Poprawne wykonanie logów pracy silnika JTD/JTDm.
Polecanym programem jest FES/MES strona www :
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars
Ustawiamy w parametrach : SEPERATOR CSV TAB
Szybkość odświeżania FAST
Do diagnostyki kabelek k-line/Vagcom lub elm.
Do dyspozycji mamy dwie wersje darmowa i rejestrowana, darmowa ma ograniczenie do 4 parametrów:
Dla wersji darmowej logujemy :
W pierwszym logu który wykonamy :
1.obroty silnika [rpm]
2.zmierzona masa powietrza [mg]
3.ogólna dawka paliwa [mg lub cm3]
4. zmierzone ciśnienie doładowania [mbary]
W drugim logu:
1.obroty silnika [rpm]
2.zmierzone ciśnienie paliwa [bary]
3.ogólna dawka paliwa [mg lub cm3]
4. położenie pedału gazu [%]
Dla wersji pełnej logujemy :
1.obroty silnika [rpm]
2.zmierzona masa powietrza [mg]
3.ogólna dawka paliwa [mg]
4.zmierzone ciśnienie doładowania [mbar]
5.zmierzone ciśnienie paliwa [bary]
6.położenie pedału gazu [%]
Dla chcących można dodać :
7.oczekiwane ciśnienie paliwa
8.oczekiwane ciśnienie doładowania.
Pamiętajmy im więcej danych tym bardziej spada czas próbkowania.
Uruchamiamy fes/mes łączymy się z ECU zaznaczamy opcje dajemy na wykres.
Rozgrzewamy silnik do ok 90stC.
Szukamy prosty odcinek drogi gdzie będzie można bezpiecznie rozpędzić się do 100-120km/h
Ruszamy autem, jedziemy zmieniamy na bieg 3 ( lub 4) przy prędkości obrotowej 1500rpm wciskamy pedał gazu w podłogę ( czyli na 100%) i wtedy rozpoczynamy zapis parametrów ( można to rozpocząć prędzej – względy bezpieczeństwa). Trzymamy pedał gazu na 100% aż silnik rozpędzi się do 4000rpm ( uwaga na warunki na drodze – bezpieczeństwo najważniejsze). Po osiągnięciu przez silnik prędkości obrotowej 4000rpm kończymy logowanie. Zwalniamy, hamujemy kończymy zapis.
Zapisujemy plik wciskając eksport i zamieszczamy go na forum.