Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10

Temat: 10W 40 do TJETa?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008

    10W 40 do TJETa?

    Witam
    Czy do TJEta 120 KM z przebiegiem 160 kkm z 2008 roku mozna nalać taki olej? Stanie się coś? Ktoś leje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jak chcesz turbine zakatować to śmiało ;d
    Za gęsty może być... A skąd taki pomysł? Bo tańszy jest? Ja też mam ponad 100kkm i leję motul x-clean 8100 c3 5W40 i jestem zadowolony.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cos mi olej spala...

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Sama lepkość ma tu niewielkie znaczenie, obydwa oleje mają sae 40, czyli na gorącym będę miały taka sama lepkość. Na spalanie oleju nie będzie to miało wielkiego znaczenia.
    Moim zdaniem takie olej nie uszkodzi też turbiny. Warto pamiętać, że lepkość to tylko jeden z parametrów oleju. Zgodnie z instrukcją ma być to olej syntetyczny o klasie acea c3.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Sama lepkość ma tu niewielkie znaczenie, obydwa oleje mają sae 40, czyli na gorącym będę miały taka sama lepkość. Na spalanie oleju nie będzie to miało wielkiego znaczenia.
    Moim zdaniem takie olej nie uszkodzi też turbiny. Warto pamiętać, że lepkość to tylko jeden z parametrów oleju. Zgodnie z instrukcją ma być to olej syntetyczny o klasie acea c3.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
    No właśnie mi też sie tak wydaje, zwłaszcza ze 10W a 5W to tak naprawde róznica lepkosci na zimnym/ w zimie.... A wiadomo, ze katowania turbiny na zimnym i tak trzeba unikac. Zresztą wiele diesli z przed ery DPF ma zalecany olej 10W40 a tez maja turbinę i jakoś źle to na nia nie wpływa.
    Co wiecej, nie wiem czy dobrze myślę ale moze sie okazac, ze uzycie oleju 5W30 A3 bedzie gorsze dla silnika niz 10W40 A3 jak któs nie katuje na zimnym ale za to na gorącym?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Jak olej spala to warto się zainteresować dlaczego a nie wlewać gestrzy olej... Może właśnie turbo puszcza? Bo sam silnik (fire) przy tym przebiegu nie powinien spalać, chyba że katowany był. Moim zdaniem przechodzenie na gorszy olej to nie jest dobry pomysł.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zgadza się jeśli silnik spala olej, to trzeba poszukać przyczyny, bo olej spalany na tlokach będzie powodował dalsza degradację jednostki napędowej.
    Mała uwaga na koniec nie można oceniać jakości silnika po oznaczeniu lepkości. Zgodnie z takim rozumowanie to np. olej o lepkości 10w60 to już nadawał by się do starego diesla. A przecież takie oleje stosowane są w silnika o sportowym charakterze. Zapewniają lepsze smarowanie i utrzymanie ciągłości filtru olejowego przy wysokich obrotach. Minus to wyższy współczynnik tarcie, co będzie pozwalało się na wyższe spalanie.
    Przy doborze oleju należy sugerować się zaleceniami producenta.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    59
    Auto
    Baravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2011
    Od początku leje selenie K 5W40 i jest ok . Zamienniki...po Castrolu Magnatek 5W40 kolega ma syf na korku chociaż mi dobrze ten olej sprawował się w punto 1.2

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Wszystko zależy ile spala oleju, dymi na niebiesko?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Alton88 Zobacz post
    Wszystko zależy ile spala oleju, dymi na niebiesko?
    0.5l na 1000km.. Nie zauwazylem


 

Podobne tematy

  1. Pytanie do posiadaczy TJeta 150KM
    Napisany przez Czang na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-04-2015, 11:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-46710w-40-do-tjeta-33785

5w40 a 10w40 1.4 t-jet

Fiat bravo 10w40

fiat bravo 2 10w40

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl