Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    regeneracja jarzma zacisku hamulcowego

    Witam, ostatnio zauważyłem stuki w zawieszeniu podczas jazdy po torach lub kostce brukowej, które ustają wraz z naciśnięciem hamulca. Auto sprawdzałem w dwóch stacjach diagnostycznych i nic nie znaleźli poza luźnym jarzem, które jest przyczyną stuków. Nowe jarzmo występuje tylko w oryginale (brak zamienników na rynku) i kosztuje jedyne 900,00 zł za sztukę. Kupiłem dwie używki ale stuki pozostały. Ma ktoś z Was może namiary na zakład, który takie jarzmo byłby w stanie zregenerować? Koszt dwóch nowy sztuk + wymiana to 2.000,00 zł co wydaje się absurdalne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    Skoro kolega kupił 2 jarzma używane a stuki pozostały to czy to na pewno ono jest winowajcą ? Ja bym osobiście podniósł auto na podnośnik i sam sprawdził gdzie ono stuka jeżeli to jarzmo. A co do regeneracji to warto by było zadzwonić i popytać w swojej miejscowości może tutaj: Auto Service Furdal – Regeneracja zacisków prawie wszystkich marek samochodów (Kliniska Wielkie) - jest firma na Facebooku polecana warto sprawdzić i się dowiedzieć co i jak.
    To drugie miejsce ale za dużo wiadomości o nich nie ma : Premag – regeneracja pomp wspomagania i zacisków hamulcowych (Szczecin)
    To trzecie miejsce : Pracownia samochodowa Check Point – regeneracja zacisków hamulcowych (Szczecin)
    Ja osobiście sprzawdził bym pierwszą firmę i ewentualnie skorzystał z ich usług sporo ludzi ich poleca, myślę że wiedzą co robią i jak.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    O ile ja się orientuję to jażmo jest przykręcone na stałe a jak coś stuka to luźny zacisk.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jarzmo ma luz ? Chyba klocek w jarzmie. A masz założone blaszki w jarzmie między klockiem a jarzmem?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Jarzmo ma luz ? Chyba klocek w jarzmie. A masz założone blaszki w jarzmie między klockiem a jarzmem?
    Blaszki są, problem jest z tym tłoczkiem, który wewnątrz się wyrobił, to coś takiego... https://www.youtube.com/watch?v=M9hrQz7VFbo

    A propos fachowców z Klinisk Wielkich to już się tym nie zajmują od dawna, niestety...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    Niestety nie wiedziałem że ci fachowcy podani przeze mnie już się tym nie zajmują, nie chciałem kolegi wprowadzić w błąd po prostu to tylko propozycja, to co kolega pokazał co jest luźne z linka, to nie jest jarzmo tylko prowadnica jarzma, na tych dwóch bolcach właśnie jarzmo pracuje, a z tego wynika że wyrobiły się gniazda w środku, lub bolec prowadnicy. Dziwi mnie troszkę że jak kolega kupił dwa jarzma używane to dalej jest luz w tym miejscu z tego wynika, tak kolega napisał wyżej, przecież te części są zamienne i powinno być dobrze jeżeli są ok.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Leszek_70 Zobacz post
    Witam
    Niestety nie wiedziałem że ci fachowcy podani przeze mnie już się tym nie zajmują, nie chciałem kolegi wprowadzić w błąd po prostu to tylko propozycja, to co kolega pokazał co jest luźne z linka, to nie jest jarzmo tylko prowadnica jarzma, na tych dwóch bolcach właśnie jarzmo pracuje, a z tego wynika że wyrobiły się gniazda w środku, lub bolec prowadnicy. Dziwi mnie troszkę że jak kolega kupił dwa jarzma używane to dalej jest luz w tym miejscu z tego wynika, tak kolega napisał wyżej, przecież te części są zamienne i powinno być dobrze jeżeli są ok.
    Mimo wszystko dzięki za propozycje, ja też nie wiedziałem, że już się tym nie zajmują, dopóki tam nie zadzwoniłem. Strona internetowa wygląda jakby nadal się tym zajmowali.

    Tzw. zestawy naprawcze miałem wymienione, czyli te gumki ale to nic nie dało. Jarzma kupiłem używane, od Stilo 2.0 więc ryzykowałem, że będą w podobnym stanie co moje. Na stacjach kontroli pojazdu nic nie znaleźli w zawieszeniu. To musi być to, bo nic innego skoro delikatnie nacisnę pedał hamulca i cisza. U mnie chyba ten bolec prowadnicy, albo właśnie gniazda w środku szlag trafił i stąd ten hałas.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    blacktop wiesz tu nie może być powiedziane "chyba" tutaj w tym przypadku trzeba sprawdzić samemu i wtedy będziesz pewny co jest grane i jaka tego jest przyczyna. Bo jak dobrze koledzy wyżej sugerują przyczyn tego typu usterki w twoim przypadku mogą być: klocki, blaszki oraz gniazda i bolce prowadnic jarzma. To trzeba wszystko sprawdzić niestety po kolei klocki czy nie mają luzu, blaszki czy nie są wyrobione i dociskają odpowiednio klocki,a na koniec bolce i gniazda prowadnic. Skoro to przód to nie ma żadnych problemów sam możesz to sprawdzić przecież. Przód auta na podnośnik lub kobyłki, ściągnąć koła i uruchomić auto druga osoba naciska hamulec a ty obserwujesz co jest grane. Jak już będziesz wiedział gdzie jest usterka, rozbierasz wymieniasz-naprawiasz czyścisz i składasz do kupy sprawdzasz i powinno być ok.


 

Podobne tematy

  1. VIDEOMANUAL - Czyszczenie / regeneracja zacisku i tłoczka hamulcowgo
    Napisany przez combatdude na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-07-2019, 18:43
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-01-2017, 19:47
  3. naprawa tylnego zacisku hamulcowego
    Napisany przez rrr na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-05-2016, 13:40
  4. Luz na prowadnicy zacisku hamulcowego CROMA
    Napisany przez MaroTancero na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 22-12-2015, 22:34
  5. [STILO 1.6 5d 2003] sprężyna zacisku hamulcowego tył
    Napisany przez morfus na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-09-2015, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

regeneracja tylnego zacisku fiat stilo

regeneracja jarzma zacisku

regeneracja jarzma

regeneracja jarzma hamulcowych

Bravo II regeneracja zacisku

jarzmo hamulca fiat bolec z gumka

awarja jazma bravo 2

jarzmo fiat bravo 2

zacisk hamulcowy tylny fiat bravo 2 ate

regeneracja jarzma hamulcowego

premag szczecin opinie

jarzmo zacisku regeneracja

prowadnice jarzma

regeneracja zacisku hamulcowego fiat brava

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467regeneracja-jarzma-zacisku-hamulcowego-35844

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl