Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    38
    Postów
    9
    Auto
    Alfa 147
    Rocznik
    2008

    Jak wyciągnąć świece żarowe w Bravo II 1,9 JTD 150 KM

    W zasadzie mam problem z jedną świecą do której nie ma dojścia za bardzo. Macie jakieś propozycje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    43
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Jak to nie ma dojścia? w 1.9 16v jest bardzo dobre dojście. Dobry klucz i sprytne łapki i jedziesz...

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Przed wykręcaniem wydmuchaj syfy i zapsikaj jakimś wd40 albo naftą. Pewnie masz problem bo nad jedną świecą przechodzi metalowa czarna rurka (koło wlewu oleju) ale to można śmiało odkręcić na czas prac bo to jest odma. Nie ciągnij na siłe żebyś nie ukręcił.
    [COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
    [COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    38
    Postów
    9
    Auto
    Alfa 147
    Rocznik
    2008
    super. wszystko poszlo elegancko:0 Dzieki

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2013
    Skąd
    Grajewo
    Wiek
    35
    Postów
    53
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    05.2007
    podepnę się pod temat.
    czy świece żerowe trzeba wymieniać wszystkie czy tylko te które się spaliły.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2013
    Skąd
    wielkopolska
    Postów
    27
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet 105 kM bez DPF
    Rocznik
    2008
    Słyszałem takie coś kiedy przepali się jedna wymieniamy jedną.Jeżeli więcej wymieniamy wszystkie.Ja osobiście przy przepaleniu 2 wymieniłbym tylko te 2.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 styczeń 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    1
    Auto
    bravo ii 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Czy są duże róznice w modelu 1.9 JTD 8V ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał testzz Zobacz post
    Czy są duże róznice w modelu 1.9 JTD 8V ?
    Chodzi Ci o wymiane świec?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Witam, Pytanie z innej beczki czy na przewodach do świec zawsze powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka na kilka sekund? Nawet na ciepłym? Pytam ponieważ ostatnio miałem problemy z odpalaniem i szukam, świece zmierzyłem narazie bez wykręcania omomierzem i każda ok 1,2 Ochma. teraz chciałem sprawdzić czy dostają napięcie, widziałem że w specyfikacji świecy jest ok 11V. Dziwne bo nawet jak zdjęty został przewód z jednej i odpaliłem to błędu świec nie było....

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2017
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    35
    Postów
    74
    Auto
    Bravo II 1.9 JtdM
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał greg81x Zobacz post
    Witam, Pytanie z innej beczki czy na przewodach do świec zawsze powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka na kilka sekund? Nawet na ciepłym? Pytam ponieważ ostatnio miałem problemy z odpalaniem i szukam, świece zmierzyłem narazie bez wykręcania omomierzem i każda ok 1,2 Ochma. teraz chciałem sprawdzić czy dostają napięcie, widziałem że w specyfikacji świecy jest ok 11V. Dziwne bo nawet jak zdjęty został przewód z jednej i odpaliłem to błędu świec nie było....
    po przekreceniu kluczyka jest napiecie na swiecach
    nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w 1.9 16v swiece maja 6V a nie 11 czy 12 , dobrze ze sprawdzalem je u mechanika bo bym popalil

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    9
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2002
    Ale kluczyk na ostatnie przełożenie trzeba przekręcić, za 1 razem nie ma napięcie co nie ?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Co do zasilania sprawdzę ile jest miernikiem. Na stronie producenta świec bo też mam 1.9 16 po modelu było 11V ale zmierzę. Wieczorem sprawdzałem , na ciepłym silniku tzn stał w garażu ok godziny, nie pojawiało się napięcie (sprawdzałem zarówno miernikiem jak i żarówką 5W) , w dniu dzisiejszym rano ten sam test i żarówka się zaświeciła więc zasilanie podawane jest tylko na zimny silnik (żarówka świeciła spokojnie z 15sekund , czyli dłużej od kontrolki) Czyli napięcie do nich dochodzi, teraz zastanawiam się czy na 100% grzeją się poprawnie , sama oporność ok ale kto wie, kupno nowych to ok 200zł tylko czy jest sens. Problem wystąpił od ok 2tygodni, tak mi się wydaje. Być może jest to związane z tym że coś przerwało w czasie jazdy jakby przygasł jeden cylinder,silnik coś "zakulał" zgasiłem go i potem coś stukało...tak z 15 sekund i cisza zaczął normalnie pracować.
    Zawiozłem do mechanika , do tej pory sprawdzone zostały wtryski na maszynie i są ok, teraz mechanik mówił coś o pompie wysokiego ciśnienia, a ja zastanawiam się czy to nie świecie, bo problem głównie występuje na zimnym rano , trzeba dłużej zakręcić i pojawia się dymek koloru siwego, później na ciepłym dymu nie ma ale czasem odpali za drugim razem. Spadku w mocy nie zauważyłem, spalanie sam nie wiem raczej ok...(ostatnia trasa po wsiach ok 550 km, 9h, predkosć średnia ok 60km/h-spalanie 5.3l)..pytałem o ciśnienie na silniku ale nie wiem czy sprawdził powiedział że ok powinno być i podłacze dzisiaj kompa sam może on coś wykaże bo nigdy nie miałem problemu z silnikiem(klapki niby zablokowane na otwartej pozycji więc nie"powinna" sie urwać przebieg 150tys. Może ktoś wie w którą stronę iść bo rozbieranie kolejno auta i sprawdzenie ....za każde sprawdzenie parę stówek... to chyba chore

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    34
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    Mialem tez zabawe ze swiecami i ogolnie nie polecam wymiany tylko jednej czy dwoch bo po krotkim czasie beda padaly nastepne. Ja z tego co pamietam w 1.9 16v mialem swiece 11V i sprawdzalem je podlaczajac bezposrednio do prostownika tylko wiadomo trzeba bylo je wykrecic. Proponuje wymiane calego zestawu i bedzie spokoj na pare lat, a stare jeszcze dzialajace zachowac gdyby sie za te pare lat zaczely palic.
    Greg81x z tym co pisales ze zakulal silnik to jakby objaw urwanej klapy. Szkoda ze miales je tylko zablokowane na otwarte a nie calkowicie usunales.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał borys1717 Zobacz post
    Greg81x z tym co pisales ze zakulal silnik to jakby objaw urwanej klapy. Szkoda ze miales je tylko zablokowane na otwarte a nie calkowicie usunales.
    No też się tym martwię bo tak na logikę tak z mojego opisu można by wnioskować że klapki ... ale w takim razie poproszę o pomiar ciśnienia to będzie podstawą do dalszej naprawy...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    19
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Rosso Maranello
    Rocznik
    2007
    W dniu dzisiejszym podłączyłem się pod MES - ewidentnie widać że coś dzieje się z korektami na 4 wtryskiwaczu , były sprawdzane więc teraz chyba pomiar ciśnienia w silniku chyba że ktoś ma inne pomysły
    READING PARAMETERS:
    Engine speed: 848 rpm
    Fuel consumption: 1,0800 l/h
    Inj. correction Cyl. 1: -1,81 mmÂł/i
    Inj. correction Cyl. 2: -1,84 mmÂł/i
    Inj. correction Cyl. 3: -1,37 mmÂł/i
    Inj. correction Cyl. 4: 5,02 mmÂł/i
    Total fuel quantity: 9,012 mmÂł/i
    Desired fuel quantity: 13,887 mmÂł/i
    Injection fuel quantity (pilot): 1,002 mmÂł/i
    Injection fuel quantity (pre): 1,314 mmÂł/i
    Injection fuel quantity (MAIN): 6,411 mmÂł/i
    Injection fuel quantity (after): 0,000 mmÂł/i
    Injection fuel quantity (post): 0,000 mmÂł/i
    Injection advance (pilot): 8,832 deg.
    Injection advance (pre): 6,096 deg.
    Injection advance (MAIN): -0,016 deg.
    Injection advance (after): 0,000 deg.
    Injection advance (post): 0,000 deg.
    Injection time (pilot): 0,363 ms
    Injection time (pre): 0,483 ms
    Injection time (MAIN): 0,861 ms
    Injection time (after): 0,000 ms
    Injection time (post): 0,000 ms
    Intake air quantity: 497,5 mg/i
    Desired intake air quantity: 393,5 mg/i
    Intake air quantity signal period: 0,341 ms
    Inlet circ. solenoid valve opening: 79,057 %
    Fuel temperature: 10,36 °C
    Fuel temperature signal: 3777,6 mV
    Pressure regulator opening (MPROP): 33,931 %
    Pressure regulator opening (DRV): %
    Fuel pressure: 305,40 bar
    Desired fuel pressure: 304,80 bar
    Fuel pressure sensor signal: 1163,1 mV
    Fuel gauge: 32,032 %
    Fuel pump relay: ON
    Engine oil pressure: Normal
    Engine temperature: 36,76 °C
    Engine temperature signal: 3,1863 V
    A/C request: OFF
    A/C pressure sensor: 4200 mBar
    Glow plug relay test: OFF
    Failure indicator light: OFF
    Engine temperature light: OFF
    Glow plugs indicator light: OFF
    Water in fuel warning light: OFF
    Universal code: Disabled
    Engine ECU: Programmed
    Vehicle version: with DPF
    Injector code Cyl. 1: 81AGAO7AA
    Injector code Cyl. 2: ASIZ8X5AA
    Injector code Cyl. 3: AAR686AAA
    Injector code Cyl. 4: A1ILF2CAA
    Lambda sensor signal: V
    Lambda oxygen concentration: %
    Pre-catalyser temperature: 124,96 °C
    Particle filter temperature: 93,36 °C
    Differential pressure sensor: -1 mBar

    Ciśnienie paliwa wraz ze zwiększaniem obrotów rosło do wartości oczekiwanej

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2015
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    34
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    05.2009
    Mi to nic nie mowi. Ja prawdopodobnie bym sciagnal kolektor i sprawdzil czy wszystko ok. Moze bedzie dobrze czyli klapki beda na miejscu a jak nie to glowica do sciagniecia. Mechanikiem nie jestem moge sie mylic. Klapka mi sie urwala i wiem co za tym idzie. pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. świece żarowe
    Napisany przez ozi73 na forum Idea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-11-2015, 11:00
  2. Świece żarowe
    Napisany przez dalbert na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-10-2013, 12:07
  3. Świece żarowe
    Napisany przez pszemko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 27-03-2013, 17:25
  4. Świece żarowe
    Napisany przez Robson-R40 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-11-2009, 16:00
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez lalad na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-11-2008, 20:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jak-wyciagnac-swiece-zarowe-w-bravo-ii-1-9-jtd-150-km-20962

wymiana swiec fiat braco 1.9bravo 2 wymiana swiec zarowychwymiana swiec zarowych bravo 2gdzie sa swiece 24 jtd 150 kmswiece zarowe fiat bravo 1.9jtdswiece zarowe bravo IIswiece zarowe fiat brawo 2bravo ii 150 jtdswiece zarowe fiat bravofiat bravo 1 9 swiecejakie swiece zarowe bravo swiece zarowe fiat bravo II.fiatklubpolska.pl brava 1 9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl