Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2017
    Skąd
    Za granica
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008

    1.9 8v 120 km JTD MJET - swiszczy turbo, brak mocy

    Witam serdecznie, borykam sie troche juz z problemem mocy w moim aucie. Mialem wczesniej stilo tez z 1.9 silnikiem zas 115 konnym, tu zas mam 120 koni (bez dpf) i jest gorzej. Auto slabo przyspiesza, do setki z 20 sekund. Dodatkowo w okolicach pracy turbo swiszczy. Pierwsze co sprawdzilem to zrzucilem zderzak, sprawdzilem intercooler, wszystkie weze, laczniki aluminiowe przy ic i przy samym turbo nigdzie nie ma zadnego przetarcia, otarcia, pekniecia ani lekkiego zapocenia olejem, choc w srodku widac slady oleju, ale to wiadome za sprawa odmy, ktora jest laczona z dolotem do turbo. Troche zmodyfikowalem swoje auto i mam 6tke skrzynie od silnika 1.6. 6ty bieg to jest "swiat zwalnia". Podtrzymywanie predkosci co najwyzej, slabo bardzo idzie sie na tym biegu rozpedzic, ale skoro 1.6 sobie radzi to 1.9 mialoby sobie nie dac rady? Check engine mam jedynie od slabego przeplywu spalin z EGR, ze wzgledu na to ze cewka nie dziala w egr'ze i potrafi wychwycic bledem, w trasie znika, bardziej w okolicy jalowych sie pojawia wtedy gdy ma za zadanie on pracowac. Nie mniej jednak po skasowaniu bledu mocy dalej jako takiej nie odczuwam. Auto dopiero zaczyna jakos isc od okolic 2 tysiecy i na 3 tysiacach konczy. Teraz moje obserwacje:

    - wirnik nie ma najmniejszego luzu, nie kreci sie z oporem
    - pompa CR bije cisnienie takie jakie zostaje zadane przez komputer
    - wtryski 1-2-3 pracuja (korekty) w minusie do max 1 zas na 4 jest to +1
    - wszystkie turbo weze sa sprawne
    - zdejmowalem waz od IC i od przeplywomierza i rowniez swiszczy, takze ewidetnie turbo
    - nie dymi ani troche w zakresie pracy turbo, ani przy starcie, jedynie powyzej 4 tys rpm, ale to juz raczej normalne w tym przypadku, tego diesla sie tak wysoko nie kreci

    nie przeszkadzaloby mi to gwizdanie bo gwizda jak typowy blowoff ale jednak brakuje mi mocy, a spalania nie mam jakos najmniejszego, z trasy ciezko mi zejsc ponizej 7l, gdzie stilo palilo mi te same trasy 5,5 litra w maksie, predkosci jakie rozwijam to do 130 km/h. Gdzie dalej szukac? Zamowilem juz nowy egr w przyszlym tygodniu go wymienie, choc to nie ma wedlug mnie nic wspolnego. Zarzucam filmem na ytubie, mozna zauwazyc jedna rzecz ktora mnie dziwi to zadana ilosc powietrza na wtrysk i aktualna.

    Bardzo prosze o pomoc, powoli zaczynam odchodzic od zmyslow, chcialbym to moc naprawic w miare bez wiekszych kosztow, a tym bardziej ze planuje wyjazd za 3 tygodnie za granice, takze auto musze miec perfekt.

    Pozdrawiam serdecznie.

    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=CtvlBz_jEyM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Nie znaleziono filmów wideo
    Wystarczy odwrotnie założyć waż z turbiny i pomimo skręcania opaską będzie gwizdało, opaski muszą być solidne Jubille.
    Może z powodu EGR przechodzi w tryb awaryjny, zdejmiesz wtyczkę z cewki EGR i będzie tryb awaryjny.
    A tego diesla można kręcić do odcięcia, u mnie dymienie zniknęło po czyszczeniu wtrysków, wymianie przepływomierza.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Najprawdopodobniej nie domyka Ci się zawór EGR. Najlepiej go zaslepic i zrobić test.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Luźny wąż od turbo [2.0 Mjet]
    Napisany przez moris10 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-06-2016, 17:30
  2. Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES
    Napisany przez arturCT na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-11-2015, 14:22
  3. Dylemat, 1.3 Mjet, brak mocy gdy rozgrzany
    Napisany przez arekk1992 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-09-2012, 17:31
  4. 1.9 MJ 150@190 Turbo swiszczy/pada prosba o porade
    Napisany przez cofee na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-02-2012, 18:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat btawo multijet turbina swiszczy

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-8v-120-km-jtd-mjet-swiszczy-turbo-brak-mocy-38017

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl