Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Bravo 1.9 150km sport Problem z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007

    Bravo 1.9 150km sport Problem z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku

    witam jestem nowy przeglądam posty ale tego jest tyle że nic na ten temat nie znalazłem proszę o pomoc
    od dłuższego czasu stopniowo moja bravo 1.9 150km odpalał coraz gorzej teraz na zimnym silniku muszę kręcić go długo jak zaskoczy to śmierdzi paliwem leci biały dym z rury, a na zagrzanym silniku jest jeszcze gorzej bo jeszcze więcej go muszę męczyć na rozruszniku ale w końcu odpali i ten sam efekt białego dymy silnik pracuje normalnie wtryski są sprawdzone jeden lał ale jest naprawiony nie wiem gdzie szukać i czego szukać może ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc bo przy takiej pogodzie to masakra z takim podpalaniem
    pozdrawiam i dziękuję



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Rozumiem, że filtr paliwa zmieniony. A jak z cisnieniem paliwa? Podpinałeś pod kompa? Może jakiś błąd się zapisał a jeśli nie to na początek zrobić logi a w szczegolności log rozruchowy.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007
    filtr wymieniłem wcześniej wtryski zrobiłem na zimnym odpala ciężko ale szybciej go odpalę jak na ciepłym w czwartek jadę do mechanika i chciałbym mieć już jakiś punkt zaczepienia a czy masz jakieś parametry techniczne odnośnie log rozruchowego
    pozdrawiam

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Musiałbyś mieć jakiś program do diagnostyki typu FES/MES i interfejs np VAG KKL. Odpinasz czujnik położenia wałka, kręcisz rozrusznikiem i logujesz parametr cisnienia paliwa przez około 10-15s. Uważam, że to tak na początek. Jeszcze co przychodzi mi do głowy zapchany układ dolotowy lub najmniej prawdopodobne niska kompresji silnika. A jak z przyspieszaniem?
    toofoxy lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007
    oprócz tego odpalania wszystko jest ok nic niepokojącego nie zauważyłem

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007
    mechanik stwierdził że wtryski leją i trzeba je zregenerować
    następny post po regeneracji

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007
    witam
    po dłuższym czasie się odzywam w dalszym czasie mam problem z odpalaniem auta byłem w serwisie BOSCHA stwierdzili że leje mi jeden wtrysk (przypomnę że wcześniej 2 innych mechaników robiło wtryski i były OK ich zdaniem) zrobili wtrysk auto dalej kręciło ale nie paliło aż akumulator rozładowali po podpięciu Ładowarki do akumulatora auto odpaliło od razu więc stwierdzili że jest wadliwy akumulator. Kupiłem nowy akumulator w serwisie było lepiej ale to nie to w dalszym czasie auto raz pali szybciej ale trochę pokręci ale odpali a nie raz przejadę 5km zgaszę auto idę na zakupy może to trwa 20 min. wychodzę odpalam auto kręcę rozrusznikiem długo i nic parę razy próbuję i dalej nic a za chwilę odpali normalnie nadmienię że przy tym dłuższym kręceniu z tyłu leci biały dym wydałem już tyle kasy na ten moment że już nie wiem co dalej mam robić może ktoś mi jeszcze podpowie

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    zainwestuj w interfejs. moze byc ze czujnik położenia wału, moze niskie cisnienie paliwa, a może kilka innych problemów.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2015
    Skąd
    ck
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Do sprawdzenia czujnik położenia wału, czujnik płynu chłodniczego, ciśnienie sprężania, pompa CR, ale i tak skończy się remapem ECU - zmiana dawki rozruchowej. Znajdź jakiegoś elektronika co zrobi to za +- 200zł i bedziesz miał spokój.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Mam podobny problem w Cromie. Jak zimna,po nocy na mrozie to odpala szybko. Jak noc spędzi w garażu, powyżej 5 stopni temperatura, to problem z odpalenie. Podobnie jak u Ciebie, jak delikatnie sie zagrzeje, trasa do 5 km, a następnie mala przerwa na zakupy, odprowadzenie dzieci do przedszkola czy tankowanie i jakies jedzenie na stacji, to pojawia sie problem z odpaleniem. U mnie po ciężkim odpaleniu przez kilka sekund silnik pracuje nierówno. Kilkanaście razy kompa podpinałem, wstawiałem logi na tym forum. Nie mam kasy na regeneracje wtryskiwaczy, je zostawiam na koniec. U mnie w logach wyszło ze masa powietrza jest dziwnie duża, 2 razy wyższa od oczekiwanej, przy rozruchu i na niskich obrotach. Odpięcie przepływomierza nie pomaga. Teraz szukam czasy na regeneracje rozrusznika. U mnie tak jakby za wolno kręcił. Podobnie jak u Ciebie jak aku podłączę pod prostownik i po nocy lądowania wyraźnie szybciej kreci. Akumulator w miare nowy, 1,5 roku. Napięcie zmierzone przed lądowaniem ok 13 V.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2016
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    9
    Auto
    FIAT BRAVO 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2007
    dzięki za podpowiedzi umawiam się do mechanika niech to posprawdza

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    rano pisałem posta z tel i nie mogłem wkleić linka to posta gdzie ja opisałem swoje problemy, poniżej link

    najczęstsze sposoby jak koledzy sobie radzili z tym problemem:
    - zmiana map wtrysku na zimnym silniku, zmiana ilości paliwa wtryskiwanego podczas rozruchu
    - regeneracja wtryskiwaczy
    - regeneracja alternatora
    - wstawienie rezystora w obwód mierzący temperaturę płynu chłodzącego (oczywiście po przekaźniku, tylko na czas rozruchu), żeby komputer załączył świece i podgrzał komorę spalania oraz zmienił ilość wtryskiwanego paliwa

    tak jak wcześniej pisałem nie mam obecnie kasy na diagnozę oraz ewentualną regenerację wtryskiwaczy. własnymi siłami próbuje dojść co mu dolega. ja zdecydowałem się na regenerację rozrusznika, można zrobić to niewielkim nakładem środków finansowych na części i poświeceniem własnego czasu na naprawę. ostatnio 2 razy szwagier słyszał jak go odpalałem i też się dziwił, że coś za wolno kręci. kilkakrotnie sprawdzałem napięcie na akumulatorze miernikiem i jest ok 13 V. po podłączeniu pod prostownik wzrasta do ok 14,4 i rozrusznik kręci szybciej. jeśli regeneracja rozrusznika nie przyniesie pożądanego efektu to zastosuje wspominany patent z rezystorem.
    tak jak wcześniej pisałem jak auto stoi pod chmurką przez noc i jest poniżej zera to odpala bez problemów, dlatego eliminuje jako winowajcę akumulator. w niskich temperaturach świece żarowe podgrzewają komorę spalania, nie grzeją chyba jak jest powyżej 5 stopni lub jak silnik jest lekko rozgrzany. jak po takim odpaleniu na zimnym podjadę ze 2-3 km to również występuje problem z rozruchem. jakby był był rezystor to komputer odczytał by temperaturę jako dużo niższą niż jest w rzeczywistości, komputer zmieni dawki paliwa i ułatwi to rozruch.


    sorki za rozwiązłość i powtórkę co nieco tego co już wcześniej napisałem.
    Pozdrawiam


  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2015
    Skąd
    Sosonowiec
    Wiek
    35
    Postów
    40
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    A czy sprawdzałeś może kompresję silnika? Może w tym leży problem

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2016
    Skąd
    Opole
    Wiek
    42
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 16v
    Rocznik
    2007
    Wypinałeś czujnik temperatury płynu chłodzącego przed odpaleniem ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2016
    Skąd
    Radom
    Wiek
    36
    Postów
    51
    Auto
    Bravo 1.9 MultiJet 116 km
    Rocznik
    2008
    temat o olejach widzę jest zbędny , wieć zapytam tutaj - ile wchodzi oleju do motoru 1.9 MJ 116 KM.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. problem z odpalaniem tylko na ciepłym silniku
    Napisany przez rafaello4422 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-01-2016, 14:09
  2. Problem z odpalaniem na ciepłym silniku... 1.6 16V
    Napisany przez azure na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-10-2015, 11:30
  3. [1.6 16V] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Napisany przez azure na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-10-2015, 11:49
  4. Problem z odpalaniem na zimnym jak i na ciepłym silniku
    Napisany przez Grubcio63 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-06-2012, 18:05
  5. problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-01-2010, 11:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dawka rozruchowa 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl