Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet 120 KM oraz Opel Astra F C14NZ 92r.

    1.4 T-jet 120 KM - pojemność miski olejowej (wraz z filtrem)

    Witam!

    Posiadam samochód jak w temacie, rocznik 2013. Wczoraj podczas pierwszej samodzielnej wymiany oleju (pierwszej w Bravo ) okazało się, że zakupione 3 litry Selenii to za mało - na bagnecie poziom sięgał do połowy skali (czyli brakuje około 0,5 litra). Oczywiście sprawdziłem w książce użytkownika - jest tam napisane, że wchodzi 2,9 litra oleju (wraz z filtrem). Przeszukałem internet i nic na temat większej miski olejowej nie znalazłem. Czy ktoś z Was ma podobnie w swoim aucie? Dodam, że pierwsza wymiana oleju była w ASO, niestety nie było mnie przy tym, więc ciężko powiedzieć czy w ogóle wymienili i ile wlali nowego oleju - za to na paragonie mam wyszczególnione m.in. 3 litry Selenii...
    Zapomniałem dodać, że stary olej zlałem do bańki po płynie do spryskiwaczy. Na bańce jest miarka, która pokazywała 3,5 litra...Pomyślałem, że jest "oszukana", więc zlałem olej do pojemnika po nowym (dwie bańki: 1litr oraz 2litry) - po zalaniu pojemników po nowym oleju do pełna starym olejem, oczywiście starego oleju zostało w bańce po płynie do spryskiwaczy jakieś ~0,3 litra.
    Czyżby Fiat od 2013 lub wcześniej montował miski olejowe do T-jetów takie same jak w wersji Multi-air (tam właśnie wchodzi ~3,6 litra oleju)? Ktoś z Was ma wiedzę na ten temat?

    Z góry dziękuję za odpowiedź!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Proponuje poszukać w eper i sprawdzić czy się zmieniła miska oraz czy faktycznie jest z multiair. Ja mam tjeta 120 '09 i z tego co pamiętam weszło jakieś 2,7-2,8 l i bagnet do połowy.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet 120 KM oraz Opel Astra F C14NZ 92r.
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Proponuje poszukać w eper i sprawdzić czy się zmieniła miska oraz czy faktycznie jest z multiair. Ja mam tjeta 120 '09 i z tego co pamiętam weszło jakieś 2,7-2,8 l i bagnet do połowy.
    Dzięki za szybki odzew! Mówisz 2,7 - 2,8 l i bagnet do połowy - tzn., że jeśli nalejesz na maksa (jak książka pisze: "Jeżeli poziom oleju jest w pobliżu lub poniżej znaku MIN, uzupełnić olej poprzez wlew oleju B, aż do osiągnięcia znaku MAX.") to znaczy, że w sumie będzie 3,2 - 3,3 l.
    Czyli więcej niż 2,9 litra, które widnieje w instrukcji. Może ja czegoś nie rozumiem, ale czytając instrukcję kupiłem 3l oleju, a chciałem mieć poziom do znaku "Max" więc musiałem jechać po następny litr, hehe...

    Sprawdziłem w ePER: wypluło nr 55209019. Co ciekawe jest napisane, że ta miska wchodzi do Bravo od 2007 do 2014, więc tym bardziej nie wiem skąd te 2,9 litra w książce użytkownika...

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    A czy instrukcja podaje ilość oleju do poziomu max na bagnecie? Ja zawsze do każdego auta leje do połowy i tak jak mówiłem, coś między 2,5 a 3 litry wchodzi. Jakbym wlał do max to pewnie jeszcze z pół litra by weszło. A może w multiair bagnet jest inny (krótszy)?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet 120 KM oraz Opel Astra F C14NZ 92r.
    W instrukcji nie jest powiedziane czy 2,9 litra to jest do poziomu max na bagnecie czy nie - przynajmniej ja nie znalazłem takiego zapisu. Jednak, ja zrozumiałem to właśnie w ten sposób. Samochód kupiłem nowy - wtedy poziom oleju był na maxa, po pierwszej wymianie w ASO, poziom oleju też był do maxa (o ile w ogóle wymienili, bo olej był czysty więc na oko ciężko byłoby ocenić, czy jest nowy, czy nie). Przed zakupem oleju specjalnie napisałem maila do FAP do jakiego poziomu trzeba nalać nowy olej - odesłali mnie do instrukcji. Kupiłem 3 litry oleju - jak już pisałem - wszystko wlałem (a wiadomo, że trochę oleju zostaje w układzie zawsze), a tu na bagnecie do połowy, po prostu wkurzyła mnie ta sytuacja, bo musiałem specjalnie jechać po olej...
    Jeśli chodzi o bagnet w Multi-air to nie mam pojęcia jakiej jest długości - w instrukcji jest napisane, że z filtrem do Multi-air wchodzi 3,6 litra oleju, czyli mniej więcej tyle ile do mojego T-jeta...

    Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia w tej kwestii?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, i też miałem zonka bo oficjalne kwity podają miska olejowa + filtr 2,45 litra... wiec tak sobie wlałem te 2,5 litra...niby poziom był w połowie, ale odpaliłem silnik pompa zassała część została w filtrze patrze a tam ledwie bagnet umoczony...wiec dolałem te całe 3 litry, poziom jest teraz w połowie, ale najważniejsze to że starego spuszcoznego oleju było 3,5 litra..... też muszę dokupić jeszce jeden litr oleju aby to dolać do właściwego poziomu.
    swoją drogą nobla temu który wymyślił w takim miejscu filtr oleju, myślełem że kogoś zamorduje zanim odkręciłem osłone pokrywy filtra o wyjęciu filtra bez rozpinania węży to nawet nie ma co myśleć.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Podepne sie pod temat. Wczoran probowalem wymienic olej w bravo 1.9 mjet 120km. Auto u gory zabieram sie do odkrecania korka a tu zonk. Nie pasuje ani torx ani imbus. Wygladalo to gniazdo jak pod wielowypust. Teraz, pytanie jak wyglada oryginalny korek? Byl tam torx i ktos go tak zjechal ze wyglada jak wielowypust? Niespotkalem sie do tej pory ze specjalnym kluczem korka misy olejowej..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie wiem jak w dieslu ale w benzyniaku korek jest na zwykły klucz sześciokątny. Może u Ciebie jest ribe?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Dzieki markshall. Dales mi do myslenia i sie zorientowalem jak bardzo nie znam oznaczen i ksztaltow bitów. Okazuje sie ze to bedzie raczej gniazdo pod bit XZN...

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Okazuje sie ze to bedzie raczej gniazdo pod bit XZN...
    Bardziej znany jako spline... aczkolwiek oryginalne to raczej nie jest.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Nie wiem jak w dieslu ale w benzyniaku korek jest na zwykły klucz sześciokątny. Może u Ciebie jest ribe?
    w jednym z moich fiatów to był imbus (miska stalowa) , w drugim normalna śruba na klucz sześciokątny 19 (miska aluminiowa), jak jest VIN to na eperze to mozna sparwdzić co mieło być :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, i też miałem zonka bo oficjalne kwity podają miska olejowa + filtr 2,45 litra... wiec tak sobie wlałem te 2,5 litra...niby poziom był w połowie, ale odpaliłem silnik pompa zassała część została w filtrze patrze a tam ledwie bagnet umoczony...wiec dolałem te całe 3 litry, poziom jest teraz w połowie, ale najważniejsze to że starego spuszcoznego oleju było 3,5 litra..... też muszę dokupić jeszce jeden litr oleju aby to dolać do właściwego poziomu.
    swoją drogą nobla temu który wymyślił w takim miejscu filtr oleju, myślełem że kogoś zamorduje zanim odkręciłem osłone pokrywy filtra o wyjęciu filtra bez rozpinania węży to nawet nie ma co myśleć.
    hurraaa...znalazłem rozwizanie problemu, w dokumentacji jest podane że to ma być 2,45 kilograma oleju a nie litrów, co przy gęstości 0,85 kg/dm3 daje nam 2,45kg/0,85kg/dm3 = 2,88 dm3... no i tym optymistycznym akcentem wiemy że wlane trzy litr oleju sa ok, (bagnet wskazuje połowę)

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tego co pamiętam to wlewalem niecałe 3 litry , tak że mi na dolewke jeszcze zostawały z dwie setki 😀

    Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    188
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ja mam 1.4 T-jet też 120 kucy w Doblo, (...)
    To trochę z innej bajki, ale też o ilości oleju.
    Na ten przykład u mnie wystarczy jakieś 4,7-4,8 litra. A do Doblo z teoretycznie tym samym silnikiem potrzeba 5,2 :-). U mnie potrzebny wkład filtra oleju o długości 100mm, a są jeszcze, pasujące do innych fiatów, o długości 110mm :-)


 

Podobne tematy

  1. Siena - uszczelnienie miski olejowej
    Napisany przez Damiano.Italiano na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-10-2015, 20:15
  2. Uszczelka miski olejowej Brava 1.4
    Napisany przez wojtas1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-03-2014, 20:17
  3. Srednica korka miski olejowej
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-07-2013, 23:36
  4. [silnik] wymiana miski olejowej
    Napisany przez mr_yagooda na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-06-2010, 00:21
  5. Klucz do miski olejowej
    Napisany przez Daniel na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2010, 20:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-4-t-jet-120-km-pojemnosc-miski-olejowej-wraz-z-filtrem-32554

bravo 1.4 turbo ile oleju1.4 t jet ile olejuilosc oleju silnikowego fiat bravo ii 150km t jetjakie klucze potrzebuje do odkrecenia miski olejowej bravo 21.4 t-jet ile oleju1.4 tjet ilosc olejuile oleju do fiata bravo 1.4 TJ 200755209019wymiana oleju w.fiat linea 1.4 trurbo.jetbagnet fiat bravo 2 znak maxfiat bravo 1.4 t jet 3.5 litra olejufiat bravo 1.4 t jet ile olejusciaganie miski olejowej 1.4 tjetFiat Bravo 2 t-jet ile na bagneciefiat tipo 1.4 t-jet ile olejujaka miska pasuje do t-jetawieksza miska.olejowa t-jetfiat doblo 1.4 turbo 2016 ile olejufiat linea tjet gdzie jest filtr olejudoblo 1.4 tjet ile olejubravo tjet olej litry1.4 t jet wymiana olejuile oleju silnik tjetile oleju do 1.4 tjet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl