Witajcie,
kilka dni temu żona zauważyła w Bravo, że silnik nierówno, głośno pracuje i przygasa na biegu jałowym. Faktycznie "na ucho" chodził na 3 cylindry. Zapalił się błąd silnika. Podłączyłem MES i wyszło P304/P300 - wypadanie zapłonów na czwartym cylindrze. Sprawdziłem cewki, wszystkie sprawne. Dla pewności zamieniłem cewki między 3 i 4 cylindrem. To samo. Wykręciłem świece. Na czwartym cylindrze świeca mokra. Wkręciłem nową świecę i błąd silnika zniknął. Świeca sucha. Niestety silnik bardzo głośno stuka. Zastanawiam się czy nie przestawił się rozrząd? Może pasek przeskoczył o ząbek? Bardzo proszę o wszelkie opinie w tej sprawie.
załączam nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=j68ExeplK_M
pzdr
PS: znalazłem ciekawy wątek kolegów z UK: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...om-engine.html
Jeśli to moduł... zaczynam się bać :-(
No i teraz już wiem... Aktywator Multiair padł :-( http://www.alfaowner.com/Forum/11589282-post6.html
i nasi: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ir_objawy.html