Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2017
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2007

    Radio poważny problem

    Witam, cześć i czołem
    Szukałem i znaleźć nie moge. Chciałem zamontować nowe radio, ale kostka iso wychodząca z ,,auta,, na piny inaczej wpiete, niż kostka z radia (Pioneer deh 3900bt). Jest jakaś przejsciowka która załatwiła by ta sprawę, bo nie za bardzo chce ingerować w oryginalną. Próbowałem połączyć kabelki, zrobić takie obejście, to po podłączeniu zegary, obroty, temperatura itp wskazówki opadają. Dodam że to ,,Anglik,,
    Z góry dziękuję



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    może jakieś zdjęcia Twoich kostek, wtedy na pewno będzie łatwiej przy standardowym ISO jedyne co może się nie zgadzać, to stały plus z plusem po stacyjce. Może ktoś już majstrował przy instalacji wcześniej...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2017
    Skąd
    UK
    Postów
    8
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2007
    pierwsza fotka kosta wychodzaca z auta, druga z pioneera
    20171008_185901[1].jpg
    20171008_190102[1].jpg

  5. #4
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    kostki z pioniera wyglądają OK
    natomiast przy kostce zasilającej (ta z prawej) z auta ktoś majstrował... i to nie jest kwestia założenia przejściówki, tutaj wg nie zgadzają się piny zasilające.

    Twoje radyjko ma standardową kostkę ISO, a więc prawdopodobnie 4 kolory kabelków, czarny, czerwony, żółty i niebieski.
    masa (czarny)
    +12 po stacyjce (czerwony)
    +12 pojawia się po włączeniu radia (niebieski)
    +12 stałe (żółty)

    Jeśli chodzi o kostkę w aucie, to trzeba ją przerobić, no chyba, że wolisz przerabiać kostkę od radia. Zabawa jest prosta, piny wychodzą bo włożeniu śrubokręta od czoła jak na zdjęciach i zgięciu blaszki zabezpieczającej je przed wypadaniem.
    Trzeba je tylko umieścić w odpowiednich miejscach.

    Jeśli chodzi o kolory przewodów po stronie auta, to:
    czarny masa
    czerwony lub czerwony z białym paskiem +12 stałe
    niebieskozielony lub czerwony z czarnym paskiem +12 po stacyjce

    z tymi dwoma plusami nie mam pewności, a nie mam też auta pod ręką, żeby sprawdzić
    I w sumie na tym można by zakończyć

    Są jeszcze z tego co pamiętam
    żółtozielony +12 po włączeniu świateł
    biały sygnał z komputera o prędkości

    Kolory mogą się trochę różnić, dlatego jeśli nie ma pewności, to multimetr w dłoń i sprawdzamy...
    Możesz też dołączyć fotkę przewodów po stronie auta... będzie prościej...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2014
    Skąd
    BG
    Postów
    98
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Ja w swoim Bravo podłączałem Pioneera i mam pewne spostrzeżenia - trzeba podciągnąć kabel ze skrzyni bezpieczników do kostki - auto posiada jedynie stałe zasilanie z akumulatora w kostce. Reszta jest normalnie wyprowadzona - tzn tych sygnałów z sieci CAN nie podłączysz do takiego radia więc je zostawiasz po prostu bez podłączania.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2018
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał GonnaBePro Zobacz post
    Ja w swoim Bravo podłączałem Pioneera i mam pewne spostrzeżenia - trzeba podciągnąć kabel ze skrzyni bezpieczników do kostki - auto posiada jedynie stałe zasilanie z akumulatora w kostce. Reszta jest normalnie wyprowadzona - tzn tych sygnałów z sieci CAN nie podłączysz do takiego radia więc je zostawiasz po prostu bez podłączania.
    Hejka. Mam podobny problem. Oryginalne radio wlaczalo się razem z przekreceniem kluczyka. Nie oryginalne podpialem kostka fabryczna ale radio nie ruszyło. W oryginalnej kostce od radia jest masa nr 8 pin stały plus nr 7 i jakieś dwa kable na pinach 1 i 3. W kostce od nie fabrycznego radia są kabelki na pinach4 5,6,7,8
    Polaczylem dwa kabelki nr 5 i 8 i dopiero radio działa. Ale trzeba włączać i wyłączać ręcznie. Chciałem zrobić by się wlaczalo razem z zapłonem. Bo chyba mi w takiej obecnej konfiguracji radio prąd kradnie, bo dziś mi padł aku całkiem. Choć przed montażem radia czasem wie wydawało, że też już słabo kręci.

    Ktoś pomoże?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał jasiek775 Zobacz post
    Polaczylem dwa kabelki nr 5 i 8 i dopiero radio działa. Ale trzeba włączać i wyłączać ręcznie. Chciałem zrobić by się wlaczalo razem z zapłonem. Bo chyba mi w takiej obecnej konfiguracji radio prąd kradnie, bo dziś mi padł aku całkiem. Choć przed montażem radia czasem wie wydawało, że też już słabo kręci.
    Ktoś pomoże?
    Doprowadź do pinu 5 +12 ze skrzynki bezpieczników pojawiające się po przekręceniu kluczyka.
    Radio będzie się wyłączało i włączało automatycznie.
    Oryginalne radio prawdopodobnie sterowane było tylko po CANie, dlatego nie było nic więcej poza stałym zasilaniem

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2018
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007

    Talking

    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Doprowadź do pinu 5 +12 ze skrzynki bezpieczników pojawiające się po przekręceniu kluczyka.
    Radio będzie się wyłączało i włączało automatycznie.
    Oryginalne radio prawdopodobnie sterowane było tylko po CANie, dlatego nie było nic więcej poza stałym zasilaniem
    Chodzi Ci o główną skrzynkę z bezpiecznikami? Tylko jak ja tam znajdę jak tam miliony kabli?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2018
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał jasiek775 Zobacz post
    Chodzi Ci o główną skrzynkę z bezpiecznikami? Tylko jak ja tam znajdę jak tam miliony kabli?
    Czytałem jeszcze o wzięciu zasilania z zapalniczki. Tam podobno jest + po zapłonie. Łatwiej będzie stamtąd pociągnąć?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Myślę, że zdecydowanie łatwiej Ci będzie pociągnąć z zapalniczki.

    Plus 12 jest kolorowy, prawdopodobnie zielony z czerwonym paskiem. Generalnie w zapalniczce będą dwa plusy, jeden na grubym kabelku i jeden na cienkim. Jeśli zapalniczka ma podświetlenie, a prawie na pewno ma. Bierzesz oczywiście ten z grubszego przewodu.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2018
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Myślę, że zdecydowanie łatwiej Ci będzie pociągnąć z zapalniczki.

    Plus 12 jest kolorowy, prawdopodobnie zielony z czerwonym paskiem. Generalnie w zapalniczce będą dwa plusy, jeden na grubym kabelku i jeden na cienkim. Jeśli zapalniczka ma podświetlenie, a prawie na pewno ma. Bierzesz oczywiście ten z grubszego przewodu.
    A łatwo jest przeprowadzić przewód od zapalniczki do radia? Rozumiem, że gdzieś trzeba go przeprowadzić za panelem od klimy?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2018
    Skąd
    Zgorzelec
    Wiek
    36
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Udało się. Dzięki za info


 

Podobne tematy

  1. 1.9 JTD wyciek z silnika, uszczelka, czy poważna awaria?
    Napisany przez Armator na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-06-2014, 09:02
  2. Fiat Marea poważna usterka POMOCYY!!!!
    Napisany przez syku997 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-04-2013, 21:04
  3. Dylemat - czy w nią inwestować na poważnie.
    Napisany przez tcx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post: 11-02-2013, 12:17
  4. Bardzo poważny problem z uruchomieniem
    Napisany przez martut na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-07-2012, 01:35
  5. Nasze poważne problemy :(
    Napisany przez KrzychuB na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 16-07-2010, 09:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467radio-powazny-problem-38866

kostka iso fiat bravo ii

kostka radia fiat brava

kostka iso fiat bravo 2

fiat bravo 2 problem z radiem

kolor kabla zasilania Po stacyjce fiat bravo 2007

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl