Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 55
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Kolego bubuu77 - ogólnie zgadzam się z Twoim punktem widzenia. Ale: okazji po znajomości jest b.malo. np sprzedając pewne auto pytam najpierw najbliższą rodzine rzadko na 24 sprzedane auta sprzedawał em je dalej.
    A co do "kupić aby taniej" - ogólnie drogi zakupu auta są trzy.
    1. Kupić auto najtaniej jak się da - za Peugeota 306 z gazem dałem 1500 zł przejechał 4k km w 2 miesiące i nie domaga się napraw. Takie auto kupuje się do pierwszej większej awarii której nie umie się samodzielnie usunąć. Potem sprzedajemy na złom i odzyskuje my ok. połowę ceny zakupu.
    To droga dla tych co mają trochę pojęcia, kilka własnych kluczy i nie boją się pobudzić rąk.
    2. Oznaczyć budżet na auto i kupić za -30% tej kwoty nie spodziewają się cudów. 30% zostaje na niespodzianki. Modlimy się by nic nie "wyszło w praniu" w drodze do domu. To droga dla tych których choć trochę stać na serwisowanie auta w warsztacie.
    3. Kupić drogie, może nawet nowe auto i mieć spokoj. Tu szukanie na allegro rozpoczynamy z filtrem ustawionym na "od najdrozszego". Te auta sprawdzamy najdokładniej i mamy najmniejsze szanse na dostanie walka.

    Znajomy handlarz mówi ze najwięcej wałków jest na autach za 20-40 tys płn. Bo ludzie którzy chcą kupić auto myślą że to pieniadze, biorą kredyt w wysokości 10-20 pensji i wydaje im się ze to dużo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Nie zawsze. Kupując peugeota poprzedni właściciel powiedział mi co muszę zrobić i nic poza tym nie wyszło, a już autem od kwietnia zrobiłem około 13 tyś km. Kolejna sprawa to takie auta jak moje Bravo które są na forum i wiadomo co się z nim działo i co było robione, a co za tym idzie wiadomo czego się spodziewać. Dobrze zauważyłeś że auta powyżej 20 tyś to mało chodliwy towar bo nasze społeczeństwo za mało zarabia żeby spokojnie sobie na takie auto pozwolić.

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jeśli diesel to wersja 120 konna bez klap wirowych występujących w mocniejszych jednostkach. Warto o tym poczytać żeby się przy okazji zakupu nie władować na minę.
    Italians Do It Better

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2013
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Mirafiori
    Rocznik
    1978
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Jeśli diesel to wersja 120 konna bez klap wirowych występujących w mocniejszych jednostkach. Warto o tym poczytać żeby się przy okazji zakupu nie władować na minę.
    I właśnie o coś takiego mi chodziło. A który silnik 1,9 czy 1,6?

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Poczytaj o nich na autocentrum.pl. Z reguły to co piszą sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Porównaj moment obrotowy, bo tutaj 1.9 może okazać się ciekawszy. Porównaj również spalanie, które może być ciut mniejsze w 1.6. Wersja 1.9 jest uznawana za bardzo udaną. Oczywiście bywają problemy z osprzętem jak chociażby EGR zwłaszcza jeśli używamy auta w mieście na krótkich odcinkach. Na YT są dwie fajne recenzje znanych polskich blogerów o tym aucie. Warto je obejrzeć przed zakupem.
    Italians Do It Better

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Jak coś to polecam swojego 1.9 120 KM. Wszystko o nim można przeczytać na forum.

  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Poczytaj o nich na autocentrum.pl. Z reguły to co piszą sprawdza się w codziennym użytkowaniu. Porównaj moment obrotowy, bo tutaj 1.9 może okazać się ciekawszy. Porównaj również spalanie, które może być ciut mniejsze w 1.6. Wersja 1.9 jest uznawana za bardzo udaną. Oczywiście bywają problemy z osprzętem jak chociażby EGR zwłaszcza jeśli używamy auta w mieście na krótkich odcinkach. Na YT są dwie fajne recenzje znanych polskich blogerów o tym aucie. Warto je obejrzeć przed zakupem.
    Italians Do It Better

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Ja bym na gaz się nie na stawiał. 1.4 90km bierze olej, w reszcie a zwłaszcza 150km jest problematyczny. Silniki mają duże spalanie 9-11l po mieście. Jeśli jest to odcinek 7km to moim zdaniem można brać diesla. I fakt, że benzyna jest znacznie mniej problematyczna. W dieslu często jadą na hamownię wyciąć dpf, egr i chipa od razu zrobić

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Każdy silnik bierze olej. Jeden 100 ml a drugi 2 litry na 10 k km. To nie jest wyznacznik, poza tym wystarczy raz na jakiś czas sprawdzić jego stan i ewentualnie dolać. Niewiem o jakim 150 km silniku piszesz ze jest problematyczny, ale jeśli chodzi Ci o mulijeta 1.9 150 km w to mamy bardzo odmienne zdania. Kupiłem Crome z 220k na liczniku, teraz jest coś ok 270k, mam to auto 4 rok teraz jeździ nim zona i musze stwierdzić że mniej problematycznego silnika w aucie jeszcze nie miałem. Spalanie fakt poniżej 6 w trasie z klima i 3 os na pokładzie, oraz 8-10 w mieście, zima,krótkie trasy.
    Na trasy ok 7 km diesel to pomyłka, mam 7.5 km do pracy jak wjeżdżam na parking pod firmę to wskazówka od temp jest w połowie, moze 3/4 drogi do miejsca docelowego a jadę po trasie te 7 km z prędkością ok 80-90 km/h. Silnik jesienią, zimą i wiosną jest niedogrzany. Żona ma 13 km i to jest sensowne minimum bo kawałek jedzie po mieście i nawet na mrozie silnik łapie odpowiednią temperaturę i przynajmniej trochę zdarzy doładować akumulator.

    Co do benzyniaka znów musze się nie zgodzić. Miałem kilka różnych starszych, młodszych i zwykle jak było ok to było ok. Jeszcze jak sama benzyna to pikuś. Droga dedukcji mieszanka paliwo zapłon i musi działać. A jak dochodzi tam gaz i to instalacja nie na śrubę to jak coś się wyspie to robi się qpa i zaczynasz wymieniac przewody,świece, filter ki i setki innych pier dołek aż po przepływomierz czy wtryskiwacze. Uwierz mi znam temat z autopsji.
    To nie jest tak ze benzyna jest lepsza i mniej problematyczna od diesla czy diesel od benzyny. One są tak samo problematyczne. Od farta i ilości w sądzony pieniędzy w silnik zależy jak długo i jak spokojnie będzie Ci dane nim jeździć

    A co do czipa i wycinek - nie. Bo nie. Auto ma 5-10-15 lat. Kto da gwarancję że silnik lub skrzynia wytrzyma odmulenie i dodatkowe 30 km powiedzmy? Gdyby było od nowości u mnie owszem chętnie.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    18
    Auto
    Fiat bravo
    Rocznik
    2008
    Ja na jesieni zakupiłem tjeta 1.4 120 km i póki co (tfu tfu) nic się nie dzieje. Przy wyborze brałem pod uwagę 1.9 150 mjeta ale pokonuje krótkie trasy; dziecko do szkoły (1,5 km) i do pracy ok.14 km i to też nie zawsze bo komunikacją zdecydowanie szybciej. Więc stanęło na 1.4 120 w benzynie w wersji sport i jestem zadowolony. Żona również sobie chwali. Spalanie w mieście na poziomie 8.7 w trasie nawet 6.5. Do tego jest dynamiczny więc bierz benzyniaka 120 km.

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Nie wiem o jakim 150 km silniku piszesz ze jest problematyczny, ale jeśli chodzi Ci o mulijeta 1.9 150 km w to mamy bardzo odmienne zdania.
    W tych silnikach dość często występuje problem z klapami wirowymi, zwłaszcza jeśli auto robi krótkie odcinki i posiada niezaślepiony EGR. Co do diesli i krótkich odcinków... W przypadku krótkich 4-5 odcinków, żadne auto czy to diesel czy benzyna się nie zagrzeje, bo tak naprawdę ważna jest przede wszystkim odpowiednia temperatura oleju, który nagrzewa się wolniej niż płyn chłodzący. Miałem zarówno benzynę z LPG jak i diesla, które użytkowałem/użytkuję na krótkich przelotach i oszczędności z tytułu dojazdów do pracy są większe przy okazji diesla, ponieważ poprzednie auto było typowym smokiem w trybie miejskim. Zimą na gazie właściwie nie jeździł - spalanie benzyny na krótkich odcinkach 12,5L. Diesel przy aktualnych temp. w granicach 7L ON. Co do planów na przyszłość - pewnie jakaś cicha, komfortowa benzyna, koniecznie w automacie. Być może Bravo II 1.4 16V 90KM.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 22-12-2015 o 11:43
    Italians Do It Better

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Ja tam ustawiam odpalanie z gazu, zawsze taniej wychodzi niż nowy parownik.

    Chciałbym dodać, że nie ty jeden masz auto na gaz, znasz instalacje i na benzynę.

    Znajdź dobrego gazownika do 150km. Zawsze są problemy z mapami a piszesz o śrubie.

    Sam chip robi się po wycięciu dpf i egr. Do tego i tak jest konieczna modyfikacja programu.

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Używaj cytatów, bo nie wiadomo do kogo odpisujesz
    Italians Do It Better

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2015
    Skąd
    Londyn
    Wiek
    46
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2005
    Dzięki za info. Sam się przymierzam do kupna 1.9 ale się zastanawiałem czy 120km czy 150km ale już wiem. 120 wersja chyba starczy i nie będzie kłopotu z klapami. Sam szukam samochodu do 120k przebiegu, a że mieszkam w uk to nie martwię się o przekrecony licznik (taka mam nadzieję) tutaj na każdym przeglądzie trzeba wpisywać przebieg a jak ja kupuje samochód to tylko z full historią. Coś jeszcze na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu?
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Ja bym wybrał 1.9 16v(150) nowsza konstrukcja niż 8v, ogólnie lepsza sprawność. Jedyne co trzeba zrobić, to wywalić pakiet eko - klapy i egr/opcjonalnie dpf...


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. jaki olej wybrać?
    Napisany przez grzesiekgrande na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-10-2017, 18:37
  2. Jaki silnik wybrać? 2.3 czy 3.0?
    Napisany przez mpilar5 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-06-2014, 18:39
  3. Jaki model fiata wybrać?
    Napisany przez wontly1 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 19-12-2011, 09:41
  4. Jaki wybrać olej do LPG
    Napisany przez fellipe82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2009, 11:37
  5. Jaki TV wybrać...?
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-06-2009, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jaki-silnik-wybrac-29450

fiat bravo 2 jaki silnik

fiat bravo 2 jaki silnik wybrac

bravo 2 jaki silnik

fiat bravo jqki silnik

jaki wybrac fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl