W zasadzie mam problem z jedną świecą do której nie ma dojścia za bardzo. Macie jakieś propozycje?
W zasadzie mam problem z jedną świecą do której nie ma dojścia za bardzo. Macie jakieś propozycje?
Jak to nie ma dojścia? w 1.9 16v jest bardzo dobre dojście. Dobry klucz i sprytne łapki i jedziesz...
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Przed wykręcaniem wydmuchaj syfy i zapsikaj jakimś wd40 albo naftą. Pewnie masz problem bo nad jedną świecą przechodzi metalowa czarna rurka (koło wlewu oleju) ale to można śmiało odkręcić na czas prac bo to jest odma. Nie ciągnij na siłe żebyś nie ukręcił.
[COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]
super. wszystko poszlo elegancko:0 Dzieki
podepnę się pod temat.
czy świece żerowe trzeba wymieniać wszystkie czy tylko te które się spaliły.
Słyszałem takie coś kiedy przepali się jedna wymieniamy jedną.Jeżeli więcej wymieniamy wszystkie.Ja osobiście przy przepaleniu 2 wymieniłbym tylko te 2.
Czy są duże róznice w modelu 1.9 JTD 8V ?
Witam, Pytanie z innej beczki czy na przewodach do świec zawsze powinno być napięcie po przekręceniu kluczyka na kilka sekund? Nawet na ciepłym? Pytam ponieważ ostatnio miałem problemy z odpalaniem i szukam, świece zmierzyłem narazie bez wykręcania omomierzem i każda ok 1,2 Ochma. teraz chciałem sprawdzić czy dostają napięcie, widziałem że w specyfikacji świecy jest ok 11V. Dziwne bo nawet jak zdjęty został przewód z jednej i odpaliłem to błędu świec nie było....
Ale kluczyk na ostatnie przełożenie trzeba przekręcić, za 1 razem nie ma napięcie co nie ?
Co do zasilania sprawdzę ile jest miernikiem. Na stronie producenta świec bo też mam 1.9 16 po modelu było 11V ale zmierzę. Wieczorem sprawdzałem , na ciepłym silniku tzn stał w garażu ok godziny, nie pojawiało się napięcie (sprawdzałem zarówno miernikiem jak i żarówką 5W) , w dniu dzisiejszym rano ten sam test i żarówka się zaświeciła więc zasilanie podawane jest tylko na zimny silnik (żarówka świeciła spokojnie z 15sekund , czyli dłużej od kontrolki) Czyli napięcie do nich dochodzi, teraz zastanawiam się czy na 100% grzeją się poprawnie , sama oporność ok ale kto wie, kupno nowych to ok 200zł tylko czy jest sens. Problem wystąpił od ok 2tygodni, tak mi się wydaje. Być może jest to związane z tym że coś przerwało w czasie jazdy jakby przygasł jeden cylinder,silnik coś "zakulał" zgasiłem go i potem coś stukało...tak z 15 sekund i cisza zaczął normalnie pracować.
Zawiozłem do mechanika , do tej pory sprawdzone zostały wtryski na maszynie i są ok, teraz mechanik mówił coś o pompie wysokiego ciśnienia, a ja zastanawiam się czy to nie świecie, bo problem głównie występuje na zimnym rano , trzeba dłużej zakręcić i pojawia się dymek koloru siwego, później na ciepłym dymu nie ma ale czasem odpali za drugim razem. Spadku w mocy nie zauważyłem, spalanie sam nie wiem raczej ok...(ostatnia trasa po wsiach ok 550 km, 9h, predkosć średnia ok 60km/h-spalanie 5.3l)..pytałem o ciśnienie na silniku ale nie wiem czy sprawdził powiedział że ok powinno być i podłacze dzisiaj kompa sam może on coś wykaże bo nigdy nie miałem problemu z silnikiem(klapki niby zablokowane na otwartej pozycji więc nie"powinna" sie urwać przebieg 150tys. Może ktoś wie w którą stronę iść bo rozbieranie kolejno auta i sprawdzenie ....za każde sprawdzenie parę stówek... to chyba chore
Mialem tez zabawe ze swiecami i ogolnie nie polecam wymiany tylko jednej czy dwoch bo po krotkim czasie beda padaly nastepne. Ja z tego co pamietam w 1.9 16v mialem swiece 11V i sprawdzalem je podlaczajac bezposrednio do prostownika tylko wiadomo trzeba bylo je wykrecic. Proponuje wymiane calego zestawu i bedzie spokoj na pare lat, a stare jeszcze dzialajace zachowac gdyby sie za te pare lat zaczely palic.
Greg81x z tym co pisales ze zakulal silnik to jakby objaw urwanej klapy. Szkoda ze miales je tylko zablokowane na otwarte a nie calkowicie usunales.
W dniu dzisiejszym podłączyłem się pod MES - ewidentnie widać że coś dzieje się z korektami na 4 wtryskiwaczu , były sprawdzane więc teraz chyba pomiar ciśnienia w silniku chyba że ktoś ma inne pomysły
READING PARAMETERS:
Engine speed: 848 rpm
Fuel consumption: 1,0800 l/h
Inj. correction Cyl. 1: -1,81 mmÂł/i
Inj. correction Cyl. 2: -1,84 mmÂł/i
Inj. correction Cyl. 3: -1,37 mmÂł/i
Inj. correction Cyl. 4: 5,02 mmÂł/i
Total fuel quantity: 9,012 mmÂł/i
Desired fuel quantity: 13,887 mmÂł/i
Injection fuel quantity (pilot): 1,002 mmÂł/i
Injection fuel quantity (pre): 1,314 mmÂł/i
Injection fuel quantity (MAIN): 6,411 mmÂł/i
Injection fuel quantity (after): 0,000 mmÂł/i
Injection fuel quantity (post): 0,000 mmÂł/i
Injection advance (pilot): 8,832 deg.
Injection advance (pre): 6,096 deg.
Injection advance (MAIN): -0,016 deg.
Injection advance (after): 0,000 deg.
Injection advance (post): 0,000 deg.
Injection time (pilot): 0,363 ms
Injection time (pre): 0,483 ms
Injection time (MAIN): 0,861 ms
Injection time (after): 0,000 ms
Injection time (post): 0,000 ms
Intake air quantity: 497,5 mg/i
Desired intake air quantity: 393,5 mg/i
Intake air quantity signal period: 0,341 ms
Inlet circ. solenoid valve opening: 79,057 %
Fuel temperature: 10,36 °C
Fuel temperature signal: 3777,6 mV
Pressure regulator opening (MPROP): 33,931 %
Pressure regulator opening (DRV): %
Fuel pressure: 305,40 bar
Desired fuel pressure: 304,80 bar
Fuel pressure sensor signal: 1163,1 mV
Fuel gauge: 32,032 %
Fuel pump relay: ON
Engine oil pressure: Normal
Engine temperature: 36,76 °C
Engine temperature signal: 3,1863 V
A/C request: OFF
A/C pressure sensor: 4200 mBar
Glow plug relay test: OFF
Failure indicator light: OFF
Engine temperature light: OFF
Glow plugs indicator light: OFF
Water in fuel warning light: OFF
Universal code: Disabled
Engine ECU: Programmed
Vehicle version: with DPF
Injector code Cyl. 1: 81AGAO7AA
Injector code Cyl. 2: ASIZ8X5AA
Injector code Cyl. 3: AAR686AAA
Injector code Cyl. 4: A1ILF2CAA
Lambda sensor signal: V
Lambda oxygen concentration: %
Pre-catalyser temperature: 124,96 °C
Particle filter temperature: 93,36 °C
Differential pressure sensor: -1 mBar
Ciśnienie paliwa wraz ze zwiększaniem obrotów rosło do wartości oczekiwanej
Mi to nic nie mowi. Ja prawdopodobnie bym sciagnal kolektor i sprawdzil czy wszystko ok. Moze bedzie dobrze czyli klapki beda na miejscu a jak nie to glowica do sciagniecia. Mechanikiem nie jestem moge sie mylic. Klapka mi sie urwala i wiem co za tym idzie. pozdrawiam