Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2008
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    6
    Auto
    fiat tempra 1.6 Pb/LPG

    wybór: Marea - LPG czy diesel do miasta (dystans ok. 5 km)

    Witam!

    W przyszłości zamierzam zmienić moją temprę na nowszego fiata . Podoba mi się marea kombi i zbieram różne przydatne wiadomości na ten temat.
    I tak: Do pracy mam ok. 5 km. co będzie lepszym wyborem: czy marea 1.9JTD czy też silnik 1.6 lub 2.0 (najlepiej HLX )?

    Podobno diesle "nie lubią" krótkich odcinków, na których nie zdążą się rozgrzać i szybciej się w takiej eksploatacji zużywają. Czy to prawda?...

    Z drugiej strony kupując benzyniaka z LPG sekwencyjnym (tylko taki wchodzi w rachubę), zanim silnik się rozgrzeje, to pracuje na benzynie. Zrobi się ledwo ciepły - już jestem w pracy :-). :/ I jest to z kolei nieekonomiczne.
    Można w sekwencyjnym LPG wymusić przełączenie na LPG tuż po starcie? Lub wręcz startować na nim?

    Chciałbym dowiedzieć się, co sądzicie na ten temat?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    1. Kupując ropniaka wychodzisz z domu 10 minut wczesniej i go grzejesz w miedzyczasie dopijasz poranną kawę i w drogę.
    2. Kupując gaz sekwencję w zależności od tego jak jest ustawiony sterownik gazu przy takiej temperaturze przełącza się na gaz. Latem praktycznie benzyny do rozruchu samochód taki nie używa w zimie faktycznie będzie potrzebne rozgrzewanie auta do ustawionej temperatury.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jak dojeżdżasz 5km do pracy to każde auto dostanie ostro w tyłek, krótkie trasy nie są zdrowe dla silników.
    Diesle bardzo nie lubią takich odcinków i nie ma co liczyć na spalanie 5l/na 100km. Co do gazu to lepsze rozwiązanie wg mnie ale zimna jeździłbym do pracy na benzynie bo na gaz może się w ogólnie przełączyć.
    Może lepiej kupić rower i 2,0 bez gazu

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Chyba że zakładasz ogrzewanko postojowe i wchodzisz do ciepłego i rozgrzanego autka, ja tak mam
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2008
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    6
    Auto
    fiat tempra 1.6 Pb/LPG
    Cytat Napisał szela
    Może lepiej kupić rower i 2,0 bez gazu
    No pewnie, że rowerem - ale wiosną, latem i wczesną jesienią - czyli jak jest w miarę ciepło.
    Cytat Napisał wojo985
    Chyba że zakładasz ogrzewanko postojowe i wchodzisz do ciepłego i rozgrzanego autka, ja tak mam
    Chodzi mi bardziej o auto niż o mnie... I dlatego ten temat...
    Właśnie chodzi mi o rozruch i spalanie zimą. Można ręcznie przełączyć sekwencję na gaz?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Teoretycznie powinno się dać, tylko nie wiem czy po chwili nie będzie przerzucać z powrotem na benz.
    Zawsze możesz pojechać do gazownika i poprosić go o przeprogramowanie sterownika żeby się przełączało gdy silnik osiągnie 10 stopni C,
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    No ale jak za szybko się będzie przełączać to szybko pójdzie parownik/reduktor, a tą są koszta i to duże. W takim przydatku to tylko wtrysk mokrego gazu się chyba tylko sprawdza. Jak o tym czytałem to super sprawa ale tylko 3 firmy to robiły w Polsce jak się tym interesowałem i kosztowało koło 6 tysi na 4 gary wiec do 2,0 będzie z 8tys.
    wojo985 masz webasto czy elektrykę? Sam zakładałeś czy kupiłeś wypasiona wersje? Jak możesz to napisz więcej szczegółów o ogrzewaniu postojowym, jak się sprawuje, jakieś szczegóły techniczno konserwacyjne itp.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    szela, Dobry reduktor przy prawidłowej eksploatacji wytrzymuje około 60kkm, wczesne przełączanie faktycznie wpływa na szybsze zużycie, załóżmy że będzie to połowa w/w dystansu. Koszt nowego reduktora to około 200zł do tego montaż jeśli sami tego nie robimy ~100zł. Jeśli mamy zamiar sami dłubać to proponuję zestaw naprawczy ~80zł, więc IMHO nie wychodzi tak tragicznie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Mam Webasto a dokładniej EBERSPACHER. Kupiłem już z zamontowanym, co prawda nie działało ale udało mi się je doprowadzić do stanu używalności. Trzeba dbać o nie bo ewentualne wymiany części do tanich nie należą. Ja mam ogrzewanie wodne czyli podgrzewa płyn w układzie chłodzenia. Ustawiasz na 10 minut przed wyjściem z domu, wsiadasz a silniczek ma 90st.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  11. #10
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    A dużo Ci to pali? Masz osobny zbiorniczek na paliwo, czy ciągnie z baku? Tylko podgrzewa płyn chłodzący, nie łącza nawiewu? Chce sobie coś takiego sprawić tylko, że nowa instalacje w serwisie webasto 3-4 tysie z montażem a to 1/4 wartości auta, używki do fiata nie widziałem ;(

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Nie dużo pali, z 0,5l na godzinę pracy, paliwo ciągnie z baku, ma osobna pompę paliwa i wody. Dodatkowo ma dmuchawę w środku i przez nagrzewnicę mamy ciepłe powietrze w środku. Fajny bajerek, nie trzeba skrobać szyb i odśnieżać. Montować raczej sensu nie ma, chyba że samo powietrzne ogrzewanie ale jak to się spisuję to nie wiem.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2008
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    6
    Auto
    fiat tempra 1.6 Pb/LPG
    Fajna sprawa to ogrzewanie postojowe. ale powtórzę moje pytanie :-) : Można w sekwencyjnym LPG wymusić przełączenie na LPG tuż po starcie? Lub startować na nim?
    Przełączenie na LPG jest sterowane temperaturą czy obrotami silnika?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Są różne instalacje, w jednych sterowanie jest temperaturą w jednych obrotami. Nie zaleca się włączać silnika na LPG, jest to szkodliwe dla jednostki.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2008
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    6
    Auto
    fiat tempra 1.6 Pb/LPG
    Cytat Napisał Madaw
    jest to szkodliwe dla jednostki
    Dla jednostki, czy dla instalacji LPG (parownik i jego membrany)?...
    Bo jeśli dla instalacji to nie ma problemu (zestaw regeneracyjny kosztuje 80zł), natomiast w jaki sposób "dla jednostki"?...

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wszystko się da ale po co...
    Dla parownik jest bardzo szkodliwe, ale naprawdę nie jest aż taka bez kłopotliwa, i nie do każdego jest zestaw naprawczy.
    A co do jednostki napędowej to gaz w butli jest w postaci płynnej(sprężony), rozpręża się w parowniku dzięki wysokiej temp. płynu chłodzącego i w postaci gazu wędruje do silniki. Jeżeli nie rozpręży się w parowniku to do silnika będzie "wędrować" mieszanina gazu i płyny który wymraża wszytko po drodze, bardzo szybko uszkadzając węże i elektrozawór. Wtryski(dla nich pewnie też to niej bez szkody) nie są w stanie odmierzyć takiej mieszani i dają więcej paliwa LPG, co niepotrzebnie wzbogaca mieszankę. Wzbogacona miesznka nie jest tak szkodliwa jak zubożona ale też nie jest dla silnika zdrowa, choć powinien szybciej jeździć . Dodatkowo wiem, że dedykowane instalacje gazowe do octavi mają zabezpieczanie przed nierozprężonym gazem który odcina wtryski i gasi auto, po 3 takim błędzie razie wyłącza instalacje gazową i trzeba jechać do serwisu. Zwykłe sekwencje tego chyba nie mają, wiec gdy gaz będzie rozprężać się w kolektorze lub cylindrze spowoduje wzrost ciśnienia i może mechanicznie uszkodzić silnik.
    Poza tym w taką pogodę auta nie uruchomisz a latem będziesz długo musiał kręcić, i początkowo na pewno będzie nie równo chodzić, krztusić się i dusić, na początku puki nie uzyska parunastu, parudziesięciu stopni.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Roznica w jezdzie 1.4 benzyna kontra 1.3 diesel???
    Napisany przez kukubara na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 29-06-2012, 20:31
  2. Diesel, kontrolka marchewki
    Napisany przez ropa2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 12-07-2010, 17:57
  3. [Oferta] Chiptuning Fiat - Diesel
    Napisany przez jojek-1990 na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-02-2010, 14:41
  4. [ukł. zapłonowy] Problemy z 1.3 Diesel w Pandzie
    Napisany przez Piotr BE na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-01-2010, 00:47
  5. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 18:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

diesel do miasta

tdi do miasta

jaki diesel do miasta

lpg czy diesel do miasta

diesel czy lpg do miasta

czy sekwencyjny lpg mozna przelaczac recznie

diesel na miastostary diesel do miastamiasto lpg czy diesellpg do miastastary diesel czy lpgauto 5 KMdystans 10 km diesel czy gazgaz sekwencja 5 km do pracydiesel czy lpg na krotkie trasyauto na dojazd do pracy 5kmdiesel czy lpg po miesciekrotki dystans dieslemforum na miasto lpg czy dieselDiesel kontra lpg forum
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl