Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez boch

Temat: DPF i check engine co 20km  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    8
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Unhappy DPF i check engine co 20km

    Cześć,

    Od paru dobrych lat jeżdżę Fiatem Bravo. Przejechałem nim 50-60tyś km bez większych problemów. Jeżdżę nim na trasie po 60km od startu silnika. Ostatnio ECU wyrzuciło mi 5x błąd z filtrem DPF w przeciągu 400km - zapchany filtr. Po pierwszym błędzie sam go skasowałem i przepaliłem DPF. Po kilkunastu km ECU wyrzucił mi kolejny błąd i wyrzuca do dnia dzisiejszego. Po sprawdzeniu na komputerze za pomocą multiecuscanu filtr dpf miał zapchanie na poziomie 27%. Podczas ostatniego błędu ma 45%... DPF chyba nigdy nie był wymieniany. Auto ma aktualnie 180 tyś km.

    Nie mam pojęcia co powoduje ten stan rzeczy i co go rozwiąże.

    Ręczne przepalenie DPFu?
    Wymiana czujnika DPFu?
    Wymiana DPF?
    Regeneracja czy też czyśzczenie?


    Dodam, że nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od zapchania filtru. Jeśli coś się działo to od razu wyrzuca mi check engine. Z tym, że zdarzyło mi się to raz na 10 tyś km. Teraz mam problem przejechać 20km.
    Proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze byc problem z czujnikami roznicy cisnien.Patrzyles w Mesie na te wartosci? Mozesz się skonsultowac ze "szpecami" od filtrow,moze cos podpowiedzą

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    8
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Próbowałem wymusić regenerację filtra na postoju ale po kilku sekundach dostałem komunikat zwrotny, że filtr jest zatkany. Ciśnienie różnicowe podczas próby wahało się na poziomie 160-250 mbar.
    Oddać DPF do czyszczenia czy bawić się w obserwacje ciśnienia?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Mogą ,więc szwankowac czujniki roznicy cisnien, gdyz od nich komp."wie" , o stopniu zatkania,albo dostaje przeklamane dane i wrzuca w tryb awaryjny.Moze podmienic czujnki cisnien? Czasem program MES , przeklamuje dane i ciezko jest dobrze zweryfikowac ,co jest nie tak ,faktycznie.Dobrze by bylo,zweryfikowac te dane na innym sprzecie i latwiej znalezć przyczyne usterki

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    DPF'a nie wymieniaj. Założą Ci jakiś wątpliwy zamiennik i dopiero wtedy się zaczną hece. Oddaj auto do Bosch Service to usterkę zdiagnozują i przy okazji jeśli zajdzie potrzeba DPF profesjonalnie zregenerują. Koszt samej regeneracji to ok. 500 zł. Lepsze to niż filtr z gównolitu imitujący DPF za 1000 zł. Sprawdź sobie kontrolnie poziom oleju w silniku i jego jakość - rozmazując na palcach. Multiecuscanem sprawdź sobie korekty wtryskiwaczy, oraz dane z przepływomierza (oczekiwane i rzeczywiste).
    a1234567890b lubi to.
    Italians Do It Better

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    8
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    DPF'a nie wymieniaj. Założą Ci jakiś wątpliwy zamiennik i dopiero wtedy się zaczną hece. Oddaj auto do Bosch Service to usterkę zdiagnozują i przy okazji jeśli zajdzie potrzeba DPF profesjonalnie zregenerują. Koszt samej regeneracji to ok. 500 zł. Lepsze to niż filtr z gównolitu imitujący DPF za 1000 zł. Sprawdź sobie kontrolnie poziom oleju w silniku i jego jakość - rozmazując na palcach. Multiecuscanem sprawdź sobie korekty wtryskiwaczy, oraz dane z przepływomierza (oczekiwane i rzeczywiste).

    Wyczyściłem DPF w firmie, która się tym zajmuje. Zatkanie filtra było w 60-70%. Przepływ powietrza wzrósł z 170m3 na 400m3. Ciśnienie na postoju spadło do 3-10 ale tylko na kilka dni. Teraz na postoju mam 40-60mbar. Dalej zgaduje, że może być uszkodzony czujnik i pokazuje błędny pomiar ciśnienia różnicowego.

    Co możecie mi polecić w tej sytuacji? Mam wymienić sam czujnik przy kostce czy może łącznie z tym przewodem i czujnikiem, który jest wpuszczony w dpf?
    https://allegro.pl/oferta/czujnik-ci...ino-9595113463

    ECU wskazuje na błędny pomiar ciśnienia w DPF.

    #Edit
    Olej profilaktycznie wymieniłem po założeniu czystego DPFu

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    8
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Multiecuscanem sprawdź sobie korekty wtryskiwaczy, oraz dane z przepływomierza (oczekiwane i rzeczywiste).

    Po czyszczeniu nie miał jeszcze możliwości się wypalić. Zrobiłem 300km. Ciągle wyskakuje błąd P1206 - czujnik odebrał zbyt wysoką wartość. Dziś wyskoczyła mi podczas równej jazdy 110-120km/h przy 2000-2200 obrotów. Błąd jest niezależny od obrotów i piłowania. Jeżdżąc po mieście czy przyśpieszając nawet do 3500 obrotów nie wyskoczy. Później jadąc 60km/h wyskoczy. Nie wiem od czego jest to zależne i obstawiam czujnik. Zamówiłem już Febi Bilstein 44337.

    Korekta wtrysków na wolnych obrotach prawidłowa:

    1 - 0,59
    2 - -0,34
    3 - -0,34
    4 - 0,10

    Chwilę później

    1 - 0,44
    2 - -0,05
    3 - -0,33
    4 - 0,02

    czujnik różnicy ciśnień 26 mbar na postoju.

    Nie bardzo wiem co mam szukać w mesie i co wam zamieścić.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    8
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Wymieniłem czujnik, DPF zrobił 500 km po czyszczeniu w cyklach po 60km. Różnica ciśnień tylko rośnie. Dziś na jałowym miałem 180-300mbar. ECU Wyrzuciło mi błędy P2002 P1206 i P2542. Spróbuje jeszcze uszczelnić układ wydechowy i zrobić mu jedno przepalenie. Jak to nic nie zmieni to się poddaje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    CZy coś się wyjaśniło? W Twoim samochodzie zdaje się że filtr nie jest przy kolektorze wylotowym więc łatwo go zdemontować i zobaczyć czy nie za bardzo kopci. Druga sprawa to słyszałem że niekiedy jak filtr jest za bardzo zapchany, to nie da się już go dobrze zregenerować. Ja u siebie w 1.6 mjet zdecydowałem się profilaktycznie wyczyścić filtr z popiołów po 135 tys km - polecam każdemu, bo samochód odzyskał moc - przed czyszczeniem miałem 43mbar, po czyszczeniu 0 (takie dane wypluła maszyna)


 

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez leon000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-07-2018, 17:56
  2. Check engine
    Napisany przez f.lukas na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 28-05-2017, 21:22
  3. Check Engine
    Napisany przez bahamut24 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-02-2017, 15:18
  4. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  5. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467dpf-i-check-engine-co-20km-47528

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl