Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Bravo II 1,9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007

    1,9 150 KM Przydymia Wam?

    Cześć, tak się zastanawiam. Też Wam przydymia kiedy korzystacie z mocy chcąc się pobawić i wciskacie gaz do podłogi na 2,3,4 biegu? tak do 3-3,5 tyś. obrotów?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Diesel jeśli przydymia przy obciążeniu to znak, że ma albo za dużo paliwa albo za mało powietrza. Możliwe, że turbo się kończy lub wtryski leja.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2017
    Skąd
    Wola
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Bravo Sport 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2008
    Cześć, na jaki kolor Ci dymi? Możliwe, że to właśnie przez nieszczelne turbo. Masz DPF? Ja w moim 150KM bez DPF nie mam takiego problemu, ale miałem już wymienianą turbine. Swoją drogą nie wiem jak bardzo go dusisz przy tej "zabawie", ale tak jak kolega wyżej napisał - jeśli dasz mu dużo paliwa i go przydusisz to bez dpf pewnie coś tam bedzie kopcił.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    12
    Auto
    Bravo II 1,9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Cześć. Dopadła mojego Bravoska dość przykra przygoda. Po zrobieniu trasy ok 800km po autostradzie (140-160km/h) zapalił mi się czek (skontroluj silnik).Silnik stracił moc tak jakby odcięło turbinę. Zatrzymałem się, posprawdzałem wszystko co mogłem, czyli w zasadzie niewiele- olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy. Odpaliłem auto, czek dalej się świeci. Ale wyjścia nie ma, jechać trzeba. Więc heja dalej w stronę domu. Co ciekawe moc po odpaleniu powróciła i z prędkością 180-190km/h wróciłem do domu ze świecącą kontrolką silnika. Po dotarciu do domu i zgaszeniu auta sprawdzam olej, patrzę: jest stan. Odpaliłem auto i nagle zdziwienie. Kontrolka zgasła...
    Następnego dnia z rana od razu ogień do elektronika samochodowego w celu odczytu przyczyny. Tutaj dodam, że tenże elektronik to mój kolega. Młody, ale z wykształceniem i w dodatku pasjonat. Bardzo skrupulatny i dokładny. Diagnoza: ogólnie 3 błędy, jeden EGR, drugi U0426,trzeciego nie pamiętam. Okazało się, że w EGR jeden kanał był zatkany. EGR kolega mi wyczyścił, błędy pokasował i mówi:"Jedź, testuj, wyskoczy czek to dzwoń i przyjeżdzaj". Pojechałem. Przy 160 km/h ponownie czek i odcięcie turbiny. Wróciłem do kolegi. Błąd: PRZEŁADOWANIE TURBO. Kolega wziął z pracy potrzebny sprzęt. Podpiął manometr aby sprawdzić doładowanie w trakcie jazdy. Odcinało turbo przy 4000tyś obr/min. Kolega sprawdzał turbinę sobie znanymi metodami i upiera się, że moja turbina jest 100% w porządku. Nie poci się, zmienna geometria pracuje również ok. Grucha działa jak należy. Postawił na jakiś czujnik (nazwa wyleciała mi z głowy) sterujący pracą turbiny. Ale w międzyczasie znajomy kolega- wieloletni miłośnik Alfy Romeo, rzucił mimochodem: a czujnik doładowania sprawdzaliście? Bo miałem tak, że był cały zaolejony i też mi pokazywało błąd przeładowania. Wykręciliśmy, patrzymy, faktycznie cały upaćkany. Wyczyściliśmy, zamontowany, błędy skasowane, wszystkie parametry doładowania w normie. Kolega elektronik znów mówi, jedź i testuj. Turbinę wymienić i kasę wydać nie sztuka. A Twoja jest ok i jestem pewien, że to nie ona jest winna. Więc pojechałem. Trasa 120km po drogach krajowych. na 2,3,4 i 5 biegu kręciłem silnik do 4,5 tys obr/min. Żaden czek się nie zapalił, turbiny nie odcięło ani razu... I tak się zastanawiam nad tym wszystkim czy to koniec mojej przygody z tym problemem czy dopiero początek

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    @spinacz jak masz tyle syfu w EGR i kolektorze to czym prędzej bym się zainteresował tematem klapek wirowych.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Czeladź
    Wiek
    38
    Postów
    77
    Auto
    Bravo Mjet 1.9 16v Emotion
    Rocznik
    2007
    kurde mój dymi na czarno jak dostanie buta w podłogę.....moc jest itd ale nie wiem czy to nie wtryski.....poza tym jazda caly czas po mieście i nie na wariata więc może poprostu wydech okopcony i wywala jak przedmucha??


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl