Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008

    Łożyska - które firmy polecacie do Bravo 2 ?

    Witajcie,

    Chcialbym wymienić łożyska z tyłu bo szumią, jakiej firmy polecacie do Bravo 2 ?

    1. SKF - 140 zl
    2. SNR - 126-130 zl
    3. STS -85zl
    4. Optimal - 99 zl
    5 starline - 85zł

    będę wdzięczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Że swojej strony mogę polecić SNR, sam mam takie lub SKF, tanich nie kupuje.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Zadzwonilem do sklepu, ktory sprzedaje lozyska skf i zapytalem gdzie te do fiata sa wyprodukowane, gosciu mi mowi ze lozysk nie ma bo dopiero przyjada z hurtownii. Gadka szmatka sie rozwija i dowiaduje sie ze skf rowniez zamawia czy produkuje lozyska w chinach. Grzecznie informuje, ze sporo place i raczej na chinskie lozyska nie czekam, bo jezeli tak to sobie moge kupic o polowe tansze. Sprzedaca mowi, ze 140 zl za lozysko to zadne pieniadze bo do vw made in germany to 300 zl kosztuja. No rece mi opadly. Ja polonezem przejezdzilem 200 tys kilometrow i oryginalne lozysko kosztowalo 30 zl i zepsulo sie tylko jedno przez caly okres uzytkowania. 15 lat pozniej ciezko mi kupic dobre lozysko za 140zl wyprodukowane w niemczech czy we francji a zeby miec z niemiec to trzeba do vw 300 zl zaplacic. Widac spoleczenstwo cofa sie w rozwoju bo nawet dobrego lozyska za rozsadne pieniadze nie umie niemiec wyprodukowac a jezeli juz wyprodukuje to mu 300 zl malo...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Witam,
    To moze ja opowiem coś o swoim przypadku. Dzwoniłem do sklepu niedaleko mojej miejscowosci i powiedziałem, że potrzebuje dobrych łożysk do bravo a Sprzedawca mowi, ze SKF sa bardzo dobre i FAG rowniez a pozniej plasuja sie SNR ale sa gorsze, lecz FAG jest sporo drozszy od SNR, wiec mowie do tego sprzedawcy, że chce w takim razie FAGA. Wszystko było w porzadku dopóki nie dostałem paczki, gdyż opakowanie było FAGA a łożysko całe SNR wiec niech kazdy sobie odpowie jaki jest SNR bo wg. mnie jest bardzo dobry. Na łożyskach mam już zrobione 30tys km i jest wszystko ok. Predzej miałem MAX-GEAR'a i po obu stronach wytrzymały mi rowno 30tys!
    PS. wazne aby lozyska z NSR były wyprodukowane we Francji.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Nie ma co patrzeć na kraj produkcji. Nam kojarzą się chiny z marna jakością bo nasi takie rzeczy sprowadzają. Firmy takie jak skf mają dobre opinie i ja osobiście polecam ich łożyska. Chińczycy robią również dobre rzeczy wiec bez obaw bierz tego skf'a

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Dodam od siebie, że te łożyska lecą przeważnie dlatego, że użytkownik do nich nigdy nie zagląda. Fabryczny smar się zużyje, no i koniec. Wystarczy zdjąć dekielek, wyczyścić stary smar na tyle na ile to możliwe i zaaplikować nowy. U mnie kiedy kupiłem auto po 110 tys.km. fabryczny smar przypominał grudki piasku. Bez wyciągania łożyska wyczyściłem stary smar na ile było to możliwe i nałożyłem nowego litowego smaru. Teraz co jakiś czas, np. podczas wymiany kół ściągam dekielek i sprawdzam, czy smar się nie zużył i w jakim jest stanie. Auto ma przejechane teraz 210 tys.km. a koła obracają się cichutko na jeszcze oryginalnych fabrycznych łożyskach. Mając stare Punto 2, tam tylne koła są tak samo umocowane, nauczyłem się, że trzeba pamiętać o smarze w tylnych łożyskach kół.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Wzialem SKF. Obecnie bravo ma nalatane 125 tys. Przebieg oryginal. Przy 120 tys polecial przod. Moje SKF przyjda made in Italy, uwazam ze moga byc. Wszak to nie francja czy niemcy, ale wlosi tez trzymaja poziom. Cala polska motoryzacja opierala sie na wloskich licencjach wiec nie ma tragedii...
    We wtorek zakladam, zobaczymy ile wytrzymaja....

    Ps. Mielismy w rodzinie palio to lozyska mar cos tam (tanie bo za 40 zl)to trzeba bylo co 15 tys wymieniac. Ale to juz auto bylo leciwe i jego los byl przesadzony.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Dodam od siebie, że te łożyska lecą przeważnie dlatego, że użytkownik do nich nigdy nie zagląda. Fabryczny smar się zużyje, no i koniec. Wystarczy zdjąć dekielek, wyczyścić stary smar na tyle na ile to możliwe i zaaplikować nowy. U mnie kiedy kupiłem auto po 110 tys.km. fabryczny smar przypominał grudki piasku. Bez wyciągania łożyska wyczyściłem stary smar na ile było to możliwe i nałożyłem nowego litowego smaru. Teraz co jakiś czas, np. podczas wymiany kół ściągam dekielek i sprawdzam, czy smar się nie zużył i w jakim jest stanie. Auto ma przejechane teraz 210 tys.km. a koła obracają się cichutko na jeszcze oryginalnych fabrycznych łożyskach. Mając stare Punto 2, tam tylne koła są tak samo umocowane, nauczyłem się, że trzeba pamiętać o smarze w tylnych łożyskach kół.
    Jak sądzisz czy takie czyszczenie i smarowanie coś pomoże na takie już lekko huczące lozysko?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Nie do konca sie zgodze ze nie ma co patrzec na kraj pochodzenia, gdyz jak wlasnie powiedziales "nasi takie sprowadzaja" a po co brac bubel lub gorszej jakosci jak mozna wziasc od razu dobra czesc i kolejna sprawa co to za frajda zaplacic taka sama cene za slaba jakosc jak za oryginal, gdyz wiele razy jest tak ze snr jest z innego kraju i wytrzymuje krucej niz z Francji, co do skf'a rowniez polecam gdyz jest to bardzo dobra firma i tu moim zdaniem nie ma co podwazac. Wracajac do pytania Grzegorzmis, moj ojciec kiedys, rozebral, przesmarowal na nowo lozysko, gdyz mu huczalo i jeszcze troche tys zrobil na nim. Moim zdaniem warto.
    Ostatnio edytowane przez miki920615 ; 26-03-2017 o 01:25

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Pytanie czy tylko huczy czy ma już luz. Próba ratowania uszkodzonego łożyska to szukanie sobie problemu. Nie jednemu już koło wyprzedziła

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał grzegorzmis Zobacz post
    Jak sądzisz czy takie czyszczenie i smarowanie coś pomoże na takie już lekko huczące lozysko?
    Jak już huczy to jest pozamiatane. Wtedy tylko wymiana.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Panowie
    A jakim momentem dokrecac te łożyska SKF, chodzi o tyl ?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Od 225 do 336 Nm wg eLearn

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    44
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Od 225 do 336 Nm wg eLearn

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    slicznie dziekuje.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    338
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Panowie Optimal śmiało zakładać


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jakiej firmy akumulator polecacie do Cromy?
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 150
    Ostatni post: 07-01-2024, 10:36
  2. Które auto bravo 1.2 czy brava 1.4?
    Napisany przez Christopherek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-05-2016, 22:59
  3. Belka przednia kołyska sanki fiat bravo 1.6 16V
    Napisany przez jack99 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2015, 00:09
  4. Łożyska kół przednich jakie polecacie?
    Napisany przez witas1979 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 13-07-2013, 18:25
  5. Jakiej firmy wahacz do Bravo jtd?
    Napisany przez arek0070 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-11-2011, 18:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lozysko tyl fiat bravo 2

moment dokrecenia piasty tyl fiat bravi II

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl