Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008

    [2.0 Mjet] Stukanie, kleknij z komory silnika

    Mam problem z dziwnymi stukami, klekotem wydobywającym się z komory silnika z okolic akumulatora (lewej strony komory).
    Dźwięk jest najbardziej słyszalny przy rozgrzanym silniku, słychać go na wolnych obrotach. Powoduje, że wyczuwalne są wibracje m. in. na pasie przednim i łączniku pasa z błotnikiem tego na akumulatorem oraz zbiorniczku płynu do szyb. Dźwięk i wibracje zawsze ustają gdy włączy się wentylator chłodnicy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A możesz wrzucić jakiś zapis wideo? Dźwięk jest synchroniczny czy ma jakiś związek z obrotami, czyli lekko przygazujesz i zmienia się jego amplituda?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Dźwięk jest raczej asynchroniczny, nierównomierny i towarzyszą mu drgania. Przy zwiększaniu obrotów raczej go nie słychać, być może silnik wydaje głośniejszy dźwięk. Podobny dźwięk słyszę podczas jazdy na biegu wstecznym bez gazu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Bełchatów
    Wiek
    33
    Postów
    52
    Auto
    Bravo 1.6 Mjet
    Rocznik
    2008
    Nie chce tu strzelac ale czy to czasem nie beda objawy padania dwumasy?

    Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Wiesz, też myślę że to dwunasta, ale brak stukowego przy zapaleniu, gaszenia, testowałem w trasie 4 bieg około 1000 obr i gaz w spód i też brak stoków. I najdziwniejsze, że ustaje to wraz z włączeniem wentylatora.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Próbowałem nagrać dźwięk, ale go nie słychać na komórce.
    Jedyne co ustaliłem to jest od związany z klimatyzacją. Na wyłączone klimatyzacji jest cisza po maską.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Czyli najpewniej sprężarka od klimatyzacji. Jeżeli jest to tak zero-jedynkowo, że włączysz i słychać, a gdy wyłączysz to nie słychać.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    ....brak pytań dla waszej głupoty. Jak może być to sprężarka klimatyzacji jak to wszystko jest na sprzęgiełku hee?? wyłączona klima(sprzęgiełko wyłączone, sprężarka nie pracuje)=mniejsze obciążenie=niższe obroty=wyższa amplituda drgań.
    Klima włączona(sprzęgiełko włączone, sprężarka pracuje)=większe obciążenie=wyższe obroty=mniejsze drgania. To samo jest z wiatrakiem chłodnicy, obciąża altka a ten żeby wyrównać napięcie podnosi lekko obroty.

    Jeśli chodzi o stukanie na wolnych to TTTM, hałasuje sobie dwumasa, nie ma się czym przejmować jeśli nie stuka przy odpalaniu i przy pałowaniu na niskich obrotach.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Dokładnie brak stukow przy odpalaniu jak rowniez przy depnieciu z niskich obrotow.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Nie rozumiem Twojego argumentu dotyczącego tej sprężarki. Sprzęgło się załącza, sprężarka zaczyna pracować i wtedy słychać to co opisuje autor tematu. To jest tylko trop, oczywiście do sprawdzenia.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    To raczej nie dwumasa. Takie metaliczne dźwięki przy zmianie obciążenia daje koło pasowe na wale. Ono ma tłumik drgań i działa jak dwumasa, tylko masy w tym kole połączone są gumą. Guma się rozwulkanizowała i koło obija się o ograniczniki. Wiem, bo wymieniałem
    Też mi się koło rozleciało po włączeniu klimy w upalny dzień.


    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2020
    Skąd
    Staszów
    Wiek
    34
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 2
    Rocznik
    2010
    Witam, sory że odkopuje temat ale mam ten sam problem z nieregularnym stukaniem, wymineilem już kilka rzeczy dalej nic, czy autor wątku rozwiązał problem? Jeśli tak to proszę o odpowiedź bo to stukanie doprowadza mnie do nerwicy 😐
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez ramo7777 ; 19-07-2020 o 13:43


 

Podobne tematy

  1. Stuki z komory silnika
    Napisany przez djremi na forum Sedici
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-08-2015, 14:38
  2. Przelotka z kabiny do komory silnika
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-05-2014, 01:58
  3. dziwny trzask z komory silnika ?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-11-2013, 10:28
  4. Stilo - kabel z komory silnika do wewnątrz
    Napisany przez Krashan na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-11-2013, 00:59
  5. [car-audio] Jak przeprowadzić wiązkę z komory silnika do kab
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-05-2011, 14:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4672-0-mjet-stukanie-kleknij-z-komory-silnika-32564

Fiat Bravo 2 metaliczny stukot na.niskich obrotachfiat bravo2 stukafremmont stuki od spodu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl