Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008

    Luźny wąż od turbo [2.0 Mjet]

    Ostatnio słyszę świst przy wyciskanie gazu do spodu. W poszukiwaniu usterki zauważyłem, że wąż od turbiny można przesuwać na plastiku od IC na który jest nakładany.
    Sprawa wygląda tak, chodzi mi o połączenie między wężem 3 a 4.


    Wąż 4 wygląda mniej więcej tak:


    I na niego nasuwany jest wąż 3 i wygląda to tak(zdjęcie z mojego samochodu):


    U mnie właśnie ta metalowa końcówka z zawleczka węża nr 3 przesuwa się luźno na tym plastikowym końcu węża nr 4. Wąż nr 3 blokowany jest przez zawleczkę. Jeśli obroty silnika są tak powyżej 1500 wąż 3 się delikatnie cofa i nie da się nie nim poruszać przod-tył na rurze 4. Pod ręką nie czuć też przedmuchu. Jak zdjąłem wąż od turbiny(nr 3) to w środku jest uszczelka.
    Najciekawsze jest to, że między 3 a 4 w eper jest opaska, ale jak widać na zdjęciu z mojego auta, nie mam jej jak założyć, bo wąż numer 3 ma metalowy kołnierz.
    Co zauważyłem dodatkowo to takie 1-2 sekundowe opóźnienie w reakcji na gaz do spodu.
    Czy to normalne zjawisko, że ten wąż się porusza i też macie taką zwłokę w przyspieszeniu? Prośbą jakby ktoś mógł mi sprawdził jak ma u siebie w silniku 2.0. Czy podobny wąż i czy też jeden na drugim rusza się przód tył.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    U mnie świst powietrza był spowodowany luźnym wężem na wlocie do turbiny. Wymiana oryginalnych opasek zaciskanych, które były już luźnawe na dokręcane na gwint, metalowe rozwiązała problem. Ponadto wymieniłem również opaski na przepływomierzu powietrza. Opóźnienie związane z przyspieszaniem jest przypadłością wersji Bravo 2.0 MJet z EGR/DPF oraz stosunkowo dużą bezwładnością turbosprężarki. U mnie udało się zmniejszyć tzw. turbo-dziurę poprzez zmianę programu, oraz całkowite zaślepienie zaworu EGR wraz z wyprogramowaniem go. Obecnie turbo dziura jest na akceptowalnym poziomie i dużo mniejsza niż w oryginalnym programie fabrycznym. Przyczyną dużej turbodziury u Ciebie raczej nie jest luźny wąż na torze ze sprężarki do kolektora dolotowego. On pracuje i nie może być za sztywny. Gdyby jednak był nieszczelny i silnik brałby "lewe" powietrze od razu byś to wyczuł na pracy silnika oraz prawdopodobnie sterownik łapałby błędy.

    U Ciebie obstawiam EGR i niestety nie najlepszy fabryczny program silnika. Może nie za mądry frazes, ale fabryczne Bravo 2.0 mają tak dużą turbo dziurę.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 28-05-2016 o 08:15

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 maj 2016
    Skąd
    Wawa
    Postów
    44
    Auto
    Bravo 2.0 Sport 192Hp 440NM
    Rocznik
    2011
    Co do tej turbo dziury to bym się sprzeczał, Jetta ma jeszcze gorszą reakcję niż nasze Bravo więc nie jest źle, przynajmniej mój model reaguje bardzo "żwawo" i nie odczuwam takiego efektu. Co do świstu tak jak vitos napisał najlepiej zacząć od wymiany opasek.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Inne opaski posprawdzam, ale ciekawi mnie temat tego węża co pisałem wyżej. Tam nie ma opaski, metalowa końcówka węża od turbiny nachodzi na plastikowa od IC i jest blokowana zawleczka. Taka konstrukcja ma u mnie około 15mm luzu wzdlużnego. Dlatego interesuje mnie czy tak ma to być, czy w moim aucie ktoś coś przerobił.

    Wysłane z mojego MI 4LTE przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Inne opaski posprawdzam, ale ciekawi mnie temat tego węża co pisałem wyżej. Tam nie ma opaski, metalowa końcówka węża od turbiny nachodzi na plastikowa od IC i jest blokowana zawleczka. Taka konstrukcja ma u mnie około 15mm luzu wzdlużnego. Dlatego interesuje mnie czy tak ma to być, czy w moim aucie ktoś coś przerobił.
    Tak ma być. Mam identycznie. Kiedyś przez przypadek ściągnąłem sobie te zapinkę. Żeby ją założyć z powrotem jest sporo zabawy. Moja rada. Zostaw to jak jest.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Okazuje sie jednak, ze pomiedzy tymi wezami mam przedmuch.
    Po zdjeciu weza od turbo w srodku byl taki uszczelniacz.


    Czy kupi taki pojedynczy uszczelniacz?
    Czy ktos rozbieral to weze, bo wygląda mi ze powinien byc tam jeszcze jeden jakis inny uszczelniacz.
    Na tym czasem doszczelniłem to zwykłym oringiem.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Ustały Ci słyszalne świsty po uszczelnieniu? Ja takiego oringu u siebie nie znalazłem. Być może ktoś to przede mną już rozbierał i go nie założył. U mnie świstów nie ma. Jak jest u Ciebie ?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Poprawilo sie, ale dalej świszczy
    szczególnie w poczatkowej fazie załaczenia turbo. Bardzo prawdopodobne, ze to u mnie jest podmieniony uszczelniacz.
    Dlatego mam prosbe do osob co maja 2.0, jakby kiedys mieli okazje zeby zrobili zdjecia jak to u nich wyglada.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo II 1.6 Mjet Pur O2
    Napisany przez swichu91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-02-2016, 21:22
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-12-2014, 18:31
  3. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  4. Bravo II 1.6 MJET Prośba o ocenę
    Napisany przez silesian na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-01-2014, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467luzny-waz-od-turbo-2-0-mjet-32829

waz od turbiny luzny

waz turbiny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl