Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007

    Kolektor Dolotowy 1.9 Mtj 16v czyszczenie

    Witam,
    Czy istnieje możliwość wyczyszczenia kolektora dolotowego bez wyjmowania? Dodam że kolektor jest plastikowy gdzieś ktoś kiedyś pisał że można niby go jakoś wypłukać bez demontarzu, czy ktoś słyszał coś na ten temat? bo niby teoretycznie można by go jakoś próbować wypłukać zmywaczem, ale czy to nie zrobi więcej szkody niż pożytku



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Ja swój wyciągałem i czyściłem i powiem szczerze, że nie robił bym tego bez ściągania. Bardzo ciężko było go doczyścić, a miałem go na wierzchu... Do tego masz okazję posprawdzać stan klap wirowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    da się go wyjąć bez wyjmowania pompy CR?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Nie da się zdjąć kolektora bez zdjęcia pompy, nie da się to wyczyścić nie szorujac. Miałem taki sadzowy nagar że nie widzę możliwości dobrze tego wyczyścić inaczej niż mechanicznie. Rozpuścić to sobie można na końcu jakieś resztki.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    ok czaje, myślicie że przy przebiegu 150tys warto się za to zabrać? niby nie ma problemu z praca silnika ale tak pomyślałem że profilaktycznie można by się już za to zabrać usuwaliście klapy wirowe przy okazji demontażu kolektora?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Myślę, że przy takim przebiegu, to warto. Ja wywaliłem to, co zostało z klap, czyli 1 i 4 klapę, oraz wszystkie ośki. Dodam też, że trochę roboty przy tym jest...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Fiacikowo Zobacz post
    Myślę, że przy takim przebiegu, to warto. Ja wywaliłem to, co zostało z klap, czyli 1 i 4 klapę, oraz wszystkie ośki. Dodam też, że trochę roboty przy tym jest...
    ciekawe gdzie reszta klap

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ciekawe gdzie reszta klap
    no właśnie czyli jak sie po urywają to szkody nie robią chyba raczej

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    No właśnie, że nie wiadomo. Te klapki są dość grube i samo wyrwanie ich nie jest takie proste, jak by się wydawało. Nie wiem, czy ktoś przede mną wyciągną te klapki, ale wiem, że środkowe nie pracowały, bo miały zjechane zęby na listwie, która je napędza. Nie liczył bym na to, że nic nie zniszczą. Jakiekolwiek ciało obce w cylindrze, to gwarancja problemów.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Miałem kiedyś przypadek ,że klapka przyblokowała zawór ssący na pierwszym cylindrze i efekt był taki że wypaliło dziurę w plastikowym kolektorze .Po rozebraniu okazało się ,że to była przedostatnia klapka w tym silniku. Po reszcie zostały tylko ślady na tłokach i głowicy.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Ja u siebie, co prawda w cromie, ale silnik ten sam, mialem przy 280k km wszystkie klapy na miejscu jeszcze, Nie wiem jak się uchowaly, możliwe, że tylko dlatego, że listwa od sterowania od dawna leżała obok i nie pracowaly.
    Syf w kolektorze usuwam przy każdym rozrzadzie, robiłem to już 3 razy i za każdym razem było co myć, także myślę że po 150k km napewno nie będzie tam czysto.
    Co do klap, mam kolektor aluminiowy, więc przy ostatnim rozrzadzie i czyszczeniu kolektora po prostu kumpel, który mi to ogarniał wyrwał klapy razem z oskami, tak że zostały dziury, które potem zostały zaspawane. Od tej pory mam dożywotni spokój z tym tematem.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    no tak dokładnie jednak urwanie tego "ulepszenia" może kłopotów przysporzyć, czytałem nawet że może nawet zostac zassane przez turbo więc wypadało by to z utylizować, (co za mądry to tam w ogóle i po co po wkładał ) a tak wogóle to jaka funkcję pełnią te klapy? czy ich wyjęcie nie powoduje zmiany parametrów pracy silnika?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Klapy wirowe powoduja zawirowanie powietrza ktore wplywa do cylindrow powoduje to lepsze wymieszanie sie gazu z ciecza. Ma to najwieksze zastosowanie przy niskich predkosciach obrotowych silnika, kiedy klapy sa 'lekko' uchylone i powodują powstanie przeplywu turbulentnego.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    ciekawe, dzięki

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Wszystko co piszesz teoretycznie jest prawdą. W praktyce wygląda to tak że po 100 tyś km klapy jeśli są to w większości stoją i nie pracują bo wyrobilo się ciegno które nimi porusza i leży już obok klap.
    W nowym aucie możliwe że miało to sens, bo sama teoria działania nie jest głupia, w warunkach codziennych nie ma to racji bytu, nie w tej postaci. Mieliśmy 2 lub 3 wersje klap w multijetach 1.9 bodaj inne w kolektorze aluminiowym i inne w plastikowym. Żadne na dłuższą metę się nie sprawdzily bo wszystkie przestawaly działac.
    Gdzieś kiedyś bodaj na forum opla czytałem że ktoś usiłował poprawiać kolektory, robili nowe klapy, nowe mocowania i nowe mocowanie listwy sterującej, wiele osób z tym jeździło, nwm natomiast jak wygląda to teraz po kilku latach.
    Dla mnie optymalnie było to po prostu usunąć i zaspawac otwory, a nie potem żałować że urwana klapa zrobiła Armagedon w silniku, teoretycznie jest wykonalne, ze urwana klapa przeleci przez silnik nic po drodze nie uszkadzajac i zatrzyma sie w wydechu ale liczyć na to że się tak stanie to jak liczyć na 6 w lotka. Klap jest 4. Nie znam nikogo kto by trafił 4 "szóstki"

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 06-10-2017 o 23:30


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kolektor dolotowy 1.9 JTD 8V
    Napisany przez Deks na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-04-2017, 22:10
  2. Kolektor dolotowy co to może być?
    Napisany przez master78 na forum Croma
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 23-06-2016, 19:50
  3. Jak zdemontowac kolektor dolotowy ?
    Napisany przez izmaj1984 na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-06-2016, 17:08
  4. Układ dolotowy powietrza SC 1.1 '99
    Napisany przez jaqu na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-05-2013, 23:18
  5. Jak odkrecic kolektor dolotowy stilo jtd ?
    Napisany przez zajac1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2012, 23:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467kolektor-dolotowy-1-9-mtj-16v-czyszczenie-38741

kolektor dolotowy bravo 2 1.9 jtd

1.9 jtd 150 km czyszczenie nagaru

Kolektory plastikowy 1.9 jtd czyszczenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl