Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008

    ładowanie akumulatora

    Na naszym forum Bravo II nie znalazłem takiego tematu wiec pozwoliłem sobie go założyć Mianowicie mam pytanie jak Ładujecie swoje akumulatory w bravkach, wiem że zaleca się odłączenie i wyjęcie a potem pod prostownik. Proszę o wypowiedzi i spostrzeżenia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pablo686 Zobacz post
    wiem że zaleca się odłączenie i wyjęcie a potem pod prostownik.
    I co tu więcej wiedzieć? Kiedyś mierzyło się gęstość elektrolitu i dolewało wody destylowanej, w dzisiejszych akumulatorach dostęp do korków bywa trudny ;/
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    48
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Zaleca się odłączenie i wyjęcie,ale ja nie demontuję akumulatora - bezpośrednio podłączam prostownik.Wyjątkiem są dni z minusową temperaturą.Wtedy przenoszę do ciepłego pomieszczenia i tutaj ładuję.Akumulator winien być ładowany raz w miesiącu do oznak pełnego naładowania.Dotyczy to szczególnie samochodów poruszających się w ruchu miejskim lub na krótkich trasach.W praktyce jednak nikt się do tego nie stosuje.Kiedy kręci i zapala,to nie zaglądamy do niego i zapominamy o okresowym doładowaniu zgodnie z zaleceniami producentów.Kiedy aku zaczyna niedomagać,to często jest już za późno,bo jest zasiarczony i nie jest w stanie zgromadzić odpowiedniego ładunku - pojemności.I wtedy trzeba sięgnąć do portfela niestety.

  5. #4
    iga
    iga jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Bodzentyn
    Postów
    27
    Auto
    doblo 1,6
    Rocznik
    2002
    Ładuję podpięty ale jeśli samochód ma rozbudowaną elektronikę używam zasilacza stabilizowanego z regulacją prądu. Zwykły prostownik wprowadza do układu elektrycznego mnóstwo zakłóceń więc zawsze jest obawa n.p. o wywołanie jakiegoś błędu w kompie. Poza tym staram się unikać dużego prądu, uważam, że ładowanie prądem dwudziestogodzinnym jest najlepsze, a powyżej dziesięciogodzinnego tylko w ostateczności i możliwie rzadko.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Są też takie prostowniki do podtrzymania akumulatora w nieużywanym samochodzie - podłącza się to bez odpinania akumulatora i ładuje sobie małym prądem. Jeśli ktoś ma dostęp do zasilania można takie coś podłączać na noc przy dużych mrozach aby się rano nie martwić.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2016
    Skąd
    jaslo
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    bravo 1.9 td 100
    Rocznik
    1997
    ja również ładuje nie wyciągając z auta i prądem 10% pojemnosci akumulatora czyli na moim przykładzie 60 ah = 6 A pozdrawiam

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Ładując akumulator najtańszą ładowarką (bez kontroli napięcia) bez odłączania go od instalacji samochodu ryzykujemy uszkodzenie elektroniki (komputera, radia) gdyż napięcie na jego wyjściu w końcowej fazie może dochodzić do 16V. Natomiast ładowarkę elektroniczną z max wyjściowym napięciem 14,7V można bez obaw podłączyć bezpośrednio do akumulatora bez jego odłączania od instalacji samochodu - taka ładowarka niestety nie naładuje akumulatora do 100% jego pojemności - tak jak napisał kolega markshall jest to prostownik do "podtrzymania" akumulatora w gotowości i jednocześnie zapobiega jego zasiarczeniu - utrzymuje akumulator w około 80% naładowania.

  9. #8
    iga
    iga jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Bodzentyn
    Postów
    27
    Auto
    doblo 1,6
    Rocznik
    2002
    Nieśmiało pragnę zauważyć, że przekroczenie napięcia 2,4V w ogniwie kwasowo-ołowiowym powoduje "gazowanie" czyli rozkład wody na wodór i tlen. To nie tylko sposób na zmniejszenie trwałości akumulatora (a w przypadku akumulatorów żelowych do trwałego uszkodzenia) ale też niebezpieczna zabawa bo mieszanka tych gazów jest niezwykle wybuchowa. Nie trzeba tu wcale szczelnego garażu, wystarczy zamknięta maska, pod którą bulgocze akumulator i może dojść do całkiem sporej eksplozji. Nie wolno przekraczać napięcia 14,4V, a doładowanie podtrzymujące powinno odbywać się niewielkim prądem i z nieprzekraczalnym napięciem 13,8-14V (różni producenci dają różne zalecenia).
    Wracając do akumulatorów żelowych - tu jest szczególnie ważne, by nie dopuścić do gazowania. W klasycznym aku rozkładaną w trakcie gazowania wodę w elektrolicie możemy uzupełnić wodą destylowaną. W akumulatorze żelowym elektrolit, a więc i woda będąca jego podstawą, jest "zamknięty" w arkuszach z których wyciec nie może ale jeśli doprowadzimy do jego gazowania to po pierwsze bąbelki zniszczą strukturę przerabiając jednolitą warstwę na coś w rodzaju gąbki i odrywając ją od płyt, po drugie nie da się dolać odgazowanej wody.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Na początku zaznaczę, że moja wcześniejsza wypowiedź dotyczyła akumulatorów kwasowych czyli praktycznie większości w naszych samochodach. Nie można porównywać ładowania akumulatora prostownikiem do ładowania akumulatora przez alternator - pierwszy ma rzadko wydajność prądową większą niż 6A a drugi mniejszą niż 80A. Końcowe napięcie ładowania prostownikiem - tak aby był naładowany w 100% - to około 16V.
    Linki do poczytania : AkuCentrum: PradyŁadowanie akumulatora prostownikiem. Jak naładować akumulator [PORADY, INSTRUKCJA] - Gazetawroclawska.pl

  11. #10
    iga
    iga jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2016
    Skąd
    Bodzentyn
    Postów
    27
    Auto
    doblo 1,6
    Rocznik
    2002
    Jednak się nie zgodzę. Artykuł, w którym autor nie odróżnia napięcia od mocy to nie najmocniejszy argument, Wikipedia (matka uczniów) też to wyjaśnia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumul...-o%C5%82owiowy. Nie ma możliwości uzyskania napięcia 16V w akumulatorze kwasowym. 14,4-14,5V to granica, za którą jest tylko elektroliza czyli "gotowanie" akumulatora. Nie bez powodu regulatory napięcia w samochodach na tą właśnie wartość napięcia są ustawiane. Jeśli podłączymy źródło prądu o dużej wydajności i napięciu powyżej 14,4V do akumulatora, zauważymy, że silnie gazuje i staje się coraz cieplejszy. Cała moc będzie wykorzystana do rozkładu wody i wytworzenia ciepła (które może pokrzywić płyty akumulatora doprowadzając do zwarć). Akumulator najzwyczajniej nie może przyjąć większego ładunku bo już jest w pełni naładowany. Najbardziej dociekliwym polecam lekturę książki: Gomółka, Kowalczyk, Franke "Współczesne chemiczne źródła prądu". Słowo "współczesne" z tytułu może nie jest specjalnie aktualne ale prawa fizyki i chemii od napisania tej pozycji nie zmieniły się.


 

Podobne tematy

  1. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 21:44
  2. Ładowanie
    Napisany przez Piter89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-10-2014, 23:45
  3. ładowanie akumulatora.
    Napisany przez krtwwl34 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 04-02-2012, 00:33
  4. [akumulator] Obciązenie akumulatora - ładowanie 1,9 JTD
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-11-2010, 18:08
  5. [akumulator] Rozładowanie akumulatora w Punto II JTD
    Napisany przez darekdr na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-09-2010, 17:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1.4 t-jet ladowanie akumulatora z plusa

ladowanie akumulatora w bravo2

akumulator Bravo II forum

weciagniecie akumulatora fiat bravo

napiecie na aku mulatorze fiiat bravo2 diesel

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467ladowanie-akumulatora-31187

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl