Koledzy mam pytanie.Otóż w Bravo ojca strasznie słabo świecą światła.Czy to wina brudnej soczewki? Jeżeli tak, to czy ktoś czyścił to we własnym zakresie?
Koledzy mam pytanie.Otóż w Bravo ojca strasznie słabo świecą światła.Czy to wina brudnej soczewki? Jeżeli tak, to czy ktoś czyścił to we własnym zakresie?
Generalnie swiatla mijania w bravo ,nie urywają d...y. U siebie zapodalem hid-y 55W , roznica jest zaj...ta.Teraz da sie jechac w nocy w miare. Kup jakies lepsze zarowy H1 i powinno sie poprawic troche.
Pierwszy krok to proponuje jak pisał kolega Braval wymienić żarówki na jakieś firmowe + % więcej światła już po tym będzie zauważalna różnica i koszty niewielkie.
bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v
Już tak zrobiłem.Tylko,że jest jeden problem.Żarówka firmowa która daje więcej światła ma krótką żywotność.Przerabiałem to w swoim C-maxie i dałem sobie spokój.Chyba trza będzie poszukać firmy regenerującej lampy,wyczyścić soczewy i zapodać może ledy.Swiatła w Bravo to dramat.W tym czasie, kiedy ojcu przywiozłem Bravo ja miałem Stilo.Różnica w świeceniu kolosalna na korzyść Stilo.Jadąc Bravo po przesiadce z mojego Forda mam wrażenie,że jadę na postojówkach.
Ostatnio edytowane przez grzes26 ; 18-02-2018 o 10:40
Światła w Bravo na dobrych żarówkach H1 nie świecą źle. Pod warunkiem, że reflektory są w dobrym stanie. Prawdopodobnie masz już po prostu zużyte reflektory. Ja swego czasu temat zużytych reflektorów przerabiałem u siebie w Punto 2. Tam również przed liftem były reflektory soczewkowe Valeo. Kiedy wszedł przepis jeżdżenia na światłach mijania cały czas, to latem w upalne dni stojąc w korku reflektory się przegrzewały. Żarówki trafiał szlag po pół roku używania a soczewka od wysokiej temperatury zrobiła się biała prawie jak mleko. Przez co światła ledwo świeciły. Założyłem światła do jazdy dziennej LED, ale dla reflektorów już było za późno. Soczewki nadawałya się do wymiany, a co za tym idzie nie opłacało się regenerować lamp. Kupiłem dobrej jakości zamienniki DEPO, które świeciły bardzo dobrze. Nie miałem pojęcia, że światła mijania w Puncie 2 potrafią tak dobrze świecić.
Podsumowując. Warto założyć światła do jazdy dziennej, żeby latem soczewka reflektora nie dostawała w dupę od temperatury. Bowiem degradacja soczewki od wysokiej temperatury (jak się przyjrzeć zniszczonej soczewce, to będzie widać w niej takie jakby pęcherze powietrza i zamiast być przezroczysta będzie miała leciutko białawy kolor), zmatowiałe klosze oraz złej jakości żarówki (np. niebieskie chińczyki) to najczęstsze przyczyny kiepskiego świecenia świateł. O ile zmatowiałe klosze można wypolerować, żarówki wymienić na dobre, to już z wymianą soczewki jest kłopot. Lepiej kupić zamiennik lamp dobrej jakości. Takie moje zdanie może dla kogoś okaże się pomocne.
Ostatnio edytowane przez vitos ; 18-02-2018 o 11:15
Vitos,masz racje z tymi soczewkami,ze przegrzane od temperatury.Gdy kupilem to bravo (z Wloch) i wybralem sie na dluzsza wycieczke , duzo jazdy nocnej, to tragedia.W pierwszym odruchu kupilem caly zestaw hidy + przetwornice na all...o, cos ok. 200zl,najmocniejsze jakie byly 55W, odpowiednik H1,dziala regulacja wysokosci,nikomu po oczach nie swiece, na przegladzie tez ok. Mysle nad zakupem nowych reflektorow...(koszty).Teraz jest dobrze...da się jechac w nocy i podczas deszczu...
W Bravo od razu założyłem światła do jazdy dziennej no i odpadł mi problem z przegrzewaniem się świateł podczas dnia. Soczewki w lampach mam na szczęście ładne, nie ma potrzeby wymiany lamp i dlatego napisałem, że światła H1 w Bravo świecą przyzwoicie. Podówczas pytałem o naprawę reflektorów w Punto 2 i wymianę ich soczewek. Koleś, który naprawia reflektory powiedział, że w tanich lampach, takich jak w Punto, czy Bravo naprawa jest nieopłacalna. Lepiej kupić dobrej jakości zamienniki. Ma sens naprawiać (regenerować) lampy drogie aut premium, gdzie nowy reflektor potrafi kosztować kilka tysięcy złotych a zamienników nie ma. Co do wymiany soczewki pamiętaj, że reflektor jest klejony. Musisz go umiejętnie rozebrać, a potem poskładać i z powrotem szczelnie skleić, żeby nie parował. Dlatego ja się samemu za to nie zabierałem i wolałem kupić zamienniki. DEPO o dziwo było bardzo dobre jakościowo. moim zdaniem nie ustępowało oryginałowi VALEO.
Spróbuj rozejrzeć się za zamiennikami. DEPO z dobrymi żarówkami Philipsa H7 w Puncie na prawdę świeciły super. Podejrzewam, że w Bravo może być podobnie. No i kup sobie światła do jazdy dziennej. Jadąc w nocy soczewka nie dostaje tak w kość jak za dnia w upale, kiedy stoi się w korku. Reflektor wtedy się nie ma się jak schłodzić.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja też zastanawiałem się nad wymianą żarówek na dobrej jakości HIDy, czy niedawno LED'y zamiast żarówek H1. Jest niestety z tym jeden podstawowy problem, który nie jest chyba wart zachodu. Mianowicie chodzi o kolizję. Jeśli policja lub biegły stwierdzi, że założone było niehomologowane oświetlenie, to możesz być obarczony winą za spowodowanie kolizji. Rozmawiałem na ten temat dość długo z kolegą za stacji diagnostycznej i przekonał mnie, że mam sobie HID lub LED do reflektorów halogenowych wybić z głowy. To, że na czas przeglądu na SKP musisz włożyć z powrotem zwykłe żarówki to mały pikuś. Największy problem to kolizja a drugi mniejszy to kiedy policja podczas kontroli drogowej stwierdzi niewłaściwe oświetlenie w samochodzie.
Ostatnio edytowane przez vitos ; 18-02-2018 o 17:14
To w końcu HIDy i LEDy odpadają? Bo mam ten sam problem, że w nocy na krótkich nic nie widzę...