Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2019
    Skąd
    poznań
    Postów
    2
    Auto
    bravo 1.9 jtdm
    Rocznik
    2007

    Thumbs up bravo 1.9 Jtdm miał focha nie chciał odpalić Błąd P2A00

    Dzień dobry wszystkim przeszukałem forum pod względem podobnego tematu i niestety.
    .
    Sytuacja wygląda następująco w 1.9jtdm 8v przy kręceniu rozrusznikiem na zimnym silniku, następnie widziałem iż wskazówka temp. poszła na max skalę i niestety pojazd nie chciał odpalić, po ponownym zapłonie odpalił już bez takich fochów. Błąd na komputerku delphi u mechanika to P2A00. żadne inne kontrolki się nie zapaliły czy jest się czym martwić? dodam iż pojazd jest niedawno kupiony a poprzednik oczywiście o takim fakcie nic nie wspominał. Gdzie szukać przyczyny takiego stanu ? Mechanik w takim momencie rozłożył ręce bo '' nie chce wróżyć z fusów''.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    17-10-2018, 19:30 #1
    pop pop jest nieaktywny
    Nowy klubowicz

    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1,9 multijet
    Rocznik
    2008
    Sonda Lambda
    Dobry Wieczór
    Mam takie błędy z sondy lambda
    Błędy
    P0053 – Rezystancja sondy lambda Wysoki sygn.. Krytyczny
    P2A00 – Sonda Lambda Wysoki sygn.. Krytyczny

    Uszkodzona sonda lambda.
    Powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny . Podejmij stosowne działania aby usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.

    Silnik 1,9 JTDM 120 km. Silnik bez DPF . Kontrolka żadna się nie świeci. Mam pytanie czy to na pewno sonda czy może być coś innego .
    Pozdrawiam
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując
    17-10-2018, 21:43 #2
    ata ata jest nieaktywny
    Master

    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,385
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał pop Zobacz post
    Mam pytanie czy to na pewno sonda czy może być coś innego .
    Może to być coś innego. W tym przypadku możliwe przyczyny to uszkodzenie ECU albo problemy z instalacją (złączki, kable, masy). Oraz oczywiście sama sonda, bo czemu nie.
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując
    19-10-2018, 19:58 #3
    pop pop jest nieaktywny
    Nowy klubowicz

    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1,9 multijet
    Rocznik
    2008
    Dobry Wieczór
    Podłączyłem komputer z programem FiatECUScan i sprawdziłem w parametrach
    Napięcie sondy lambda 32,7675 V
    Zawartość tlenu lambda 0,00 /
    Błąd P2A00 wyskakuje tylko przy odpalaniu
    P0053 wyskakuje nawet po skasowaniu przy pracującym silniku
    Pozdrawiam
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując
    19-10-2018, 22:05 #4
    ata ata jest nieaktywny
    Master

    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,385
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Poczekaj, chwila, moment.
    Czy ty wiesz o co chodzi z tą sondą i błędami które odczytuje skaner?
    Jak to działa? (a przynajmniej powinno działać)


    Cytat Napisał pop Zobacz post
    Napięcie sondy lambda 32,7675 V
    Niemożliwe.
    Jak już, to 32 mV - czyli brak napięcia wyjściowego sondy.
    Błąd P0053 pojawia się kiedy komputer sterujący silnikiem zmierzy prąd w układzie zasilania grzejnika sondy, i z pomiaru wyjdzie mu wartość mniejsza niż dopuszczalna.

    Błąd P2A00 jest rzeczą wtórną, nie pojawi się od razu tylko po wykonaniu przez ECU całego cyklu pomiarowego czujników dwa razy (albo trzy? zależy który sterownik).

    Nie naprawia się samochodów używając tylko skanera OBD, chociaż oczywiście można od razu wymienić sondę (tak robi większość warsztatów). Problem polega na tym, że jeśli uszkodzone jest coś innego (kabelek, złączka, bezpiecznik, komputer) to wydasz kasę na wymieniony element i nadal będziesz musiał znaleźć uszkodzenie w układzie. ALE w połowie przypadków okazuje się że sonda jednak nie jest całkiem sprawna (bo samochód nie jest nowy), a uszkodzoną złączkę czy przewód naprawi się "przy okazji" wymiany sondy.
    Działanie sondy można sprawdzić, bo to nie jest jakaś wiedza tajemna.
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując
    21-10-2018, 14:13 #5
    pop pop jest nieaktywny
    Nowy klubowicz

    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1,9 multijet
    Rocznik
    2008
    Niestety napięcie pokazane to tak jak pisalem 32,7675V
    Napięcie jest stale nie zmienia się tak samo jak zawartość tlenu.
    Zbytnio się nie orientuję jak trzeba odczytać
    - nie wiem który bezpiecznik odpowiada za sondę lambda w spisie nie ma podanego .
    - nie wiem też jak sprawdzić sondę lambda
    Wiem że niektórzy mechanicy nie diagnozują dobrze tylko wymieniają co komputer pokaże , i dlatego chce sam dojść co może być przyczyną a nie płacić za wymianę czegoś co nie było potrzebne .
    Dlatego liczę na pomoc .
    pozdrawiam
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując
    21-10-2018, 18:46 #6
    ata ata jest nieaktywny
    Master

    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,385
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał pop Zobacz post
    Niestety napięcie pokazane to tak jak pisalem 32,7675V
    Masz w samochodzie źródło napięcia dające powyżej 14-15 V?

    Masz, ale do zasilania xenonów i niczego innego. Zresztą tam z kolei powinno być więcej niż 32 V.

    Czyli albo program który używasz nie obsługuje tego ECU, albo ECU pokazuje "dziwne" napięcie z jakiegoś powodu. Rzecz prosta do sprawdzenia, wystarczy użyć woltomierza.

    Cytat Napisał pop Zobacz post
    - nie wiem który bezpiecznik odpowiada za sondę lambda w spisie nie ma podanego .
    Sonda lambda nie ma specjalnego bezpiecznika, ale za jej niedziałanie może być odpowiedzialny układ zasilania komputera (ECU). Komputer może być (jest) zasilany z dwóch obwodów.

    Cytat Napisał pop Zobacz post
    - nie wiem też jak sprawdzić sondę lambda
    Nie będę złośliwie odsyłał do poradników w internetach (licznych).
    Dobrze jest mieć pod ręką milion złączek pinów i żarówek oraz kłąb kabla, i oczywiście podstawowe narzędzia elektryczne. Bez tego będzie dużo trudniej, ale podobno komuś się udało więc można próbować.
    Obwód grzejnika sprawdzamy na początek żarówką (wystarczy 5 W), jeśli nie zaświeca się to szukamy przyczyny. Przy okazji sprawdzamy oporność grzejnika sondy, i jeśli okaże się niewłaściwa (zdarza się obie wersje: oporność bardzo duża i zwarcie) zapisujemy w kajeciku "kupić sondę lambda".
    Obwód pomiarowy (ogniwo galwaniczne) sprawdzamy woltomierzem podczas pracy silnika po nagrzaniu (bez demontażu). Ogniowo daje napięcie, różne w różnych wersjach ale w tym przypadku pomiędzy 0,2 a 0,9 V - napięcie zmienia się zależnie od składu spalin. Można sprawdzić sondę wymontowaną, ale w przypadku starych aut demontaż w połowie przypadków kończy się zniszczeniem sondy (przeważnie mają solidnie zapieczone gwinty i są mocno skorodowane z zewnątrz).


    Cytat Napisał pop Zobacz post
    Wiem że niektórzy mechanicy nie diagnozują dobrze tylko wymieniają co komputer pokaże
    Tak, ponieważ to jest najbardziej opłacalna strategi a biznesowa w tym przypadku. Oszczędzają czas i pieniądze. Oczywiście nie pieniądze klienta tylko swoje.


    Cytat Napisał pop Zobacz post
    dlatego chce sam dojść co może być przyczyną a nie płacić za wymianę czegoś co nie było potrzebne .
    Dlatego liczę na pomoc .
    Poszukaj dobrego mechanika.

    Ja większość rzeczy w samochodzie naprawiam sam, ale mam domowy warsztat i prawie nieograniczony dostęp do narzędzi specjalistycznych. Jedyne czego mi czasem/często brakuje to wiedza, dlatego rzeczy które można było naprawić w kilka godzin zajmują mi nieraz miesiąc (bo to moje hobby, a nie praca na etacie).
    Jeśli czujesz się na siłach, ogarniasz jak to działa, umiesz posługiwać się narzędziami - nie widzę przeszkód!
    (... powiedział koń do dżokeja przed Wielką Pardubicką ...)
    Ostatnio edytowane przez ata ; 21-10-2018 o 18:48
    danioi lubi to.
    Odpowiedz cytując Odpowiedz cytując

    Jest troche tego...


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-04-2018, 23:09
  2. Bravo II, czyli chciałbym wiedzieć..
    Napisany przez marioo91 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-10-2016, 10:12
  3. P0238, P2A00 - logi z FES-a
    Napisany przez krzachu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-07-2014, 11:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-1-9-jtdm-mial-focha-nie-chcial-odpalic-blad-p2a00-44895

stilo 1 9 multijet sonda lambda

p0135 fiat bravo 1.6 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl