Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007

    Brak płynu chłodniczego i plama oleju

    Witam serdecznie.
    Problem dotyczy Fiata Bravo II 1.4 T-Jest 150 KM, benzynka
    Od jakiegoś czasu miałem problem z uciekającym płynem chłodniczym, co jakiś czas trzeba było go trochę dolać. Około pół litra na miesiąc/1.5 tyś km. Niestety problem ten zignorowałem.
    Dziś rano (na termometrze -21) wsiadłem do autka i po przejechaniu około 8 kilometrów wróciłem na swojej miejsce parkingowe. Parkując zauważyłem czerwoną plamę po Borygo. Otwieram maskę i O.o oczy jak 5 zł. W zbiorniczku wyrównawczym praktycznie pusto, przy wlewie oleju i bagnecie "zarzygane" olejem.
    Po godzinie wróciłem do samochodu, dolałem płynu do chłodnicy. Pod autem widać niewielką plamę oleju (chyba to co ściekło po silniku??)
    I teraz tak, co robić? Co się mogło wydarzyć? Myślicie, że mogłem bardzo "zajechać" motor?
    Mój pierwszy typ to odma oleju
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Pierwsze co bym zrobił w takim wypadku to zalał go nowym płynem nie borygo w żadnym wypadku, borygo to lało się za komuny teraz to Preston, Dynagel 2000, które przystosowane są do chłodnic aluminiowych i mają anty spieniacze w sobie. Czyszczą i utrzymują chłodnicę w dobrej kondycji. Potem zająłbym się tą odmą wyczyścił wszystkie miejsca zarzygane olejem, sprawdził także jego stan na miarce i w razie potrzeby uzupełnił. Następnie odpowietrzył układ chłodzenia i zostało ci tylko się modlić aby twoje niedopatrzenie nie spowodowało większych kłopotów z silnikiem typu strzelona UPG, przegrzanie silnika, a w ostateczności jego zatarcie. Może nic mu nie będzie zależy jak długo jeździłeś bez płynu chłodzenia. Trochę to dla mnie dziwne ale tak w ogóle dlaczego żadna kontrolka nie dała znać o braku płynu lub chłodzenia? jeżeli takowa oczywiście jest. No i sprawdził porządnie czy nie ma wycieków gdzieś płynu chłodzenia skoro go nie było w zbiorniku wyrównawczym.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Mam nadzieję, że żadna kontrolka nie dała znać o braku płynu lub chłodzenie bo jeszcze wszystko było OK, zrobiłem dziś około 7-8 kilometrów. Wczoraj nic się nie działo.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    No to tak jak napisałem wyżej pouzupełniaj płyny i olej i na pewno sprawdź te wycieki bo gdzieś są skoro tyle płynu ubyło. Po zrobieniu też tej odmy i wyczyszczeniu wszystkiego i odpowietrzeniu będziesz miał pewność że nic mu się nie stało chociaż te 7-8 kilo nie powinno na nic wpłynąć jeżeli miał jeszcze coś płynu. Ale to dla mnie dziwne jest bo jeżeli zabraknie ci płynu w zbiorniczku wyrównawczym lub jego poziom się obniży to powinno dać sygnał na deskę że coś nie tak.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Dolałem resztę płynu chłodniczego który miałem w bagażniku. W poniedziałek sprawdzę czy nie wyleciał, doleje oleju do silnika w razie potrzeby i dwa kilometry do mechanika muszę dojechać tylko więc chyba nie ubije silnika.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    A mam pytanie do kolegi czy po uzupełnieniu tego wszystkiego i sprawdzeniu co trzeba, kolega zaraz musi jechać do mechanika? uruchomił silnik? i stało się coś właśnie że trzeba odrazu do mechanika jest pewny?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Powiem szczerze, że moja wiedza na temat samochodów ogranicza się do dolania olejów/płynów/benzyny, kierowania. Nie potrafię sam ocenić czy dzisiejsza "awaria" nie spowodowała uszkodzeń które trzeba zdiagnozować i naprawić.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Zalać do odpowiednich stanów wszystkie rzeczy jak napisane czyli: płyn,olej i wyczyścić jak napisane wyżej, odpowietrzyć układ. Odpalić auto na parkingu lub pod domem i posłuchać jak chodzi jeżeli jego praca będzie w porządku, taka jak była wcześniej to nic mu nie powinno się stać bo chłodzenie będzie olej też, tylko obserwować po odpaleniu czy nie ma wycieków płynu chłodzenia i w razie jakichkolwiek nieprawidłowych oznak pracy silnika odrazu go wyłączyć. Mógł się tylko przegrzać w co wątpię żeby mu się coś stało po tak krótkim odcinku, chociaż mam pytanie jeszcze jedno czy podczas tej jazdy bez płynu zauważył kolega czy na zegarze wskazówka temperatury silnika wskoczyła na czerwone pole lub powyżej 100 st., jeżeli oczywiście takowy zegar posiada pana auto?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Bravo II 1.4 T-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Posiadam tylko zegar który pokazuje temperaturę płynu chłodzącego. Na tym wskaźniku wszystko było w normie

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    OK wiec sprawa wygląda tak moim zdaniem nic mu się nie stało bo temperatura jaka była na dworze dzisiaj na - chłodziła koledze silnik podczas jazdy, uzupełnić wszystko tak jak to powinno być jak pisaliśmy wyżej odpowietrzyć układ chłodzenia zapalić auto pod domem i bardzo uważnie obserwować czy nie ma wycieków tegoż płynu równocześnie przysłuchać się jak silnik pracuje jeżeli tak jak zawsze to wszystko będzie ok jeżeli cokolwiek zaniepokoi pana w pracy silnika natychmiast należy go zgasić. Moim zdaniem miał pan szczęście i to że temperatura na dworze panu pomogła bo jeżeli było by to latem to zatarł by pan silnik nawet po przejechaniu takiego małego dystansu. Będzie wszystko ok niech pan nic nie boi tylko pali autko i sprawdzi co jest i po kłopocie.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał logan210 Zobacz post
    Mam nadzieję, że żadna kontrolka nie dała znać o braku płynu lub chłodzenie bo jeszcze wszystko było OK, zrobiłem dziś około 7-8 kilometrów. Wczoraj nic się nie działo.
    Raczej w Bravo kontrolki braku płynu chłodniczego nie ma. W Grande Punto nie ma, w 500X nie ma. Wątpię, żeby w którymś z Fiatów była. Szukaj miejsc na silniku, które mają osad pod przewodami, pod pompą itd.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    jest tylko kontrolka która się zaświeci gdy płyn osiągnie zbyt wysoką temperaturę.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 jtd brak kabla do czujnika poziomu oleju
    Napisany przez batanek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-06-2018, 23:25
  2. Mokra plama
    Napisany przez scharik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-12-2016, 14:37
  3. GP 1.4 ubytek płynu chłodniczego+wzrost oleju
    Napisany przez Linux na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 19:39
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-06-2013, 00:05
  5. Plama oleju w garażu pod stilaczem 1,9 jtd 115km.
    Napisany przez isia2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-04-2013, 21:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 wyciek plynu chlodniczego

brak borygo i olrju

olej w zbiorniczku 1.4 t jet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl