Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008

    Pytanie do osob z usunietym DPF

    Mam takie pytanie z czym wiaze sie usuniecie filtra dpf ? Jak wplywa to na dzialanie samochodu? Czy warto to zrobic oraz czy pozniej tez nalezy dac czasem wyzsze obroty na trasie samochodowi aby sadze "wydmuchac"?

    Najlepiej jak by m uzyskal odpowiedz od osob z ailnikiem 1.6 multijet 120km



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Powiem Ci z mojego doświadczenia. Silnik 2.0MJet, czyli taki jak Twój, tylko większa pojemność. Po usunięciu filtra cząstek stałych (w moim wypadku wyciąłem go fizycznie, wyprogramowałem, wyprogramowałem otwieranie zaworu EGR i zatkałem go pełną blaszką, oraz podniosłem moc silnika) nie widzę, żadnych negatywnych skutków eksploatacyjnych. Jest wręcz przeciwnie. Zużycie paliwa minimalnie spadło przy tej samej technice jazdy (dawniej około 6.5l/100km, teraz troszkę poniżej 6l/100km - tryb mieszany - poza miastem 70%, miasto 30%). Auto jest żwawsze, znacznie lepiej reaguje na naciśnięcie pedału gazu (turbodziura znacznie się zmniejszyła), nie ma już tematu wypalania DPF'a. Mogę lać uszlachetniony olej 5W40 zamiast 5W30 dla aut z DPF.

    O tym wydmuchiwaniu sadzy pierwsze słyszę. Bardzo zabawny temat moim zdaniem dla zwykłych diesli:-) Tak, teraz mój silnik to zwykły turbodiesel a nie turbodiesel z ekologią.
    Teraz właśnie mogę sobie jeździć oszczędnie i powoli bez obaw, że zatkam DPF, i będę musiał auto gonić aż się wypali. Silnik nie dymi i nic złego się z nim nie dzieje. Poza tym nadal spełnia normę Euro 4.

    Jedyny problem, to że PONOĆ (nie wiem, czy ktoś się z tym spotkał), jak ktoś jeździ dużo do Niemiec, czy np. Austrii, to tam partol policji sprawdza czystość spalin w aucie wziętym do kontroli. Ponoć przede wszystkim sprawdzają Polaków z dieslami. Ile w tym prawdy, to nie wiem. Czytałem o tym na forum Alfa Romeo, że kiedyś ponoć kogoś zatrzymali w Berlinie i sprawdzali. W większych miastach w Niemczech są strefy ekologiczne UmweltZone i trzeba kupić plakietkę wjazdu do takiej strefy. Bravo z DPF ma w papierach wbite Euro 5 i taką plakietkę się wykupuje. Wycięcie DPF, to ingerencja w konstrukcję pojazdu i z tego tytułu mógłby być problem, jakby na stacji kontroli w Niemczech coś takiego im wyszło. No, ale jak zapodałem temat tych rzekomych kontroli znajomym, którzy dużo jeżdżą po Niemczech na tirach i normalnie osobówkami, to zrobili wielkie oczy i mówili, że pierwsze słyszą.

    Reasumując. Eksploatacyjnie, wywalenie DPFa i EGRa to super sprawa.
    Prawnie - musisz sobie temat przemyśleć, czy jeździsz dużo za granicę, bo tutaj nie jest to końca chyba zweryfikowane. Kiedy na naszych stacjach kontroli pojazdów zaczną sprawdzać DPFy - nie wiem :-)
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 26-10-2016 o 13:03

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Vitos a powiedz mi bo czytam ze masz programowo wylaczonego egr'a i zaslepionego. Jak ja mam tylko wylaczonego bez zaslepki jest to do re rozwiazanir czy nie? Stwierdzilem ze po wylaczeniu juz nieoplaca sie zaslepiac

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Ja też tak początkowo myślałem. Jednak po zaślepieniu blaszką pełną, jest dużo mniejsza zwłoka między naciśnięciem pedału gazu a tym kiedy zaczyna auto jechać.
    Moim zdaniem warto, a koszt niewielki, gdyż blaszka kosztuje chyba z dwadzieścia parę złotycho. Do 1.6MJet pasuje taka sama jak do 2.0Mjet. Silniki 1.9 mają inną.
    Jak sądzę, czasem może zdarzyć się tak, że kiedy zawór EGR jest zabrudzony, to po prostu nie potrafi się szczelnie domknąć. Blaszka załatwia sprawę.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Vitos, samemu wyprogramowałeś czy ktoś Ci pomagał? Z czego korzystałeś jeżeli robiłeś samemu?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Dobry temat! Podobno w Bravo a raczej obecnych nowoczesnych dieslach nie można zaślepić i wyłączyć na stałe EGR mając jednocześnie DPF. Prawda to to? Przerabiał ktoś temat? Z chęcią wywaliłbym dziadostwo ale jednocześnie zostawił dpf, tylko nie wiem czy da się tak...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Nie wiem jak w Bravo, ale w Cromie mam zaślepiony i wyłączony EGR a jednocześnie posiadam DPF. Operacja była robiona zaraz po sprowadzeniu auta z Włoch podczas usuwania klap wirowych i wyłączenia EGR. W sumie w obu autach silniki bardzo podobne w budowie.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2015
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo Ii 1,6 Multijet 120KM
    Rocznik
    2008
    Sabur

    Ja mam obecnie wylaczonego egra bez zaslepki i dalej aktywnego dpfa. Nie robi to tragedii ale dpf teraz czesciej musi sie wypalic. Srednio bylo to co 3 dni a teraz co 2...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Vitos, samemu wyprogramowałeś czy ktoś Ci pomagał? Z czego korzystałeś jeżeli robiłeś samemu?
    Nieprecyzyjnie napisałem. Nie robiłem tego sam. Korzystałem z pomocy chłopaków w JuraTuning z Częstochowy. Cinsoft również wykonuje modyfikacje bardzo fachowo. Sam bym się nie podjął, bo nie mam softu do tego, ani umiejętności modyfikacji zaczytanego pliku bin firmware sterownika silnika. Dodatkowo najlepiej mieć też od razu hamownię, żeby przed i po sprawdzić parametry auta oraz warsztat, żeby można było fizycznie zdemontować filtr DPF, jeśli ktoś się na to zdecyduje.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Nie wiem jak w Bravo, ale w Cromie mam zaślepiony i wyłączony EGR a jednocześnie posiadam DPF. Operacja była robiona zaraz po sprowadzeniu auta z Włoch podczas usuwania klap wirowych i wyłączenia EGR. W sumie w obu autach silniki bardzo podobne w budowie.
    Oczywiście, że się da, tylko DPF będzie się prawdopodobnie częściej wypalać, gdyż polecą do niego wszystkie spaliny. EGR część spalin kieruje do ponownego dopalenia.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 26-10-2016 o 23:47

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2016
    Skąd
    Łańcut
    Wiek
    35
    Postów
    84
    Auto
    Bravo 1.6 mjet 105
    Rocznik
    2009
    Jednego nie rozumiem; skoro silnik u Ciebie obecnie pracuje na czystym powietrzu...dlaczego dpf częściej się wypala? Kojarzysz jakie są odległości pomiędzy wypaleniami?


 

Podobne tematy

  1. 1.8 16 v pytanie
    Napisany przez Pawel_zsz na forum Coupe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-10-2016, 20:19
  2. pytanie o żarówki
    Napisany przez GrzesiekDDZ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-05-2015, 17:43
  3. Pytanie o zaślepienie egr
    Napisany przez Rop99 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-02-2014, 19:17
  4. Pytanie?
    Napisany przez Bravo14 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 05-11-2009, 12:00
  5. pytanie o ABS
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 14-08-2009, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467pytanie-do-osob-z-usunietym-dpf-34171

wyciecie dpf 1.6 mjet cenaotweiranie egr tylko przy wypalaniu dpf

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl