Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX

    Wymiana pompy paliwa

    Witam
    Tak jak w temacie, muszę wymienić pompe paliwa w mojej Bravie, czy da się to zrobić bez wyciągania baku (przez bagażnik)? I czy można to w miarę możliwości zrobić samemu.
    Nie ukrywam, że nie uśmiecha mi się płacić za teoretycznie prostą czynność komuś.
    Ps. Kupie pompe paliwa do Brava 1.2 2000.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Oczywiście, że baku nie musisz ruszać. Ściągasz wykładzinę w bagażniku i masz dojście do pompy. Okręcasz węże, kilka śrubek, odłączasz kostkę elektryczną i pompa wychodzi. Możesz jej poszukać na alledrogo, jest trochę ogłoszeń.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    32
    Postów
    17
    Auto
    Brava 1,6 16v
    Rocznik
    1997
    1. Otwieramy tylną klapę bagażnika
    2. Ściągamy matę która wykłada nam wnętrze bagażnika
    3. Po prawej widzimy taką plastikową pokrywkę na chyba 3 wkręty. To tzw klapa serwisowa (bez
    sensu się nazywa ) Odkręcamy te wkręty żeby zdjąć tą plastikową pokrywkę.
    4. Po zdjęciu pokrywki mamy dziurę przez która widać górę zespołu pompy. Wypinamy z niej
    wszystkie kable (zapamiętaj jak były wczepione - najlepiej sobie zapisac, narysować). Z jednego
    odczepianego przewodu poleci trochę paliwa, bo to przewód paliwowy - nie należy się tym
    przejmować, to normalne.
    5.Jak już odczepiliśmy kable odkręcamy tą widoczną białą dużą nakrętkę z której wyczepialiśmy
    kable. Odkręcamy tak jak wieczko słoika - przeciwnie do ruchów wskazówek zegara czyli w lewo.
    Tutaj się trochę pomęczysz - strasznie mocno jest to zakręcone. Ja sobie pomogłem śrubokrętem i
    młotkiem - tylko ostrożnie - żeby nie połamać pokrywki. Sam wyczujesz...
    6. Po odkręceniu pokrywki spróbuj wszystko wyjąć do góry - nie jest to takie łatwe ponieważ otwór
    w nadwoziu nie pasuje do otworu w baku - jest trochę przesunięty - nie wiem co za baran to
    projektował... Jak byś nie dał rady wyciągnąć od góry (ja nie dałem), to trzeba od dołu, czyli patrz
    pkt 7.
    7. Otwieramy wlew paliwa, odkręcamy korek i wyjmujemy tą czarną uszczelkę, osłonkę z
    zaczepów - tak żeby o nic nie haczyła.
    8. Schodzimy do kanału i widzimy takie dwa długie jakby pręty podtrzymujące bak, żeby nie spadł
    na jezdnię. Pręty lub płaskowniki jak kto woli są przykręcone na 3 śruby. Jedna osoba podtrzymuje
    bak a druga odkręca śruby i zdejmuje te pręty, po czym opuszczamy lekko w dół bak. Najlepiej jest
    mieć mniej niż pół baku benzyny żeby nie był za ciężki.
    9. Teraz jedna osoba trzyma bak, a druga już swobodnie wyjmuje od góry (przez bagażnik)
    wcześniej odkręcony zespół pompy paliwa.
    Jak już go wyjmiesz będziesz wiedział o co chodzi - konstrukcja tego zespołu jest prosta jak
    konstrukcja cepa. Obrócisz sobie właściwie pływak i już. Pamiętaj żeby cały zespół pompy paliwa
    położyć na bardzo czystej szmacie lub ceracie. Każde zabrudzenie to syf dla Twojej benzyny i
    wtrysków. Nie dopuść do tego żeby wpadły Ci do baku jakieś paprochy!
    10. Aha możemy teraz pomóc temu kolesiowi co trzyma bak i przykręcić sobie go na chwilę - nie
    mocno, tylko tak żeby sobie wisiał.
    11. Dalej wkładasz wszystko w odwrotnej kolejności do rozbierania
    Najlepiej wydrukuj sobie to i rób z kartką w ręku jeżeli robisz to 1 raz.
    Nie obawiaj się - nic nie popsujesz bo się nie da - to prosta ale syfiasta robota...
    Jak wyjmiesz cały zespół zerknij w jakim stanie są takie czarne wężyki wychodzące z pompki
    paliwa. Jak są dziurawe to proponuje je wymienić. Pamiętaj tylko że muszą to być węże paliwowe
    zbrojone - nie żadne gumowe, czy gumopodobne. Taki zbrojony wąż kosztuje 15zł - 30cm.

    1.Wymiana pompy paliwa BRAVO BRAVA.pdf - Fiat BRAVA_BRAVO - Samochody - siedem - Chomikuj.pl

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Wymieniałem pompę paliwa dwa dni temu w mojej Marejce . Klucz do odkręcenia nakrętki zrobiłem z płaskownika o grubości 4mm . Wygiąłem go w kształcie C , rozstaw 130 mm , w środek włożyłem kawałek styla i nakrętka popuściła.
    Reszta tak jak kolega bartas1071 opisał .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    No nic Panowie dzięki.
    Pozostaje namierzyć pompę i prać się do roboty.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    U mnie poprzedni właściciel złamał króciec i przykleił go na kropelke. Przy wymianie tulei w wahaczu go naruszyłem a nie chce go na kropelke kleić.
    Więc chcąc nie chcąc muszę wymienić pompe.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.
    W moim przypadku pompa umarła śmiercią natychmiastową. Nie było wcześniej żadnych objawów, na szczęście stało się to przed garażem. Zgasiłem auto po powrocie z trasy i już go nie odpaliłem.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    230
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    napiszcie jakie macie objawy związane z pompą, że musicie/musieliście ją wymieniać.
    u mnie był nieszczelny pływak. Po zgaszeniu silnika kosz z paliwem sie opróżniał i musiałem kręcić po 3 razy żeby na nowo go napełnić. Bywało że przy poniżej 10 l w baku już nie dało rady odpalić. Czasami wystarczyło tylko zalać 5 l do baku i było po temacie. Jedak problem zaczął sie nasilać i wolałem wydać 50 zł żeby mieć to już z głowy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2013
    Skąd
    opolskie
    Postów
    35
    Auto
    Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    co moze byc popsute jezeli odpalam auto na gazie i jezdze na gazie a po przelaczeniu na benzyne gasnie???

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał okodenim Zobacz post
    co moze byc popsute jezeli odpalam auto na gazie i jezdze na gazie a po przelaczeniu na benzyne gasnie??
    Pompa paliwa mogła paść, bo nie była używana, mogą być zaklejone wtryski (przy starszych generacjach instalacji LPG). Zasada jest taka, że odpalasz na PB i dopiero jak silnik osiągnie właściwą temperaturę, przełączasz na gaz, względnie sam się przełączy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Brava SX 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Witam.
    Odkopuję temat, ponieważ i ja się zabrałem za wymianę pompy paliwa w mojej bravie.
    Wieczko odkręciłem ręką, ale za żadne skarby nie chce mi się wkręcić z powrotem. Albo krzywo się wkręca albo nie dokręca się do końca, a wiem że wieczko musi się poprzeć o pompe. Co mogę zrobić...
    Pozdrawiam

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    A samą pompe na pewno wsadziłeś do końca? bo to nie lada wyzwanie jest...
    Ja żeby ją wsadzić musiałem skorzystać z pomocy kolegi, zestawu kinetycznego albo jak kto woli po normalnemu młotka i wazeliny na uszczelkę.
    Dodatkowo musisz uważać czy uszczelka się nie wykręca w którymś momencie i nie blokuje wejścia, jak chcesz walić młotkiem po pompie to przyłóż jakiś tępy śrubokręt na rogi pompy, wal po tym śrubokręcie a i nie wal po środku obudowy bo wywalisz dziure...
    Ja potrzebowałem pomocy, żeby ktoś mi ją przytrzymywał bo za nic nie chciała wejść, najpierw ją wciskałem na tyle ile ręce pozwalały, potem ktoś mi ją trzymał a ja dobijałem młotkiem.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 październik 2013
    Skąd
    Polska
    Wiek
    33
    Postów
    12
    Auto
    Brava SX 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    sama pompa ciężko też mi wchodzila ale jakoś się z tym uporałem. Weszła napewno do końca. Tylko jak by w gwint tym wieczkiem trafic nie mogę. Jutro sprobuje posmarować czymś po gwincie może się uda

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Piotrków Trybunalski
    Wiek
    52
    Postów
    4
    Auto
    Marea 1.8
    Rocznik
    2000
    Odświeżę temat. Mam Fiat Mara 1.8 16V i też padła wczoraj pompa. Objaw. Zaczął dziwnie silnik bulgotać po wyłączeniu silnika na chwil odpalało bulgocząc dziwnie pod maska aż przestało reagować. Po włączeniu zapłonu jak zdjąłem przewód doprowadzający paliwo do silnika powinno lecieć ale nie leciało i teraz wiem, ze czeka mnie wymiana, szkoda, że daleko od garażu. I teraz moje pytanie czy w Marea w sedanie też zbiornik znajduje się pod bagażnikiem??
    Pozdrawiam.
    Darek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Po zmianie pompy - duża ilośc paliwa.
    Napisany przez Service90 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-02-2012, 11:14
  2. Odcięcie pompy paliwa
    Napisany przez boch na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-02-2012, 16:10
  3. Brak zasilania pompy paliwa.
    Napisany przez Kutzu na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-05-2011, 12:01
  4. odziecie zaplonu czy pompy paliwa
    Napisany przez cpunek7 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-10-2010, 00:23
  5. Kosz do pompy paliwa punto II
    Napisany przez Artur-M5 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-03-2010, 09:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438wymiana-pompy-paliwa-21008

gdzie znajduje sie pompa paliwa fiat brava

wymiana pompy paliwa fiat marea

fiat bravo wymiana pompy paliwa

pompa paliwa fiat bravowymiana pompy paliwa bravopompa paliwa fiat bravabrawo pompa paliwowafiat brava 1.6 pompa paliwa gdziepompa paliwa fiat mareapompa paliwa fiat marea weekend 1.6 16vkoszt wymiany pompy paliwa w fiacie sienawymiana pompy paliwa w fiacie sienapompa paliwa fiat marea weekend gdzie jestfiat marea wymiana pompy paliwabrava pompa paliwabravo pompa paliwapompa paliwa fiat marea cenapompa paliwowa fiat bravagdzie jest pompa paliwa fiat bravapompa paliwa bravo 1.4 12v gdzie jest klucz do odkrecania pompy paliwajak sciagnac czarny wezyk pompa paliwa fiat punto II 1.2 16vpompa paliwa marea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl