przeróbki" tz co chcesz zmienić,zamienić,jak włączyć itd.Oczywiście zdajesz sobie sprawę,że po takiej przeróbce
samochód nie będzie spełniał warunków technicznych dopuszczenia do ruchu.Więc podczas kontroli grozi to zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.
Diagnosta na przeglądzie także może marudzić.
Chcę zrobić ze jak uruchomie samochód to zapalą mi się halogeny a przełączenie na światła mijania chce podłączyć pod oświetlenie zegarów wtedy kiedy prędkościomierz wykrywa zaciemnienie i zapala deskę rozdzielczą
Wybacz,ale nie bardzo rozumiem.Po co w dzień chcesz jeździć na halogenach zamiast na mijania? Pomijając fakt ,że nie wolno to co to niby ma dać?
Będą mi służyć jako światła do jazdy dziennej bo założe sobie żarówki ledowe które pobierają 10w. To że Fiat nie zamontował świateł do jazdy dziennej to mnie bardzo dziwi bo np Fiat 500 już ma. Bezsensu jest jedzic na światłach mijania które pobierają 110w a na dodatek świecą jeszcze światła tylne co nie jest obowiązkowe a wręcz uciążliwe jak to określają przepisy unijne bo koliguja z światłami stopu
Potrzebujesz w takim razie mam rozumieć automatycznego układu,który zapali te światła samoczynnie po uruchomieniu samochodu?
Tak tylko automatyczny układ to nie problem bo to wszystko zrobię na modułach. Potrzebuję schematu elektrycznego abym nie musiał szukać który przewód jest od halogenów który odpowiada za podświetlanie zegarów który za doświetlanie zakrętów. To wszystko muszę znać aby po modyfikacjach i uruchomieniu świateł mijania wszystko działało jak przez fabrykę
Obawiam się ,że tego nie da się zrobić w taki sposób jak to sobie zaplanowałeś.Ten sam przewód np odpowiada za doświetlanie zakrętów i zapalenie halogenów.Które to przewody,to łatwo ustalić,gdyż one zabezpieczone są "prądowo" przez stosowny bezpiecznik.Jeżeli ten bezpiecznik znajdziesz w skrzynce,to masz tam dostęp do tego przewodu.Więc to nie jest problemem.Tylko co z tego.Przewody to nie wszystko.W tym samochodzie nic nie odbywa się bez wiedzy body komputera.To on bowiem czuwa nad wszystkim co dzieje się w samochodzie.Zbiera informacje z różnych podzespołów,czujników elektroniki,czuwa nad sprawnością żarówek itd. Jak zapalasz światła,to nie włączasz ich fizycznie przełącznikiem,tylko dajesz rozkaz do body komputera do ich włączenia,a to on dopiero włącza układ wykonawczy tych świateł.A wszystkie rozkazy biegną po magistrali can,bus,multiplex itd - zależnie od samochodu.Nie wyobrażam więc sobie,abyś zmontował to wszystko w taki sposób,że oszukasz body.Tam,gdzie np tylne lampy są na ledach /przykładem Lancia Delta III/ zamontowanie haka do przyczepy, a w zasadzie gniazda do jej oświetlenia nastręcza nie lada problem.I bez podłączenia stosownego modułu nie da się tego zrobić.A nie wiem czy widziałeś wnętrze takiego modułu.Ogromna ilość elementów smd ,w tym bardziej złożonych w budowie mikrokontrolerów. I to wszystko tylko po to,aby zapalić cztery żarówki.A Ty chciałbyś dokonać przeróbki całkiem niemałej części instalacji elektrycznej i jeszcze żeby to wszystko bezbłędnie działało.Ja w żaden sposób tego nie widzę.Nie wspomnę o fakcie,że grozi to uszkodzeniem body komputera.Jego cenę sprawdzisz na aukcji znanego portalu.W tych okolicznościach nie proponuję Ci dalszej pomocy.Powodzenia.
Wykonałem taki sam schemat w fiacie stilo i działa bez problemu
Bardzo więc jestem ciekaw jak Ci pójdzie w tym modelu.Jak już będzie tak daleko,to daj znak jaki jest wynik tych operacji.Powodzenia.
Witam, Chciałem podłączyć rejestrator z kamerą cofania. Kamera zasilana jest z rejestratora, ale potrzebuje podłączenia do żarówki cofania (+), żeby automatycznie przełączał się widok (kamera przód/tył) po wrzuceniu wstecznego.
Gdzie znajdę wiązkę? To są te 4 przewody wychodzące przez bagażnik? Tak mi się wydaje, ale gdzieś jest wtyczka, peszele. Nie chciało mi się zdejmować zderzaka, nie mam pewności, czy widziałem całość kabli
Cześć. Tutaj coś znalazłem. Chyba jedna z najlepszych opcji. Zobacz. Wszystko jest.
http://4cardata.info/elearn/198/2
ZA tyle informacji nie szkoda nawet zapłacić. 5 gwiazdek im.