Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2016
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2013

    Gwizd turbo - czy to normalne?

    Cześć,

    zacznę od tego, że szukałem takiej informacji na forum, ale nie udało mi się znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi, dlatego zakładam nowy temat.

    Póki co, nie zwracam się do Was z problem tylko z pytaniem o działanie turbo i Wasze doświadczenia.

    Miesiąc temu kupiłem Bravo II z 2013 r, 1.4 T-Jet 120 km i jakiś czas temu zaobserwowałem, że jadąc na 6-tym biegu, w okolicach 2,5 tys. obrotów słychać gwizd, równy i miarowy. Gdy zakres obrotów wyjdzie powyżej 2,5 lub spadnie poniżej, gwizd przerywa i cichnie.

    Zastanawiam się czy to normalna praca turbiny czy może to wskazywać na jakąś jej usterkę lub sygnał, że takowa niedługo nastąpi? Od razu uprzedzając pytania - nie zauważyłem, żeby jakoś specjalnie "tracił" moc. Idzie "jak zły" (wiecie, przesiadłem się z Citroena C3 1.4 hdi 70km, więc dla mnie to potęga ), bez większych trudności. Przypatrzę się jeszcze ew. braku mocy.

    Aha i jeszcze napiszę, że to na ciepłym silniku, chyba nie zdarzyło mi się tak jechać na zimnym. Generalnie na zimnym nie wychodzę poza 2 tys. obrotów, żeby go nie katować, dopóki nie podskoczy choć odrobinę wskazówka.

    Przy okazji mam pytanie - przy ile obr./min włącza się turbo? I jakie obroty najlepiej trzymać, żeby go nie katować specjalnie?

    Z góry dzięki za odpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2013
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    31
    Postów
    39
    Auto
    stop
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Piotr M. Zobacz post
    jadąc na 6-tym biegu, w okolicach 2,5 tys. obrotów słychać gwizd, równy i miarowy. Gdy zakres obrotów wyjdzie powyżej 2,5 lub spadnie poniżej, gwizd przerywa i cichnie.
    Jak dla mnie jest to zupelnie normalne zjawisko. Wirnik turbiny obraca sie po prostu szybciej w tych zakresach obrotow i dlatego slychac gwizd.

    Cytat Napisał Piotr M. Zobacz post
    Generalnie na zimnym nie wychodzę poza 2 tys. obrotów, żeby go nie katować, dopóki nie podskoczy choć odrobinę wskazówka.
    No i dobrze. Przy takim postepowaniu turbo Ci dlugo posluzy. Pamietaj, ze po dluzszej lub ostrej jezdzie zostawic go przez okolo minute zanim wylaczysz silnik.

    Cytat Napisał Piotr M. Zobacz post
    Przy okazji mam pytanie - przy ile obr./min włącza się turbo? I jakie obroty najlepiej trzymać, żeby go nie katować specjalnie?
    Pozwole sobie skopiowac : Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 1750 obr/min - od tych obrotow wlacza Ci sie turbina. Zeby nie katowac? hm.. jak dla mnie na zimnym silniku nie przeciazaj go zbyt mocno, jazda w zakresie 2 tys. obrotow. Jak sie zagrzeje to jesli bedzie to 2300 czy 2500 to nie ma roznicy. Pamietaj by odczekac jeszcze kolo minuty zanim wylaczysz silnik.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Silniki 1.4 T-jet miały wadę fabryczna, pękały kolektor wydechowy i korpus turbo sprężarki po stronie Ciepłej. Warto się temu przyjrzeć.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    A może to nie turbo tylko skrzynia biegów? w T-jet sypią się łożyska skrzyni i objawem zużytych łożysk jest wycie na 6 biegu.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    W 2013 roku nie montowano już skrzyń M32 tylko fiatowska C635.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Kupię kompletny silnik 2.0 20v turbo lub 2.0 16 turbo.
    Napisany przez JareczKu na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-12-2014, 00:27
  2. dziura w podłodze-normalne?
    Napisany przez mlody113a na forum Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-09-2013, 20:20
  3. Czy to są normalne obroty Grande Punto ??
    Napisany przez damian87szc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-05-2013, 10:21
  4. Gwizd
    Napisany przez vandaL93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-03-2013, 14:23
  5. uklad chlodzenia czy to normalne?
    Napisany przez memoviper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-04-2009, 12:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467gwizd-turbo-czy-normalne-34532

1.4 t-jet jak chlodzic turbine

swist turbo na zimnym

14 t jet czy trzeba dchladzac turbine

fiat btawo multijet turbina swiszczy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl