Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    51
    Auto
    Bravo HgT 2.0 20V :)

    witam....zgrzytanie drugiego biegu i nie tylko

    witam kupilem Brave Hgt 2.0 w bezynie z 95r.... to znaczy praktycznie ja dostalem od kuzyna... za malutkie pieniadze.

    kuzyn jest w stanach... autem jezdzil jego kumpel w polsce.. nie wiem dlaczego odpią sade lambda... auto ma falowane obroty czasami.. spróbuje ja podpiac.. tylko jak sie dowiem jak to zrobic... bo znajomy mechanik powiedzial mi tylko ze jest odpieta.. zastanawia mnie po co on to odpiol.

    do tego jeka zmieniam bieg z jedynki na dwójke slysze zgrzyt.. i czuje go na drazku.. lecz gdy delikatnie rusze z jednyki i zaraz wrzóce deugi bieg to nic nie slychac... i ladnie da sie zmienic.... co to moze byc????

    pomozecie mi troszke?? bo pierszy raz mam fiata... wczesniej bawilem sie honda..

    a w brawie z tym silnikiem sie zakochalem jak tylko do niej wsiadlem ehehe ogromne przyspieszenie i frajda z jazdy jak formula jeden... do tego ten dzwiek eheh
    nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2008
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    45
    Postów
    155
    Auto
    Subaru Impreza 2.0 Turbo
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał bigining
    spróbuje ja podpiac.
    podpiąć kostkę do sondy która znajduje się przed pierwszym tłumikiem (lub katalizatorem) i zresetować komputer.

    Cytat Napisał bigining
    do tego jeka zmieniam bieg z jedynki na dwójke slysze zgrzyt.. i czuje go na drazku.. lecz gdy delikatnie rusze z jednyki i zaraz wrzóce deugi bieg to nic nie slychac... i ladnie da sie zmienic.... co to moze byc????
    stawiam na synchronizator 2-go biegu lub w najlepszym przypadku poduszka skrzyni.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    bigining, co do zgrzytania to zużyty jest już synchronizator drugiego biegu.Norma w tych skrzyniach.Możesz zmienić olej na trochę rzadszy.Ale powiem Ci że można się nauczyć z tym żyć i jeździć.
    A co do sondy to możesz pojechać do jakiegoś gaziarza lub elektronika i on powinien sprawdzić czy ta sonda żyje.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  5. #4
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Hmm a mi np haczy 2-gi bieg zwłaszcza na zimnym silniku, mam tez problemy z redukcji z 2-go na 1-szy bieg. Nic nie zgrzyta itp itd poprostu ciężko wcisnąć bieg, zazwyczaj pomaga ponowne naciśnięcie sprzęgła. Od czego takie coś może być ?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ogólnie redukcja z 2 na 1 jest ciężka, nawet w nowych autach. Co do problemów na zimnym silniku z wrzucaniem biegów to zazwyczaj pomaga zmiana oleju w skrzyni, lub po prostu jego dolanie.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Tak właśnie myslałem że to coś z olejem, a jako że rozebrałem tylko jedną skrzynię biegów w życiu (nie udało mi się jej złożyć z powrotem - ale to szczegół) jestem w tej materii trochę ciemny.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Synchronizator może być padnięty tak jak piszą inni. Jak wrzucisz dwójkę to jest cicho czy słychać skrzynię???
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cichutko jest, nie ma zgrzytów przy rozsprzęgleniu, tylko tak jak pisałem wyżej na "zimnej skrzyni" ciężko się wrzuca drugi bieg.
    A z tą redukcją co pisze szela, że ciężko to tak sobie kojarzę że faktycznie wiele aut tak ma że ciężko czasem przełączyć z 2 na 1, tylko co najgorsze że niekiedy sytuacja zmusza do wrzucenia 1-szego biegu i zazwyczaj muszę się zatrzymać bo z 2 ciężko odbić się z prędkości 5km/h nie paląc przy tym nowiutkiego sprzęgła.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    51
    Auto
    Bravo HgT 2.0 20V :)
    u mnie czuc ten zgrzyt na drazku... dzisiaj caly dzien jezdzilem i naprawde ciezko sie nauczyc jezdzic bez sgrzytu ale juz lapie powoli o co idzie... a koszt tej naprawy to pewnie bardzo duzy... kumpel mojego kuzyna ktory jezdzil tym autem mowi ze to jakis wodzik i ze to jego wina.. jutro poszukam jak podpiac ta sonde lambda.. i zobacze jak sie sprawuje jak jest wlaczona..
    nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni

  11. #10
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Biegi można wrzucać nawet bez wysprzeglania wystarczą odpowiednie obroty silnika
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał waho.
    Biegi można wrzucać nawet bez wysprzeglania wystarczą odpowiednie obroty silnika
    Znam nawet taką Panią która tak jeździła przez 3 dni
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2009
    Skąd
    Lublin
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho.
    Hmm a mi np haczy 2-gi bieg zwłaszcza na zimnym silniku, mam tez problemy z redukcji z 2-go na 1-szy bieg. Nic nie zgrzyta itp itd poprostu ciężko wcisnąć bieg, zazwyczaj pomaga ponowne naciśnięcie sprzęgła. Od czego takie coś może być ?
    a ja mam takie coś ze wstecznym, że powiedzmy jadę na jakimś biegu zatrzymuję się z wciśniętym sprzęgłem chcę wrzucić wsteczny i nie mogę, muszę wrzucić na luz puścić sprzęgło i dopiero wrzucić wsteczny nie sądzę żeby była to jakaś wada wydaje mi się że to normalne być może nie ale jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza podobnie jest jak wyjeżdżam z parkingu, zostawiam często samochód na biegu (zazwyczaj jest to "jedynka") jeśli chce wyjechać no to muszę wrzucić ten wsteczny i wyjechać ale mam taką samą sytuację co opisałem wyżej, czyli luz i dopiero wsteczny

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2008
    Skąd
    Gostyń
    Postów
    241
    Auto
    Fiat Marea ELX 1.6 16V
    co do problemów z wrzuceniem wstecznego, to z tego ci się orientuję ten typ tak ma. Brak jest synchronizacji dla biegu wstecznego (tak zbudowana jest skrzynia)


    Ja mam inne pytanie.
    Czy powinno się jakoś regularnie zmieniać olej w skrzyni manualnej?
    Jeśli TAK to jak tego dokonać w "domowych" warunkach?
    Zapraszam do chomika do katalogu BBM. Tam wiele manuali i poradników

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    51
    Auto
    Bravo HgT 2.0 20V :)
    panowie a jakie obiawy sa jak sie ma niesprawna sonde lambda??????
    nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni

  16. #15
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Check Engine/Marchewa się świeci na desce rozdzielczej
    Pali dużo więcej
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kłopoty z wrzucaniem biegu
    Napisany przez erk na forum Panda
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-02-2023, 16:26
  2. Witam wszystkich Lubuszan
    Napisany przez grabarz na forum Lubuskie
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 11-12-2017, 17:32
  3. Samochód miejski- tylko 100KM
    Napisany przez zetor na forum 500
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 15-06-2013, 19:33
  4. Witam serdecznie
    Napisany przez sztywnygosc na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-11-2008, 15:04
  5. [car-audio] Witam jakie głośniki do Marei Weekend
    Napisany przez lamtom na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-11-2008, 20:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zgrzyta drugi bieg na zimnym silniku

fiat bravo zgrzyta drugi bieg

na zimnym silniku zgrzyta 2 bieg

przy wrzuceniu 2 biegu zgrzyta fiat uno

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438witam-zgrzytanie-drugiego-biegu-i-nie-tylko-6947

FIAT brak synchronizacji 4 biegu

zgrzytanie 1 i 2

uno 2 zgrzyta

zgrzytanie pierwszego i drugiego biegu

fiat wrzucanie biegu wstecznego zgrzytanie

fiat uno zgrzyta drugi bieg

fiat ducato zgrzyt drugiego biegu podczas redukcji

fiat bravo trzeci bieg zgrzyta

przy redukcji nie zgrzyta

bravo drugi bieg

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl