Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    48
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009

    Brak ładownia-uszkodzony alternator??

    Bravo 1600 MultiJet 120KM - silnik 198A2000.Dwa dni temu przed bramkami na A4 w Krakowie trzy razy zgasło radio w odstępach kilku sekund i potem na dobre.Chwilę potem po kolei komunikaty o niedostępności ABS,ESP,ASR,Hill Holder i cała reszta jak po odłączeniu akumulatora.W chwilę potem wyłączył także wspomaganie i musiałem się zatrzymać.Zgasiłem silnik,ogólne oględziny-bez uwag.Przy próbie uruchomienia gasną lampki i rozrusznik nie kręci.Zdejmuję klemę-nic nie pomaga.Popchnięty samochód zapala bez problemu,lecz po chwili jazdy ponownie to samo i przejechałem tylko barierki i stanąłem na parkingu przy komisariacie.Rozrusznik nie kręci,szyby itp nie działają.Pożyczam prąd z innego samochodu po kablach i odpalam bez problemu.Ujechałem chwilę i ponownie to samo oraz lampka komputera-kontroli silnika i komunikaty skontroluj silnik,awaria OBD i może jeszcze jakieś inne.Zatrzymuję się na stacji Orlenu za bramkami.Wywalam wszystko z bagażnika-odkopuję miernik i kable rozruchowe.Na akumulatorze mam 11V - czyli rozładowany.Ponownie pożyczam prąd,odpalam bez problemu i sprawdzam ładowanie - jest 13,8V. Troszkę mało,ale może być.Podejrzenie pada więc na awarię akumulatora.Kombinuję inny akumulator i podmieniam.Odpalam bez problemu,gasną komunikaty,pali się jednak lampka komputera.Jestem dobrej myśli i jadę dalej.Po 40km mignął mi symbol "czerwonego akumulatora" na polu ostrzegawczym dwa razy.Za jakiś czas ponownie i tak coraz częściej,szczególnie jak spadały obroty.Na postoju stwierdziłem ,że jałowe obroty są podwyższone do około 1100-1200.W taki sposób dojechałem do domu,a symbol akumulatora zapalał się już zawsze po spadku obrotów poniżej 1600/min.Pod domem silnika nie zgasiłem i przyłożyłem miernik do akumulatora-na wyświetlaczu napięcie 11V i nie rosło po przegazowaniu-czyli brak ładowania.Zgasiłem silnik,akumulator wyładowany,resztką sił odpalił jeszcze jednak i tak wstawiłem do garażu.
    Jeżeli padło ładowanie ,to dlaczego nie wyświetlał na samym początku,tylko oszczędzał energię i wyłączał kolejno radio,ABS i inne systemy aż do wspomagania łącznie?
    W ECU błąd P0560-Napięcie instalacji,który włączył lampkę kontrolną.
    Dzisiaj włożyłem do samochodu naładowany na maksa akumulator.Odpaliłem bez problemu i wyjechałem z garażu aby wjechać na kanał.Komputer wyłącza kolejno wszystkie systemy i sygnalizuje brak ładowania.Na kanale stoję kilka godzin i sprawdzam co można w elektryce.Ponownie odpalam samochód-rozrusznik ledwo zakręcił,bo akumulator ponownie wyładowany podczas tego postoju.Ponownie go ładuję.Wkładam do samochodu i mierzę pobór prądu po uśpieniu systemów - 10mA. Już nie wiem o co tutaj chodzi i co mam dalej robić.
    Chciałem wyjąć alternator i sprawdzić diody w mostku i regulator napięcia.W zasadzie jednak nie ma do niego żadnego dostępu i możliwości demontażu.
    Ktoś z kolegów wie jak zdemontować i wyjąć alternator ? Jest na to jakiś knif bez wyjmowania silnika ?
    Za wszelkie wskazówki i sugestie będę wdzięczny i liczę na rzeczową pomoc kolegów.
    Ostatnio edytowane przez loli ; 24-04-2014 o 01:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2013
    Skąd
    Lębork
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet
    Rocznik
    2007
    A regulator napięcia? Jeżeli wspomniałeś o nim wówczas przepraszam i cofam podpowiedź.
    Sprzedam !!!
    http://fiatklubpolska.pl/sprzedam-samochod-477/sprzedam-stilo-5d-bialy-06-140tys-km-zadbany-24833/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    48
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Opis zrobiłem może nieco za długi,ale chciałem być w miarę precyzyjny.Na końcu zawarłem pytanie o możliwość wyjęcia alternatora i jak tego dokonać w amatorskich warunkach.Bez tego nie mogę sprawdzić regulatora napięcia,szczotek,mostka,łożysk i całej reszty.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,188
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    ktos na forum u nas wymienial lozyska zdaje sie w alternatorze....kto to byl ....byrrt??poszukaj w moje auto na forum. Puki nie masz odpowiedzi powinienes znalezc..Z tego co pamietam jest trudny dostep i podobno trza z kanalu..

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    Tak z ciekawości zapytam kolegę jaki ma przebieg bo ogólnie chyba altki u nas nie są zbytnio wadliwe??

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    54
    Postów
    14
    Auto
    Bravo II 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    08.2007
    Miesiąc temu byłem w podobnej sytuacji, brak ładowania stwierdziłem jak straciłem wspomaganie. W warsztacie byłem świadkiem wyjmowania alternatora i mam złe wieści dla chcących zrobić to samemu. Niezbędny jest kanał lub podnośnik. W moim modelu konieczne było podwieszenie silnika i uwolnienie go z poduszek, aby móc wyjąć alternator. Alternator Denso, przebieg 200 tyś km, spalona jedna z trzech diod. Mechanik podał dwa sposoby rozwiązania problemu:
    1. kupno nowedo mostka prostowniczego + nowy regulator napięcia + wymiana = 380 zł
    2. alternator po regeneracji = 500 zł

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2012
    Skąd
    Racibórz
    Wiek
    48
    Postów
    98
    Auto
    fiat bravo
    Rocznik
    2009
    Alternator naprawiony,samochód odzyskał sprawność.Uszkodzony regulator napięcia m-ki Denso.Wyjęcie alternatora to skomplikowana operacja.Nie obyło się bez wyjęcia prawej półosi ze skrzyni.Z dostępem istna katastrofa.Wyobraź sobie ,że pojechałeś na wczasy do ... np Chorwacja i tam coś takiego ci się zdarzyło.Przy normalnym dostępie i pojęciu kierowcy byłbyś w stanie kupić i wymienić nawet na drodze.A tutaj po prostu d...a.Przebieg samochodu 133000km.Po prostu zdechło i już.Pocieszam się,że Mercedesy taż się psują


 

Podobne tematy

  1. Brak ładowania baterii, akumulator, alternator?
    Napisany przez Adrian2012 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-05-2014, 12:48
  2. Uszkodzony alternator?
    Napisany przez johnny2014 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-01-2013, 17:11
  3. Przepływomierz , uszkodzony , brak mocy ? JTD 105 KM Brava
    Napisany przez patryk2610 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-03-2012, 08:37
  4. [alternator] brak ładowania
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 19-05-2011, 11:32
  5. [alternator] Brak sprzęgięłka na alternatorze - Schumacher 1
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-04-2011, 19:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467brak-ladownia-uszkodzony-alternator-23886

alternator do bravo II

alternator fiat bravo II

alternator fiat bravo 2007

fiat bravo 2 usterka alternatora

fiat brawo brak wspomagania uszkodzony komputer

awaria alternatora fiat bravo

gdzie jest alternator w bravo 2

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl