Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM
    Rocznik
    2007

    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM turbo

    Witam,

    Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Fiata bravo II 1,4 T-jet 150KM.
    Od początku zakupu borykam się z brakiem doładowania turbiny.
    Głupio się przyznać, ale jestem całkiem zielony w tu temacie. :/
    Ostatnio zakładałem w swoim aucie instalacje LPG i mechanik mi powiedział, że doładowanie turbo jest zbyt małe. (Pokazuje 0,2 bar, a samochód domaga się min 0,9 bar.).
    Rozkrecilem całą turbine i nie znalazłem ani plamki oleju, czy luzow. Łopatki też chodziły bardzo płynnie i o nic nie ocieraly.
    Może ktoś z was już borykal się z podobnym problemem i mógłby mnie nakierowac gdzie szukać problemu.
    Mechanik powiedział, że raczej wina nie leży po stronie samej turbiny, bo nie ma żadnych śladów jej zużycia.
    Mam jeszcze jedno pytanie również pewnie, aż śmieszne, ale naprawdę dla takiego osobnika jak ja tajemnicze.
    Czy na multiwyswietlaczu jest pokazany symbol turbiny oraz wskaźnik jej ładowania? (symbol wiatraka i coś na wzór wskaźnika pod nim)
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że moja niewiedza choć komuś poprawiła dzisiaj nastrój.
    Czekam na podpowiedzi i miłego dnia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Daewoo Lanos 1.5 16V
    Rocznik
    2000
    Tak to jest doładowanie turbo, ale wydaje mi się, że to bardziej bajer niż rzetelny wskaźnik.

    Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM
    Rocznik
    2007
    A gdzie może leżeć przyczyna braku ciśnienia ładowania?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    225
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Można zacząć od prostszych czynności. Np. sprawdzenie przewodów gumowych w obiegu: turbina-intercooler.
    U mnie, po rozmaitych domysłach typu: a może kierownice turbo, czujnik doładowania, overboost itp. okazało się, że dziurawy(prawdopodobnie zwierzę pogryzło)
    jest przewód gumowy,nr części: 51892659. Jest to rura łącząca turbinę z intercoolerem.
    Oczywiście, jeszcze nie wiem czy na pewno to jest przyczyną spadku ciśnienia turbo.Na chwilę obecną rura zamówiona, czekam na przesyłkę.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    08.2009

    Mostmadi Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM turbo

    Proponuję,abyś udał się do kogoś, kto zna się na silnikach i tuningu. Jesteś z Podkarpacia, więc najlepszym wyborem będzie Gregor10. Nie znam tej firmy, ale z tego co zaobserwowałem, to dobry fachowiec i ma pojęcie o silnikach T-jet z LPG. Ja osobiście modyfikowałem swoją Bravkę w TRS Racing i Cinsoft. Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM
    Rocznik
    2007
    Postaram się do końca weekendu coś sam wskurac. Jeśli nie uda się jej naprawić, oddam do specjalisty.
    A może ktoś miał już podobny problem?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM
    Rocznik
    2007
    Wąż łączący turbine z interculerem podczas załączenia się turbiny faktycznie pompuje się powietrzem, że nie jestem w stanie go scisnac. Podlacze jeszcze barometr by upewnić się, że daje wystarczajace ciśnienie.
    Jednak stwierdzam, że turbina ładuje prawidłowo. Dlaczego w takim razie auto jedzie jak krowa i czujniki pokazują ładowanie na poziomie 0,2 bar, a nie min. 0,9 bar?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2017
    Skąd
    Podkarpackie
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 T-jet 150KM
    Rocznik
    2007
    Nie wiem jak to napisać, ale turbina sama się naprawila. Auto zdusilo, przeliczyłem na benzynę i but. nie wiem jak to logicznie wytłumaczyć.. Po 3 miesiącach ożyla :p

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    08.2009
    To świetna wiadomość, oby tak zostało

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Witam, żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, bo mam problem z turbo w moim Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Otóż mam pęknięty korpus (między zaworem westgate a wirnikiem), objawia się to "turbodziura" w dolnych partiach obrotów.
    Pytanie brzmi - czy ktoś oddawał taką turbine z peknietym korpusem do regeneracji i czy wgl. jest szansa aby to zregenerować?
    Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    Witam, żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, bo mam problem z turbo w moim Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Otóż mam pęknięty korpus (między zaworem westgate a wirnikiem), objawia się to "turbodziura" w dolnych partiach obrotów.
    Pytanie brzmi - czy ktoś oddawał taką turbine z peknietym korpusem do regeneracji i czy wgl. jest szansa aby to zregenerować?
    Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam.
    Po pierwsze- nie ma zadnego wastegate. Pekniety korpus.. ponoc sa jakies metody spawania zeliwa ale tylko o nich slyszalem, nie widzialem. Mozna probowac spawac, bo korpus do tanich nie nalezy - ewentualnie szukac po szrotach itd. Zostaje prosta kalkulacja kosztow, znalezienie fachury co ewentualnie pospawa, przy czym trzeba pamietac ze moze byc roznie..
    A tak zupelnie na marginesie, jak doszlo do pekniecia korpusu? Ktos walnal mlotem czy co? Jak nie mlot to pewnie mocno dostawala po dupie...

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Ostatnio podczas naprawy mojego Bravo mechanik musiał wyciągnąć turbinę i niestety okazało się, że korpus ma pęknięcie. Porobił zdjęcia turbinki i wysłał do zaufanej firmy w okolicach Wrocławia która regeneruje turbiny, tam powiedzieli, że nie ma możliwości naprawy tego. Mówili, że są firmy które coś takiego "polepią" jednak odradzają taką usługę. Kupno samego korpusu i regeneracją reszty turbiny jest całkowicie nieopłacalna. Jedyne rozsądne możliwości to zakup nowego turbo lub to na co ja się zdecydowałem, kupno regenerowanej turbiny i odesłanie swojej uszkodzonej (koszt imprezy 1200zł). Żeby nie było, ta firma z Wrocławia nie miała na stanie mojego turbo, musiałem szukać w innej firmie, więc nie mieli żadnego interesu w tym aby odradzać naprawę tego pęknięcia.

    Niestety, turbinki jak dobrze pamiętam z początku produkcji Bravo II, mają problemy z pękającymi korpusami, jest mnóstwo wiadomości o takich awariach w internecie
    Ostatnio edytowane przez logan210 ; 20-05-2018 o 23:18

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Ani nie dostawala po dupie, ani nikt młotem nie walnął. To wada fabryczna tych silników.
    I owszem - jest tam wastegate.

    Zdjęcie z Internetu, ale pęknięcia identyczne.

    images.jpeg

    Przypuszczam, że skończy się na kupnie nowej turbiny i poprawionego kolektora wydechowego
    Ostatnio edytowane przez luki183 ; 20-05-2018 o 23:40

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Moje pęknięcie wyglądało praktycznie identycznie. Więc Twoja turbina jest na śmietnik. Albo nowe turbo albo regenerowane

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    logan10 a zmieniales samo turbo czy kolektor też?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd P 1171 Fiat BRAVO 1.4 T-Jet 150KM
    Napisany przez ixi3 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-04-2021, 21:10
  2. turbo - multijet 150KM
    Napisany przez Patryk205 na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 02-05-2017, 00:23
  3. [K] Fiat Bravo II 1.4 150KM WROCŁAW
    Napisany przez leachim na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-02-2016, 13:49
  4. Fiat Bravo 1.4 T-jet 120/150km
    Napisany przez rkx na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-09-2015, 18:36
  5. Wydech Fiat bravo II 1.9 150KM
    Napisany przez ukasz123 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-07-2015, 03:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.4 t-jet peknieta turbina

fiat bravo t jet intercooler 150

turbina fiat bravo 1.4 t-jet 150

Fiat t jet turbodziura

fiat bravo overboost

bravo t jet wskaznik doladowania

bravo uszkodzone turbo

1 4 t-jet doladowanie turbiny

fiat t jet 1.4 cisnienie doladwania na postoju

1.4 t jet pekniete turbo

t-jet nie doladowuje

bravo t jet 150

fiat bravo 1.4 t-jet 150

ihi bravo 150km ile bar

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl