Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Jak prawidłowo sprawdzić poziom oleju?

    Czy końcówka bagnetu powinna być "gęsto" pokryta olejem, czy wystarczy, że na bagnecie jest cienka warstwa - jakby film olejowy?
    Pytam, bo przy wymianie weszło mi mniej jak 4l i mam wrażenie, że przed wymianą bagnet był pokryty grubo, no a teraz jest tylko zwilżony.
    Sprawdzam na ciepłym silniku i nie wiem jak ten bagnet powinien wyglądać.
    Fiat Bravo II, 105KM, diesel Multijet

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Zależy pewnie też od tego czy olej jest przepracowany. Ja patrze zawsze na film. Sprawdzam na płaskim i przecieram.

    Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał pix Zobacz post
    Sprawdzam na ciepłym silniku i nie wiem jak ten bagnet powinien wyglądać.
    Poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku, wtedy pomiar jest miarodajny. Poziom powinien zawierać się od połowy do mniej więcej 3/4 skali licząc od dołu. Bagnet będzie lekko pokryty olejem, ale poziom będzie widoczny. Żadna filozofia.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku, wtedy pomiar jest miarodajny. Poziom powinien zawierać się od połowy do mniej więcej 3/4 skali licząc od dołu. Bagnet będzie lekko pokryty olejem, ale poziom będzie widoczny. Żadna filozofia.
    cytując instrukcje do bravo II :

    Sprawdzenie poziomu należy wykonać w samochodzie stojącym na płaskim terenie kilka minut (około 5) po wyłączeniu silnika.

    Wyjąć wskaźnik kontrolny A i przetrzeć go, włożyć ponownie do oporu, wyjąć i sprawdzić czy poziom oleju zawiera się między znakami MIN i MAX na tym wskaźniku.

    Przedział między znakami MIN i MAX odpowiada około jednemu litrowi oleju.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    cytując instrukcje do bravo II :
    Sprawdzenie poziomu należy wykonać w samochodzie stojącym na płaskim terenie kilka minut (około 5) po wyłączeniu silnika.
    Wyjąć wskaźnik kontrolny A i przetrzeć go, włożyć ponownie do oporu, wyjąć i sprawdzić czy poziom oleju zawiera się między znakami MIN i MAX na tym wskaźniku.
    Przedział między znakami MIN i MAX odpowiada około jednemu litrowi oleju.
    Dziś sprawdzałem u kolegi w instrukcji obsługi pojazdu Saab 95 i jest napisane tak samo, jak w instrukcji do Bravo. Zastanawialiśmy się dlaczego sprawdza się 5-10 minut po wyłączeniu silnika, a nie na zimnym, jak powiedział mi kiedyś pewien stary mechanik. Chodzi prawdopodobnie o to, żeby sprawdzić poziom w misce olejowej wtedy, kiedy jeszcze cały olej do niej nie spłynie, tylko część zostaje go w górnych obszarach silnika. Wtedy właśnie poziom wskazania na bagnecie jest miarodajny. Rozszerzalność termiczna oleju może zostać pominięta, gdyż z objętości 4-5 litrów oleju pod wpływem temperatury olej może powiększyć swoją objętość raptem o parę cm^3. Oczywiście ustawienie auta na płaskim terenie nie wymaga wyjaśnień.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Dziś sprawdzałem u kolegi w instrukcji obsługi pojazdu Saab 95 i jest napisane tak samo, jak w instrukcji do Bravo. Zastanawialiśmy się dlaczego sprawdza się 5-10 minut po wyłączeniu silnika, a nie na zimnym, jak powiedział mi kiedyś pewien stary mechanik. Chodzi prawdopodobnie o to, żeby sprawdzić poziom w misce olejowej wtedy, kiedy jeszcze cały olej do niej nie spłynie, tylko część zostaje go w górnych obszarach silnika. Wtedy właśnie poziom wskazania na bagnecie jest miarodajny. Rozszerzalność termiczna oleju może zostać pominięta, gdyż z objętości 4-5 litrów oleju pod wpływem temperatury olej może powiększyć swoją objętość raptem o parę cm^3. Oczywiście ustawienie auta na płaskim terenie nie wymaga wyjaśnień.
    anglojęzyczny doktor google mysle że znalazł rozwiązanie, chodzi o to że gdy silnik jest rozgrzany te 5 minut (niektórzy producenci silników podają do 10 minut) jest po to aby duża cześć oleju spłyneła spowrotem do miski olejowej, mierzymy wtedy poziom oleju od kórego odejmuje się to co naoliwiło silnik na nim pozostając, zimny silnik będzie pokazywał wyższy poziom oleju.
    niemniej na jednym forum okazało się że są silniki których wskażnik poziomu oleju (tzw bagnet) ma dwa wskaźniki jeden dla rozgrzanego silnika drugi dla zimnego.
    dodatkowo gdy jest bardzo zimno należy wstepnie rozgrzać olej, syntetyczne oleje mają też wieksza rozszerzalnośc cieplną niż mineralne (pomijamy fakt że oba sa produkwane z tej samej ropy naftowej ).
    producenci smarowideł podaja aby sprawdzac poziom oleju zgodnie z wytycznymi producenta silnika, niektórzy podają że na zimnym inni że na rozgrzanym po odczekaniu.

    więc w przypadku bravo 5 minut po wyłaczeniu silnika.... najlepiej po zatankowaniu i zapłaceniu akurat minie 5 minut, nie będzimy tracić czasu :-)

    a tak poza konkursem, najnowoczęsniejsze diesle z CR i DPF mają tendencje do zwiększnia poziomu ojelu gdyż paliwo przedostaje się w procesie doplania DPFa pod tłoki... dlatego tam czasem się zdarza że trzeba uważać aby nie przektoczyć max, co też nei jest dobre dla silnika


 

Podobne tematy

  1. Poziom oleju na bagnecie
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 04-02-2017, 11:20
  2. poziom oleju fiat stilo 1.8
    Napisany przez 19piotrek89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-11-2015, 15:23
  3. poziom oleju w skrzyni stilo 1.4
    Napisany przez jarek177 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-05-2015, 10:29
  4. Niski poziom oleju....
    Napisany przez NoVi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-04-2010, 16:06
  5. Poziom oleju na wyświetlaczu ?
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-03-2010, 00:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467jak-prawidlowo-sprawdzic-poziom-oleju-33553

bravo ii poziom olejujak spawdzic olejw skrzyni bravo2poziom oleju fiat tipo 2fiat bravo 2 jaki poziom olejubagnet fiat bravo 2 znak maxbagnet oleju fiat bravo iibagnet fiat bravo 2 poziomu oleju w fiat bravo II 1.9sprawdzanie poziomu oleju seicentofiat bravo stan olejuFiat bravo 2 mierzenie poziomu oleju fiat Grande punto multijet sprawdzenie poziomu olejufiat bravo ilosc oleju a skala na bagneciefiat bravo 2 jtd jaki poziom oleju na bagnecieile oleju na bagnecie grande puntofiat Punto 2 sprawdzanie poziomu olejumiernik poziomu oleju fiat panda 2fiat bravo poziom olejufoiat grande punto mierzenie poziomu olejuPoziom oleju w silniku bravofiat sprawdzanie bagnetu olejupanda jak odczytac bagnetsprawdzanie poziomi oleju w bravofiat bravo sprawdzanie poziom oleju
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl