Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2007

    Bravo 2 2009 t-jet 1.4 120km - strzelił pasek rozrządu. Co robić ?

    Witam,

    Spotkało mnie niestety to nieszczęście, że pasek nie wytrzymał. Teraz pytanie co robić? Czy naprawiać, czy sprzedawać czy może wymieniać cały silnik. Auto ma przejechane 165kkm, jestem jego drugim właścicielem, do tej pory raczej nie było z nim żadnych problemów. Samochód jest wart około 15k, tak mi się wydaje stąd pytanie czy naprawa jest opłacalna ? I jakie są szanse, że po naprawie pojeżdżę nim bez problemu kolejne 50-60k? Być może lepiej wymienić silnik, ale to loteria ? Albo ostatecznie sprzedać z uszkodzonym silnikiem - tylko wtedy za ile można to wziąć ? I czy ktoś ewentualnie zna mechanika w okolicach Wrocławia, który podjąłby się naprawy tego?
    Z góry dzięki za konstruktywne opinie. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kefiras ; 30-06-2021 o 13:58



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    zrzuć głowicę i zobacz co dostało. Podejrzewam że jeśli zawory dostały to tylko one mogą być do wymiany. Wał, korby i tłoki często wytrzymują taki strzał.

    Podejrzewam że uwierzyłeś poprzedniemu właścicielowi że wymienił rozrząd przed sprzedażą??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2021
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Nie. Sam zmieniałem po zakupie. Teraz też miałem zmienić dosłownie tydzień temu jak wróciłem z wakacji i nie zdążyłem. Od ostatniej zmiany minęło 4 lata i 65kkm. Pech

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    No to faktycznie pech.

    Jak jesteś manualny to zrzuć głowicę i wrzuć foty co się stało. Może nie ma tragedii i skończy sie tylko na obróbce głowicy i zmianie zaworów.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kefiras Zobacz post
    Nie. Sam zmieniałem po zakupie. Teraz też miałem zmienić dosłownie tydzień temu jak wróciłem z wakacji i nie zdążyłem. Od ostatniej zmiany minęło 4 lata i 65kkm. Pech
    Jaki to rozrząd tylko tyle wytrzymał? W Tipo 1.4tjet na org mam przejechane 90kkm i na dniach mam zmieniać. Co do Twojej awarii, zależy czy chcesz się z tym bawić sam czy polegasz na mechaniku? Dobrze zrobiony silnik po takiej awarii zrobi kolejne 165kkm, ale trzeba go sprawdzić dokładnie i przemyśleć sprawę.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jaki to rozrząd tylko tyle wytrzymał?
    Podejrzewam Conti. Ja od lat stosuje albo zestaw Dayco albo pasek Dayco i rolki INA. Nigdy się nie zawiodłem. Dodam ze do JTD Dayco robi pierwszy montaż.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Conti montuje od paru lat do różnych aut, nigdy z nim nie miałem problemu. Teraz do Tipo też zakupiłem zestaw kompletny Conti.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Conti ma często akcje zwrotu towaru w hurtowniach. Po za tym od kilku lat robią paski w chinach a pakują w europie

    Do fiatów tylko Dayco i INA. Dayco jest produkowane w USA i europie zaś INA głównie u niemiaszków. Zresztą w zestawach Dayco łożyska to najczęściej SKF albo INA. Conti bierze co tańsze. Żeby bardziej cie uświadomić to w przeciągu 5 ostatnich lat Conti straciło już prawie połowę pierwszego montażu i dostaw OEM. Nawet auta które zostały wprowadzone na rynek z Conti ma zmianę rozrządu. Wynika to z faktu że jakość na przestrzeni lat mocno spadła i w rankingach niezawodności są poniżej blue printa czy snr.

    Conti to ruletka ale to twoje auta.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,902
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    I tu się zgadzam z kol. |mlodybe|, paski Conti , są szajsowate.Urywaja sie nam w wozkach na potegę, dobrze ,ze stary silnik mazdy, przechodzi to bezszwankowo. Osobiscie stosuje Dayco i Gatesa od 25 i nigdy zaden się nie zerwał( silniki tylko diesle), przebiegi grubo ponad 100kkm (wymiana)

  11. #10
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    A orientujesz się co pakują w ori fiatowskie pudełka? Pytam o wszystko: rolka, pasek, pompa?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    A orientujesz się co pakują w ori fiatowskie pudełka? Pytam o wszystko: rolka, pasek, pompa?
    Już pisałem wyżej ale powtórzę jeszcze raz. JTD - Dayco. Reszta to mix Dayco/Bosch/INA. Tylko w przypadku INA paski są brane z europy a nie z azji. Dlatego jak chcecie świetne rolki INA to albo z dobrego źródła zestaw z potwierdzeniem europejskiego paska (w zestawach INA czasem trafiają się chińskie paski Conti) albo zestaw Dayco bo tam masz często osprzęt INA albo SKF. A jak dobrze trafisz do dostaniesz zestaw Made in US.

    Ja osobiście polecam Dayco pasek + osprzęt INA, Dayco (zestaw), INA (zestaw ale z europy) albo właśnie Gates i dokładnie w tej kolejności.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Tak, sorry. Nie doprecyzowałem. Miałem na myśli zestaw stricte do Tjeta. Dzięki

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Sprawdziłem ten zestaw Conti który zakupiłem, i tak pasek rozrządu ma nadruk made in Germany, napinacz z Litens-a czyli ok jak większość pakowaczy. Pompa ma tylko wypalony napis Continentala na kole zębatym i datę produkcji, wirnik stalowy. Pasek osprzętu nadruk made in Romania.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    935
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    To masz bardzo stary pasek bo od kilku lat Conti nie produkuje pasków dla osobówek w niemczech.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    To masz bardzo stary pasek bo od kilku lat Conti nie produkuje pasków dla osobówek w niemczech.
    Pompa z tego zestawu ma datę produkcji 19-02-2021, rzucę okiem jeszcze na pasek na datę produkcji.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf bravo 1.6mj 120km 2009
    Napisany przez Tobikos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 08-03-2018, 23:32
  2. Wymieniony Pasek Klinowy. Stary Strzelił
    Napisany przez BuJaN1234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-07-2017, 21:11
  3. Bravo 1.2 16v pływający pasek rozrządu
    Napisany przez oskarl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-08-2015, 21:56
  4. fiat doblo 1.9multijet strzelił pasek
    Napisany przez rado76 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-05-2015, 12:51
  5. strzelił mi pasek wspomagania... bravo 1.6 16V
    Napisany przez szymekwschowa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-04-2011, 11:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-2-2009-t-jet-1-4-120km-strzelil-pasek-rozrzadu-co-robic-49017

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl