Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996

    Uszkodzona pokrywa przepustnicy - lewe powietrze?

    Witam

    Miałem ostatnio z moją Bravą trochę przejść.
    Od momentu założenia gazu zaczęły się "zgrzyty".

    -wymiana uszczelki pod kolektorem wydechowym (z zostawioną przez poprzedniego właściciela miną - urwana szpilka, zostawiona w głowicy ;/ - na szczęście cierpliwy kolega ją wydobył)
    -podwyższona temperatura - później niż zwykle załącza się wentylator
    -padł aku - prawdopodobnie pęknięta cella...
    -padł krokowiec - wymieniłem na używkę i żałuję, bo dalej się zacina, ale wiem teraz, że wystarczy go "popchnąć" na włączonym i umierającym silniku i wraca do pracy.
    -no i na koniec czyli teraz skoczyło spalanie LPG...

    Dotychczas miałem spalanie na trasie w granicach 9l na 100km (autostrada, pasażer i kierowca)
    ale ostatnio miało miejsce niemiłe zajście a raczej ich szereg, które podejrzewam o zwiększenie spalania.
    Otóż jadę sobie (akurat wówczas z padniętym krokowcem) i nagle na niskich obrotach auto robi mi "kabooom" i gaśnie!
    Przechodnie robią wielkie oczy i się odsuwają, ja odpalam auto i zjeżdżam powolutku na bok, podnoszę maskę i zastaję jeden z węży (laik jestem), taki niebieski, około 5mm średnicy, idący od przepustnicy "wypchnięty". Wcisnąłem go na miejsce i pojechałem do domu. W międzyczasie wymieniłem wymieniony krokowiec, zaliczyłem trasę do Zakopanego (z Krakowa), na rozregulowanym gazie (grzebał mi bez mojej wiedzy kolega, któremu pożyczyłem auto), bez mocy a spalanie (jazda po górzystym terenie, 4 osoby) zamknęło się w 10.5l na 100km.
    Potem zaliczyłem przegląd gazu (to jest nowa instalacja), auto odzyskało moc i "chęć do jazdy". Niestey w przeciągu dwóch następnych dni co innego wyszło... Jadę i znowu mam "kaboom", ludzie odskakują jeszcze bardziej, ja zjeżdżam, otwieram maskę i zastaję pokrywę przepustnicy - ten nerkowany plastik - rozerwaną. Idealnie pasującą łatkę, wielkości dłoni wpasowałem w miejsce z jakiego wyleciała, ciasno weszło i pojechałem do domu. Tam zdemontowałem całość równo spasowałem, skleiłem i założyłem. Następnego dnia to samo, tyle, że już tak ładnie plastik nie chciał pasować, ale auto jedzie. Po konsultacji z gazownikiem wymieniłem świece i kable na nowe, jednak zaczęło się odczuwalnie większe spalanie - na mieście wyszło prawie 16l/100km w trasie 11.5l/100km.

    Poczytawszy na forum zrobiłem test - na ciepłym silniku zatkałem rurę powietrza między przepustnicą a filtrem powietrza i:
    - na benzynie - auto się przydławiło i wróciło na obroty przy zatkanej rurze
    - na gazie - bez zastanawiania zgasło

    Wynik byłby łatwiejszy (dla mnie) do odczytania gdyby na gazie też utrzymał się silnik przy pracy.
    Czy ktoś coś podpowie? Poza tym, że jutro wyrwę się z pracy na szrot, żeby kupić tę pokrywę - czy demontować przepustnicę i wymieniać uszczelkę pod? Z tego co widzę to wygląda jakby była wsadzona uszczelka ręcznie wycięta z bloku technicznego lub podobnego papieru. Możliwe, że ją rozszczelniło przy tych wybuchach..?

    Pozdrawiam i czekam na pomocne wskazówki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    56
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    jeśli masz wybuchy w dolocie to chyba zawory masz do regulacji (niedomknięte doloty i bum ) , nie znam tego silnika ,ale sprawdź wałki rozrządu czy nie są wytarte krzywki i płytki czy nie ma w nich dołków , no i ustaw rozrząd - doloty, wyloty

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    p.s takie uszczelki się robi samemu z cienkiego preszpanu albo z szarej okładki bloku rysunkowego - tym się nie przejmuj

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    Co do kaboom to u mnie też to występuję, z tym, że jest kaboom, Bravce tak jakby na 1 sek brakuje paliwa(co za tym idzie przydusi się) i nagle wszystko wraca do normy, a zdarza się to przy naładowanym aucie albo przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia gdy mruga mi rezerwa gazu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Co do wybuchania to gazownik i kolega - niezależnie od siebie - zdiagnozowali to jako słabą iskrę i "niedopalanie się" mieszanki, co owocuje potem takim "pierdutnięciem" - po wymianie kabli i świec jest z tym spokój - jakieś 500km zrobione w kilka dni i bez wybuchów... Jednak pozostaje kwestia:
    - zwiększonego spalania ;
    - utrzymywania się pracy silnika po zatkaniu "oficjalnego" dolotu powietrza

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    30
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 SX
    U mnie z "oficjalnym" dolotem powietrza był taki problem, że jak dmuchłem w te lufciki przy znaczku Fiata, auto gasło, Pomogło odłączenie ruły doprowadzającej powietrze.
    Teraz jakoś 3 miesiące temu znowu ją podłączyłem i problem nie występuje.
    Oczywiście mowa o gazie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    trochę sprawa ruszyła
    - to, że auto nie gasło mimo zatkania dolotu powietrza - jeden z węży był nieszczelny - wymieniłem po zatkaniu rury auto gaśnie...
    - dostałem kontakt do dobrego gazownika w Krk, pojechałem, podregulował (mimo zastrzeżeń co do prawidłowości instalacji) i tada! pojechałem w trasę, trochę na mieście (więcej jednak trasy) i spalanie spadło do 9.3l/100km - regulacja kosztowała 30zł
    - wybuchy - od tego się zaczęło to jak w ogóle trafiłem do gazownika. Pojawiają się czasami (bardzo rzadko) delikatne i przez przypadek jeden mechanik zwrócił mi na to uwagę, mówiąc, że tak być nie może i dał mi wizytówkę, gdzie mam podjechać. Gazik otworzył maskę i zdębiał... po pierwsze - niewłaściwy silnik krokowy do tego systemu gazu (BINGO-M). Zdemontował, przyniósł jakiś używany i pokazał różnicę - faktycznie - na tym moim nie ma w zaworze w ogóle sworznia, który by miał być przez krokowca popychany. To raz, dwa - mieszanka jest podawana tuż za filtrem powietrza, jeszcze przed plastikową odmą, którą to mi rozerwało, co wydłuża dystans jaki mieszanka ma do pokonania od momentu wtrysku do komory spalania i bardzo się tym samym rozrzedza a w przypadku wybuchu narażony jest bezpośrednio ten plastik. Pokazał jak ma być to wykonane - pod gaźnikiem powinna być wstawiona taka specjalna podkładka wtryskowa do gazu i tam bezpośrednio ma się gaz dostawać... Jako, że instalacja jest nowa polecił mi pojechać do serwisu, gdzie mi to zakładali i poprosić o poprawkę... dam znać czy się uda i jakie efekty... auto powinno zyskać jeszcze na ekonomiczności

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2013
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Wiek
    35
    Postów
    137
    Auto
    Ducato 2,5D
    Rocznik
    1995
    Przede wszystkim powinni Ci zamontować jakieś zabezpieczenie wybuchowe. I tu zakładają taką metalową wstawkę w dolocie (przed przepustnicą) z takimi nacięciami, na które nachodzi taka gumowa obejma. Jak dochodzi do wybuchu to guma się odsuwa i powietrze spokojnie ucieka, wystarczy poprawić gumę i wszystko gra.
    A trochę droższe rozwiązanie, ale lepsze, to zastosować gwizdki zabezpieczające.
    Tak wygląda takie cudo:
    jM9C4P.jpg

    I teraz zależy od zdolności rzeźbiarza. Albo wstawi Ci takie 4 (po jednym na cylinder) wykonując otwory w kolektorze dolotowym, lub 1 na dole kolektora w miejscu broka.

    Zaletą tych gwizdków jest to, że przy zwiększonym ciśnieniu puszczają powietrze, a potem same się z powrotem zamykają i nawet silnik nie musi w tym czasie zgasnąć, a jeśli zgaśnie to po protu go odpalasz i jedziesz.

    Tak czy siak, zabezpieczenie jest bardzo ważne, bo jak go nie ma to rozwala dolot w najsłabszym miejscu, może nawet dojść do pożaru. Dwa razy widziałem zniszczone obudowy filtrów powietrza. W peugeocie 406 cała obudowa była rozerwana, a w fiacie UNO urwało zaczepy i zapalił się filtr powietrza...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    jest u mnie ta wstawka z gumą, ale jak wspomniałem - niewiele pomogła - obudowę rozerwało... teraz trzeba założyć gaz jak należy...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    gaz założony jak należy, przynajmniej częściowo - mikser założony pod wtryskiwaczem a nie na dolocie... I tak zaraz po poprawkach gwarancyjnych pojechałem do gościa z polecenia, żeby mi to ustawił... Wyczaił, że dalej krokowiec nie taki jak trzeba to u niego już dopłaciłem, żeby mi na używkę za parę złotych wymienił i jeździ jak trzeba...
    Gdyby ktoś potrzebował dobrego gazownika w Krk to piszcie, podam namiary


 

Podobne tematy

  1. Wyciek ze skrzyni (pokrywa tylna) - proszę o pomoc.
    Napisany przez ps-ski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-08-2017, 23:09
  2. Pokrywa zaworów Stilo 1.8
    Napisany przez czaro85 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-07-2013, 19:11
  3. Klimatyzacja - na koleinach gorące powietrze
    Napisany przez smokwwa na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-05-2013, 19:25
  4. Brava 1.4 12V - lewe powietrze ... ? wysokie obroty
    Napisany przez kedar33 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-11-2012, 14:59
  5. brava 1.2 lewe powietrze?
    Napisany przez markshall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2012, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438uszkodzona-pokrywa-przepustnicy-lewe-powietrze-21200

lewe powietrsze przepustnica

uszkodzona przepustnica objawy fiat

popsuta przepustnica fiat brawa forum

lewe powietrze bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl