Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    28
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997

    Zawieszenie gwintowane

    No witam.
    Dokonałem zakupu daily w postaci Fiata Bravo 1.4 12V z 97 roku z doładowaniem LPG, no i jak to daily - trzeba obniżyć.
    Nie chcę ciąć sprężyn, nie chcę kitu obniżającego - chcę gwint.
    Stąd moje pytanie. Czy jest jakiś tani, ogólnodostępny gwint z innego samochodu, który spasuje do Bravo?
    Na Allegro, z tego co mi wiadomo, są tylko do tej nowszej wersji, a w katalogu mts (nie zależy mi na jakimś mega superanckim, markowym, drogim gwincie) jest tylko kit -60 lub -40.
    Aha.
    Może być używany, więc jakby mi ktoś mógł powiedzieć przeciętną cenę takiego zestawu, to byłbym wdzięczny.

    Na razie i tak zakupu nie dokonam (chyba, że cena będzie bardzo atrakcyjna) bo mój uczniowski budżet nie jest wielki, a na pierwszy ogień idą niezbędne naprawy.
    Pozdrawiam serdecznie, napewnoniepatryk.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Jest taka opcja że gwint możesz zrobić samemu. Na portalach zakupowych możesz znaleźć coś co się nazywa gwint uniwersalny albo sprężyny regulowane uniwersalne, czyli nagwintowana tuleja którą nasuwa się na amortyzator i mocuje spawając. Jeśli nie ma nic fabrycznego to można spróbować wykombinować coś takiego. Lecz nie wiem jak z tyłem, bo u nas jest osobno sprężyna i amorek i nie wiem jak w takiej sytuacji coś wykombinować.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał needspeed Zobacz post
    Na portalach zakupowych możesz znaleźć coś co się nazywa gwint uniwersalny albo sprężyny regulowane uniwersalne, czyli nagwintowana tuleja którą nasuwa się na amortyzator i mocuje spawając
    Spawając? Toż to rzeźba jakaś, strach z czymś takim jeździć...
    Co do pytania napewnoniepatryk serio chcesz inwestować w zawieszenie do 19 letniego auta kwotę niewiele mniejszą niż jego wartość? Bo żeby zrobić to porządnie niestety tyle to kosztuje. Ja bym się skupił na doprowadzeniu auta do 100% sprawności bo pewnie jest co robić.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Jak ktoś ma pojęcie w tym co robi to nie ma strachu. Kupujesz takie nagwintowane tuleje



    Na tokarce obcinasz fabryczny talerzyk z macpersona na którym opiera się sprężyna, nabijasz tuleje z gwintem i spawasz



    pozostaje dobór odpowiednich springów. A no i oczywiście amorki trzeba utwardzić i skrócić skok tłoczyska.

    Są warsztaty które specjalizują się w takich właśnie przeróbkach.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ja nie twierdzę, że tego się nie da zrobić porządnie, tylko że w takim aucie się to po prostu nie opłaca. Ale co kto lubi
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2016
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    28
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Co do pytania napewnoniepatryk serio chcesz inwestować w zawieszenie do 19 letniego auta kwotę niewiele mniejszą niż jego wartość? Bo żeby zrobić to porządnie niestety tyle to kosztuje. Ja bym się skupił na doprowadzeniu auta do 100% sprawności bo pewnie jest co robić.
    Jest co zrobić i to jest moim priorytetem, ale czy ktoś powiedział, że jedno wyklucza drugie?

    Cytat Napisał needspeed Zobacz post
    Jak ktoś ma pojęcie w tym co robi to nie ma strachu. Kupujesz takie nagwintowane tuleje



    Na tokarce obcinasz fabryczny talerzyk z macpersona na którym opiera się sprężyna, nabijasz tuleje z gwintem i spawasz



    pozostaje dobór odpowiednich springów. A no i oczywiście amorki trzeba utwardzić i skrócić skok tłoczyska.

    Są warsztaty które specjalizują się w takich właśnie przeróbkach.
    Chyba coś takiego zrobię.
    Dzięki!


 

Podobne tematy

  1. Zawieszenie gwintowane do CC 1.1
    Napisany przez baseniarz na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-02-2016, 15:40
  2. Zawieszenie Gwintowane!!
    Napisany przez Bavaria1987 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-09-2013, 00:05
  3. Zawieszenie Gwintowane!!
    Napisany przez Bavaria1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-08-2013, 21:45
  4. [zawieszenie] obnizenie auta-gwinty(zawieszenie gwintowane)
    Napisany przez widmo90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-05-2011, 22:27
  5. gwintowane zawieszenie
    Napisany przez anker83 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-04-2010, 19:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo gwint

fiat bravo 2007 gwint

gwint marea

fiat brava gwintowane zawieszenie

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438zawieszenie-gwintowane-32097

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl