Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 55
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    Żnin
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 120km
    Rocznik
    2008
    Omg Człowiek jednak całe życie się uczy
    :banghead:



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Bravo II 1.4
    Rocznik
    2006
    Ja wybrałem wariant ekonomiczny, kupiłem benzynę 1.4 90KM 2 lata temu i jestem bardzo zadowolony. Nic się nie psuje, bierze olej, zrobiliśmy już razem 70 000 i oprócz wad "fabrycznych" (łuszcząca kierownica i rdzewiejąca/uderzająca tylna klapa bagażnika) nic złego się nie przydarzyło. A jakbyś kiedyś musiał dojeżdżać 140 km do pracy to zakładać gaz i oszczędzać

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2015
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2010
    no cóż pozostaje mi się "przejechać" 1.9 m-jet i 1.4 t-jet najlepiej jeden po drugim, najlepiej mi będzie ocenić w którym się lepiej odnajduję a podrzucicie jeszcze coś o spalaniu jednego i drugiego silniczka? pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Tjet przy delikatnej jeździe poza miastem spali 6l, w mieście potrafi drugie tyle jak stoisz w korkach a jak do tego depczesz to jeszcze więcej
    Diesel w takich warunkach pewnie ze 2 litry mniej, dynamika myślę, że jest podobna w obu silnikach.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    38
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    moje odczucia z jazdy 1.9 150km sa taie ze w trasie jak testowalem delikatnie bardzo jadac to moj rekord to 4.8......w miescie spala ponad 6 jak delikatnie.....ale jak sie kreci to i 7 zje hehe moim zdaniem bardzo malo

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Ja rok temu szukałem T Jeta 150 KM i tylko on wchodził w grę ale ostatecznie wpadł mi w ręce 1.9 150km - jestem zadowolony z dynamiki i spalania trasa Kraków - Gdańsk średnio wyszedł 5,5 l - z tego 300 km autostrada 140-150 km/h, reszta spokojnie. W mieście raczej poniżej 6.5 to nie ma szans Z drugiej strony kolega ma Tjeta 150KM przejechane 270 tys km. Zagazowany od nowości- żadnych poważniejszych usterek spala do ok 10l gazu bez wariacji. Dla mnie ten i ten super słabsze nie wiem. Te wersje w sporcie są naprawdę fajnie wyposażone

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 t-jet
    w moim przypadku zużycie paliwa oscyluje między 6,5 a 8 litrów. Silnik T-Jet, 120 KM. Zauważyłem że część wspomina o zużyciu oleju. U mnie wystarcza do wymiany co 15 tys. Jeżeli chodzi o koszty to prócz eksploatacyjnych, naprawiałem sworznie w zawieszeniu i ostatnio poszedł tłumik. A, jeszcze przypomniało mi się o sprężynach w przednim zawieszeniu. Przez nieuwagę przeleciałem efektownie przez leżącego sierżanta. Drugim samochodem to Doblo. Teraz mam nowego ale wcześniejszy miał te problemy co współczesne diesle trapi - koło dwumasowe, ERG, problemy z zawieszenie. Trochę mnie to kosztowało. Co do spalania to koledzy piszą prawdę. W moim wypadku silnik diesla palił więcej ale i opory większe. W obydwu przypadkach samochody się sprawdziły.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2013
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Mirafiori
    Rocznik
    1978
    Witam,

    żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Szukam Bravo II. Jednak nie wiem jaki silnik wybrać:
    Do pracy codziennie robię 7km w jedną stronę. Mogę przelecieć obwodnicą albo przez miasto.
    Dodatkowo pracuję na zlecenie dla jednej z firm zagranicznych. Wtedy robię sporo kilometrów. Bo potrafię w jeden dzień strzelić 1tkm.

    Reasumując. Zakładam że średnio miesięcznie robię 1,5tkm do 2tkm. Możliwe że więcej.

    Zależy mi na bezawaryjności oraz na niskim spalaniu. Boję się diesla i tych dwumas dpf itd. Jednak benzyna lubi swoje wypić.

    I teraz pytanie co najlepiej wybrać? Bo wciąż mam dylemat.

    Liczę na odpowiedz

    Pozdrawiam

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Na trasy będzie lepszy diesel gdyż są wytrzymalsze. Nie ma co się bać dwumasu czy Dpf bo to nie problem. Mam takie Bravo i nigdy mnie nie zawiodło. Spalanie jest zadowalające

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2013
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Mirafiori
    Rocznik
    1978
    Tylko że trzeba wziąć pod uwagę że 20-22 dni w miesiącu robię 7km w jedną stronę do pracy. Czyli bardzo krótkie dystanse.

    Który silnik polecacie? Prosiłbym o konkretne modele.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Benzynę z gazem. Obojętnie jaki silnik. Mam crome 1.9 150km. Uparlem się na diesla jakieś 3 lata temu aj jaki byłem wtedy głupi . Mam do pracy z tyle co Ty. Auto bogu dzieki jest bezawaryjne i nie musialem wymieniac zadnych drogich rzeczy typu dpf czy dwumas. Niedawno do kupiłem żonie takie małe zagazowane stare wozidelko i różnica w cenie 100km jest prawie o połowę na korzyść średniej ceny gazu i super taniej ropy. Najchętniej sprzedał bym teraz crome.
    I nigdy więcej diesla. Kopci, śmierdzi, brudzi sadzami,wcale nie jest oszczędny bo zje 6 z klima w trasie przy normalnej jeździe, a jak poniesie fantazja to i drugie tyle pewnie by skotlowal. Do tego ma dużo osprzętu który tani nie jest a popsuć się może.
    Jedyny plus to fakt ze jeździ się momentem obrotowym. Przyspiesza dużo lepiej niż benzyna. Wciska w fotele i ciągnie podobnie na każdym biegu.
    Ostatnio edytowane przez kamilf ; 21-11-2015 o 22:36

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2013
    Skąd
    Pruszcz Gdański
    Wiek
    48
    Postów
    4
    Auto
    Mirafiori
    Rocznik
    1978
    Cytat Napisał kamilf Zobacz post
    Benzynę z gazem. Obojętnie jaki silnik. Mam crome 1.9 150km. Uparlem się na diesla jakieś 3 lata temu aj jaki byłem wtedy głupi . Mam do pracy z tyle co Ty. Auto bogu dzieki jest bezawaryjne i nie musialem wymieniac zadnych drogich rzeczy typu dpf czy dwumas. Niedawno do kupiłem żonie takie małe zagazowane stare wozidelko i różnica w cenie 100km jest prawie o połowę na korzyść średniej ceny gazu i super taniej ropy. Najchętniej sprzedał bym teraz crome.
    I nigdy więcej diesla. Kopci, śmierdzi, brudzi sadzami,wcale nie jest oszczędny bo zje 6 z klima w trasie przy normalnej jeździe, a jak poniesie fantazja to i drugie tyle pewnie by skotlowal. Do tego ma dużo osprzętu który tani nie jest a popsuć się może.
    Jedyny plus to fakt ze jeździ się momentem obrotowym. Przyspiesza dużo lepiej niż benzyna. Wciska w fotele i ciągnie podobnie na każdym biegu.
    Twój post kieruję mnie w stronę diesla xP Heh prawdopodobnie dłużej niż rok jeździć autem nie będę. Bo średnio co tyle czasu je zmieniam.
    Który z silników diesla jest warty zainteresowania(czyt. który będzie najtańszy w serwisowaniu).

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2013
    Skąd
    LPU
    Wiek
    37
    Postów
    248
    Auto
    croma 1.9 150km
    Rocznik
    2005
    Tez miałem taki okres ze przerzucalem auta jak rękawiczki. Ogólnie w mojej 10 letniej karierze kierowcy teraz mam swoje 25 i 26 auto z kolei

    Diesel ma sporo plusów. Ale ciężko trafić na takiego który jeszcze długo po lata bez grzebania. To chodliwy towar w naszym kraju.
    Kupisz - dowiesz się co to palenie na mrozie. Poznasz turbo dziurę. Egr, dpf, dwumas,klapy w dolocie. Kto wie - może tak jak ja dla sportu wyjmiesz sobie wtryski żeby je sprawdzić

    Co do serwisowania - zależy co umiesz i co możesz zrobić sam. Ja mam multijeta tego co ma 150 km z roku 2005. Według licznika ma 260 k km nalatane. Wg fesa podobnie. Wg mnie ma minimum 300-350. Bo tak
    Nie robie w nim nic. Przeleciał u mnie 35-40k km w 3 lata i oprócz świec które jeszcze leżą w garażu, wyjęcia i sprawdzenia wtryskow i czyszczenia egra z 2 razy nie robiłem w silniku nic poza czysto eksploatacyjnymi rzeczami typu szczotki w rozruszniku, akumulator,olej czy rozrząd.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Tylko benzyna z gazem. Mam diesla i gaziorza. Radość z jazdy daje diesel, a radość na stacji daje gaziorz. Jakbym miał porównać koszty użytkowania diesla z ostatnich 4 lat to równie dobrze bym mógł nie kupować auta i jeździć taksówką.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Temat rzeka,ilu użytkowników tyle będzie odpowiedzi.Moim zdaniem łatwiej będzie znaleźć kilkuletniego benzyniaka z mniejszym przebiegiem niż diesle którymi z reguły jeździ się więcej.Jeśli zdarzy się jakaś awaria np w silniku to benzyny są tańsze w naprawie.Jeśli będziesz chciał kupić auto dobre i sprawdzone to bierz wszystko jedno jaki benzyna czy diesel bo takich aut jest mało i można trochę sobie szukać ale trafiają się perełki.kupić oby taniej nie bardzo się opłaca co wielu już się przekonało na własnej kieszeni.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. jaki olej wybrać?
    Napisany przez grzesiekgrande na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-10-2017, 18:37
  2. Jaki silnik wybrać? 2.3 czy 3.0?
    Napisany przez mpilar5 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-06-2014, 18:39
  3. Jaki model fiata wybrać?
    Napisany przez wontly1 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 19-12-2011, 09:41
  4. Jaki wybrać olej do LPG
    Napisany przez fellipe82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-12-2009, 11:37
  5. Jaki TV wybrać...?
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-06-2009, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jaki-silnik-wybrac-29450

fiat bravo 2 jaki silnik

fiat bravo 2 jaki silnik wybrac

bravo 2 jaki silnik

fiat bravo jqki silnik

jaki wybrac fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl