Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008

    Drżenie/Trzęsienie auta na biegu jałowym

    Hej. Jestem właścicielem Bravki 2008 rok 1.4 bena 120KM od 4 miesięcy.

    Mój problem widoczny był od początku, jednak nie aż tak bardzo.

    Konkretnie chodzi mi o drżenie auta na postoju, np. na czerwonym świetle. Trzęsie się delikatnie kierownica i gałka zmiany biegów. Dość mocno i to najbardziej mnie niepokoi, trzęsie się ręczny i te wszystkie plastiki pomiędzy przednimi siedzeniami. Gdy położę tam klucze to normalnie je słychać... :/

    Nie zauważyłem drgań w innych miejscach, nawet na pedałach.

    Ma ktoś pomysł, co to może być? Coś poważniejszego?

    Poza tym z autem wszystko spoko i polecam każdemu 👌👌



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Szukalbym w poduszkach silnika i skrzyni a pozniej dwumaska.. zdaje sie ze w benzynie tez jest

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Podejrzenie pada na koło dwumasowe, które jak najbardziej w T-jecie jest obecne. Drugim podejrzanym może być też któraś z cewek zapłonowych, przy niesprawnej dwumasie mogą wypadać zapłony i generować drgania silnika. Trzeci podejrzany, to wspomniane wyżej poduszki zespołu napędowego, ale nie sądzę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Mam rozumieć, że to coś poważnego i zapewne kosztownego? :/

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Najdrozsza z tego calgo zestawu jest dwumasa. Na pocieszenie powiem ze i tak jest tansza niz w dieslu.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Właśnie widzę. W diesel około 1500 a do benki za 650zl. Mozliwe?🤣

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Jeśli już to jest nawet tańsze niż 650zł https://aparts.pl/partscatalogue/415...15067810.aspx#

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2018
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    27
    Postów
    4
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    Eee to nie jest źle. Lecę do mechanika w takim razie.

    Dziękuję bardzo!

  10. #9
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    5ty bieg, 1000 obtotów i gaz w podłogę. Jeśli drgania/dźwięk się pojawią - na 90% 2mas.
    Jeśli nie, któraś z poduszek.
    Ostatnio edytowane przez Ozz ; 07-05-2018 o 14:30 Powód: :)

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    41
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Sprawdź też wieszaki wydechu , masz 4 szt . Pierwszy patrząc od strony silnika to takie "okulary" , później są dwa mniejsze takie same ( w oryginale czerwone ) i na końcu tłumika ostatniego taki wieszaczek z blaszką . Jeżeli któryś popękał i wisi na tej taśmie może przenosić drgania wydechu na nadwozie. Zacznij od rzeczy najtańszych. Zobacz też poduszkę przy rozrządzie ona też często siada .
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Dzisiaj wymieniłem w swoim aucie dwie nie do końca sprawne cewki i...

    ...i drgania jakie miałem wcześniej wyczuwalne na kierownicy na postoju są teraz ledwo wyczuwalne. Dwumas mam w podejrzanym stanie, ale na razie była wymiana cewek, która pozytywnie mnie zaskoczyła.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    41
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Jak to zostało zdiagnozowane , kompem ? Myślałem że cewka albo jest OK , albo uwalona i świeci check. Możesz napisać coś więcej jak sprawdzić cewki czy są 100% OK ?
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Niestety ani ECU, ani komputer diagnostyczny nie jest w stanie wykryć w 100% szwankującej cewki. Oba urządzenia wykrywają tylko poważne uszkodzenie cewki powodujące wypadanie zapłonów słyszalne np. z wydechu, wtedy rejestrowany jest błąd i zapala się "check" i po podpięciu komputera jest widoczne która cewka jest mocno uszkodzona. Mniej uszkodzona, będzie działać nie powodując rejestracji błędów, jednak silnik może nie równo pracować generując drgania, pracując głośniej (nawet zacząłem podejrzewać układ korbowy). Doskonałym testerem cewek jest instalacja gazowa zamontowana w aucie. Do zapalenia mieszanki gazowej w cylindrze potrzebna jest mocniejsza iskra, bardziej obciążająca cewkę i tu pojawiają się różnice w kulturze pracy silnika na każdym z tych paliw. U mnie po zakupie auta i obligatoryjnej wymianie świec po uruchomieniu silnika zaczął pracować na dwóch cylindrach, a jak pracował na tak zużytych świecach jakie wykręciłem z silnika nie wiem, oczywiście "check" i zarejestrowane błędy cewek. Błędy zostały skasowane, ale praca silnika nie była taka jak trzeba. Następnie po paru dniach podczas pracy na LPG silnik zaczął kuleć i przerywać (na Pb prawie wszystko ok.), "check" itd. Cewki wymienione i zupełnie inna jazda i kultura pracy silnika. Wkrótce wymienię profilaktycznie kolejne dwie, prawie 200 tys.km na LPG na pewno nadwyrężyło ich stan, a co zatem idzie ich zdolności do wytworzenia silnej i stabilnej iskry.

    ps. W komputerze diagnostycznym powinna być opcja podglądu czasu ładowania cewek, ale z racji że korzystam z uprzejmości znajomego i jego komputera jeszcze nie poznałem wszystkich możliwości ECU-scana, a może ECU T-jeta nie przetwarza takich danych, nie wiem. W Stilo 1,6 była taka możliwość więc podejrzane objawy pracy cewek były bardziej widoczne.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Staszów
    Wiek
    24
    Postów
    17
    Auto
    Fiat albea
    Rocznik
    2004
    Zobacz stan poduszek. Jak jest dziwny dźwięk przy przyspieszaniu może być poduszka pod skrzynia, która lekko opadła i słychać jakby auto mialo nałożone dwie tony załadunku i nie mogło jechac. Miałem tak
    Jak dwumasa to czujesz zmianę przy odpalaniu gaszeniu? W sensie jakby szarpanie? jak tak, to możliwe że to właśnie dwumasa

    Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2015
    Skąd
    sląsk
    Wiek
    52
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Mam u siebie podobne objawy tyle że w 1.9 mjet. Czekam z ciekawością co zdiagnozują w Twoim przypadku.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania na biegu jałowym
    Napisany przez Fiacikowo na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-01-2018, 21:48
  2. Wibracje na biegu jałowym t-jet 150 + lpg
    Napisany przez xkudlatyx na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-08-2016, 11:04
  3. Gaśnie na biegu jałowym - Brava 1.6 16v 97r
    Napisany przez BARNEJ314 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-06-2015, 21:58
  4. Dym na biegu Jałowym
    Napisany przez Bathory na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-07-2014, 18:27
  5. Trzaskanie na biegu jałowym
    Napisany przez marcin4200 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-04-2014, 12:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467drzenie-trzesienie-auta-na-biegu-jalowym-41089

lancia delta wibracje tlumikadrzenie kierownicy na postoju bravotjet drganie silnikawibracja na postoju fiat bravo1.4 t jet drgania silnika1.4 t jet drgawki1.4 t jet drganie silnikawibracje wydechu fiat bravolancia delta 1.4 t jet forumlancia delta drgania wydech1.4 t-jet 120 drgania

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl