Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Andrychów
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Czy to synchronizator?

    Witam, mam pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie W moim Fiacie Bravo II 1.9 JTD 120 KM z 2008 roku słychać zgrzyt przy redukcji z 4-tego na 3-ci bieg i tylko wtedy. Reszta biegów wchodzi płynnie z 2/3 z 3/4, 3/2 nie ma żadnych objawów, tylko w tym jednym przypadku redukcji 4/3. Po przeczytaniu kilku podobnych postów podejrzewam synchronizator 3 biegu. Proszę powiedzieć czy dobrze kombinuję, czy może jeszcze jakieś inne sugestie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Coupe 2.0 16v
    Rocznik
    1994
    Spróbuj nacisnać sprzęgło 2-3 razy przed wrzuceniem trójki. Wsteczny i jedynia dobrze wchodza? Nie ma oporu? Może sprzęgło zaczyna sie kończyć.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2017
    Skąd
    Andrychów
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Po kilkukrotnym wciśnięciu sprzęgła trójka dalej zgrzyta, a jedynka i wsteczny wchodzą normalnie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2012
    Witam.Kolega szmiciu dobrze kombinował ale zle wyjaśnił co zrobić.Aby zrozumieć co miał na myśli trzeba trochę wiedzy z działania skrzyni biegów.Chodzi oto by podczas zmiany biegów z niższego na wyższy zrównać obroty kół zębatych co pozwala cicho przełączyć bieg.Skrzynia zsynchronizowana pozwala przełączać z jednym naciśnięciem (odpowiada za to synchronizator).Aby sprawdzić czy synchronizator jest zepsuty trzeba zmieniając bieg (ten zgrzytający) nacisnąć dwa razy.Pierwszy raz jak wyłączasz bieg a drugi jak włączasz. Pierwsze naciśniecie powoduje rozłączenie a drugie zrównanie prędkości kół zębatych.Jeśli bieg wejdzie cicho to jest pewne że synchronizator jest zużyty.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2012
    Witam jeszcze raz.Dziś doczytałem że chodzi o zmianę z 4 na 3 to znaczy z wyższego na niższy.W tej sytuacji jest trochę inaczej.Powinno się zrobić tak jak opisałem wcześniej tylko musi być delikatna tzw. przygazówka między wyciśnięciami sprzęgła. Wycisnąć sprzęgło z 4 biegu wyrzucić na luz-dodać odrobinę gazu-nacisnąć sprzęgło i przełączyć na 3.Wszystko zależy jak dopasujesz dodanie gazu.Tak działają skrzynie biegów niezsynchronizowane .Jeśli będzie cisza to masz pewność że to wina synchronizatora. Pozdrawiam i miłej zabawy.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dzien dobry,

    U mnie pojawil sie ten sam problem ktory jest opisany przez autora postu.
    Udalo sie naprawic usterke? Czy to byl synchronizator, a moze ciegna?



    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Okazalo sie ze w moim przypadku pojawila sie nieszczelnosc na obudowie skrzyni i przez obnizona ilosc oleju padl synchronizator.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2019
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.4 t jet 120
    Rocznik
    2012
    Miałem identycznie ze zgrzytaniem przy redukcji z 4 na 3. U mnie winne były wodziki i pierścienie albo synchronizator, nie pamiętam dokładnie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dzieki za odp, skrzynia juz wyremontowana wymieniony komplet sprzegla z dwumasa i jest inny komfort jazdy.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk


 

Podobne tematy

  1. synchronizator 2 biegu?
    Napisany przez baits na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-01-2013, 17:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czy-synchronizator-35303

synchronizator 1.4 bravo

synchronizatory skrzyni biegow fiat objawy

fiat bravo 2 synchronizator

synchronizator fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl