Witam
Jakie przebiegi wytrzymuje silnik 1.6 MJ o mocy 120KM?
Chodzi mi o ewentualne awarie silnika i osprzętu, sprzęgła, dwumasy
Witam
Jakie przebiegi wytrzymuje silnik 1.6 MJ o mocy 120KM?
Chodzi mi o ewentualne awarie silnika i osprzętu, sprzęgła, dwumasy
Przecież tu dużo zależy od serwisu i stylu jazdy. Ja mam niecałe 150tys ale w wersji z innym turbo (bez geometria łopatek co daje 105km) i alternator już był wymieniany. Poprzedni właściciel już połowie wymieniał. Tak to nic się nie dzieje. Ludzie po 300tys już mają nalatane to normalny silnik nie ma się czego bać ale jakiś wypas to tez nie jest. Dpf się w mieście wypala póki co też.
Wysłane z mojego Nexus7 2012 3G przy użyciu Tapatalka
Alternator wymieniales przy 75 000km?
Wszystko jest kwestią jak się dba o samochód. Wymieniając olej jak zaleca Fiat czyli co 35k km pewnie ok 300k km i szukaj nowego silnika.
Na drugim forum jest osoba co w wersji 105 ma zrobione 350k km i jak dobrze pamiętam wymieniła tylko 2masę przez jakieś stuki ale to nie był ten powód.
Ja u siebie przy 150k km zmieniłem sprzęgło. Na starym pewnie do 200k dałbym radę ale już było mocno zużyte.
Od siebie dodam największym minusem tego silnika wg mnie jest wielkość DPF.
Zapytam kolegę wyżej, kojarzysz jakie masz interwały wypaleń jeżdżąc po mieście?
Silnik jest wytrzymały. Widziałem oferty sprzedaży egzemplarzy z przebiegiem na poziomie 450-480 tysięcy km i miały się jeszcze ok.
Nastukane z telefonu.
Hej
Mam ta wersje i troche jestem zawiedziony.
Autko kupilem 2 lata temu z przebiegiem 160 tys., teraz ma 190 tys, (rocznik 2009 )
Co chwile wychodzi Wloska jakosc inzynierow z Fiata, regenereowalem juz turbine, zakladalem nowa rure do intercoolera bo sie dziura zrobila, slaba jakosc? Uszczelka w smoku bo cisnienia nie trzymal po odpaleniu, cieknaca pompa wody, a z bardziej irytujacych problemow to min. Popsute silniczki do regulacji nawiewu to standard a naprawa idzie w tysiace bo trzeba deske sciagac ! Zarowki padaja jak muchy nie zaleznie od firmy, zbyt duze wstrzasy na reflektory... puki co dpf nie zapchany, wypala ladnie, jezdze glownie w miescie
Plus za przyspieszenie bo zbiera sie ladnie i na 5 i 6 biegu ☺
kolego to musiales trafic jakiegos parcha , bez obazy oczywiscie
ja w swoim w tym tygodniu dobije do 300tys km i po za wywaleniem dpf i egr oraz wymiana alternatora nie robilem jeszcze nic , turbo wtryski wszystko oryginalne i ciagnie jak szalony
cieknaca pompa wody to oznaka oszczedzania na wszystkim co sie da , bo pewnie Ty albo ktos kto wymienial rozrzad wymienil go bez wymiany pompy wody ktora kosztuje 100zl moze i masz przyczyne
co do zarowek sprawdz reflektory bo ja w rok zrobilem ponad 50tys km i jeszcze zarowki nie wymienialem
jedyny mankament u mnie - parujace tylne lampy wkurza strasznie
przed bravo mialem e46 w benzynie z R6 pod maska i szczerze nie wrocil bym do bmw
Ja mam raptem przejechane 93 tys. samochód użytkuję od nowości, ale jeżdżę głownie w trasach. Do tej pory wymieniłem jedną świecę żarową (padła po 53 tys), tłumik (można było jeszcze jeździć ale brzydko wyglądał) i dla świętego spokoju uszczelkę smoka olejowego. Generalnie nic się nie dzieje, silnik mocno cisnę (oczywiście jak się rozgrzeje) ale olej wymieniam max po 10 tys. Silnik jak nowy, dynamiczny tylko nie do miasta gdzie trzeba się nawachlować skrzynią. Turbo, EGR, DPF - żadnych problemów. I korozja też mu nie straszna pomimo tego że stoi na dworze.
U mnie przy 136kkm padł alternator, zregenerowałem bo obudowa cała. Poza tym nic z silnikiem nie było robione.
Moim następnym autem będzie prawdopodobnie Bravo II z tym właśnie silnikiem. Z tego co czytam wszystkie egzemplarze powinny posiadać DPF, prawda to?
Italians Do It Better
Wersja 120KM posiada DPF. Wszystkie mają seryjnie. 105KM zdarzała się seryjnie bez DPF, którą sam posiadam.
Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka
Zdecydowana większość samochodów ściąganych z zachodu będzie mieć DPF.
Czy to problem? Kwestia odcinków pokonywanych w trakcie normalnej eksploatacji. Jeżdżąc jak dieslem przykazało nie ma z nim problemu. Problem jest jeżdżąc odcinki do 15km przez czas jazdy niewystarczający do wypalenia sadzy bez konieczności czekania na zakończenie procesu.
Nastukane z telefonu.
Oslona jest pod silnikiem jest.
Alternator nie jest tak nisko jak w punto wiec od wody nie padl. Serwisant powiedzial ze jak ktos wymianial filtr paliwa ktory jest nad alternatorem musial narobic balaganu. Ropa costam miala rozpuscic. Szczotki były zniszczone i coś tam jeszcze sama obudowa jak nowka przy okazji resztę kazalem wymienic co by 2 razy tego nie robic bo auta trzymam po 5 lat zawsze od kupna.
Do pracy jezdze normalnymi drogami woda raczej nie stoi. Dpf na 15 do 24km trasach sie wypala na biezaco srednio co 360 do 450 km wkurza tylko ze 2 razy mialem ze pod przedszkolem jak przyjechalem i raz przed wjazdem na osiedlu. 2 min czekalem by dmuchawa sie wylaczyla i obroty zmalaly. Kontrolka o zapchaniu sie nigdy nie pojawila wiec to biezace wypalania. Generalnie dpf sie nie balem ma oponie nie upierdliwego. Nikt diesla na 10km trasy w jedna strone nie kupuje raczej.
Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka