Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001

    Question UPG do wymiany czy cały silnik?

    Pacjent to Bravo 1.2 16V z 2001 roku tylko benzynka. w pewnym momencie zauważyłem że na świecach pojawił się olej. Nie były one zalane ale brudne. A że zbliżał się czas wymiany filtrów i oleju to przy okazji wymieniłem także świece. Niestety po 3 dniach (i około 100-150km) po odpaleniu zaczął mi wibrować silnik. Na biegu jałowym podczas postoju czasem gasł ale gdy stałem na światłach lekko gazując to działał normalnie, tzn wibrował ale nie gasł. Podczas jazdy miał niewielkie zamulenie. Gdy zaparkowałem i sprawdziłem świece okazało się że na 4 znowu się pojawił olej. Udało mi się dojechać do warsztatu i po sprawdzeniu (ponoć) wszystkiego wraz z kompresją powiedzieli że pali na dwa gary tylko (kompresja w cylindrach 15-2-16-3).

    Powiedzieli że są trzy wyjścia:
    - upg do wymiany lecz nie dają gwarancji że to w tym problem (500-700zł);
    - uszkodzona głowica ale też nie mają pewności bez rozbierania (600-700zł);
    - wymienić silnik niby najlepsze rozwiązanie by nie robić dwóch poprzednich po kolei. (ok 600zł silnik + 700zł robocizna).

    Nie znam się na silnikach i słyszałem różne pomysły co mogło się stać. Od przetarcia silnika po przegrzanie silnika co mogło spowodować szybsze zniszczenie UPG. Dowiedziałem się także że moją wersję silnika ciężko znaleźć ponieważ ma numery 188A5000.

    Nie wiem co robić, auto mam od roku a na warsztacie czeka już trzeci tydzień. Ktoś mi może pomóc/uspokoić/doradzić?

    Niedługo się żenię i zamiast kasę na wesele odkładać to znowu na auto musi iść...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Byłeś przy pomiarze kompresji ?? a może po prostu świece źle podpiąłeś ?
    może nie ma iskry na tych cylindrach , skoro wcześniej pracował normalnie

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Masz silnik cf3 które produkowano w bbm bardzo krótko, stąd problem ze znalezieniem... aczkolwiek nie jestem pewny czy słupek czymkolwiek się różnił od cf3, tam tylko osprzęt się zmienił.
    Kupno kolejnego silnika to loteria, nie wiem w jakim stanie masz dół ale ja bym się chyba skłaniał ku naprawie.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Przy kompresji nie bylem a swiece warsztat wymieniał. 100-150km zrobilem i dopiero wtedy pojawil się problem.

    Ponoć dość dużo jest różnicy między silnikami oraz sam słupek tez z lekka sie różni katalozatorem i zelaznym kolektorem.

    Słyszałem ze przy około 200tys km w tych silnikach po prostu lubi sie wysypac upg tylko. Przed wymiana świec tez czasem mulil na drugim i trzecim biegu jak bylo wilgotno.

    Po podłączeniu do komputera pojawil sie błąd "przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonu w cylindrze drugim".

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    Cytat Napisał Drozdek Zobacz post
    Słyszałem ze przy około 200tys km w tych silnikach po prostu lubi sie wysypac upg tylko.
    eeeeee ja już mam ponad 220 tys z LPG

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Niech przy Tobie pomierzą kompresję

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    E tak jak kolega twierdzi niech sprawdza kompresję przy tobie, ale jak wypadają zapłony na cylindrze 2 to nie jest powiedziane że to UPG jak płynu i oleju nie ubywa. Jeżeli płyn cały czas jest ok i oleju nie ubywa a błąd zapisany to "przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonu w cylindrze drugim"., to przejrzał bym dokładnie przewody WN i cewki, bo to one powodują wypadanie zapłonów, brak mocy, i praca na dwa gary. Zacząć należy od sprawdzenia akumulatora czy dobry, potem alternator czy dobrze doładowuje a na samym końcu przyjrzeć się samym przewodom WN i cewkom. Ja osobiście stawiam na Cewki i przewody WN do wymiany.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Akumulator byl w grudniu rok temu także kupiony. Bardziej mnie zmartwil olej na świecach
    Przed wymiana olej na bagnecie nyl na dolnej granicy wiwc boje się ze to przegrzanie silnika co przyspieszyło zniszczenie upg. Wentylator ostatnio tez dość często sie włączyal i temperatura raz na jakis czas była maksymalma. Z tego co juz wyszukalem to wlasnie upg i wypalone zawory.

    Również nie widzialem czy płynu brakuje ale takze byl bliżej minimum.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    No to trochę sam sobie jesteś winny , nie ważne czy diesel czy benzyna, czy auto ma rok czy 10 lat ,od czasu do czasu pod maskę trzeba zajrzeć , nie tylko w celu dolania płynu do wtryskiwaczy ,poziom oleju, płynu chłodzącego, płynu wspomagania, hamulcowego trzeba kontrolować , tak samo czy nie ma wycieków lub pocenia się ...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Wiem o tym, zaglądałem lecz wynika niestety ze trochę za rzadko. Jest to moje pierwsze auto i dopiero się "ucze" prawidlowego korzystania z samochodu pod względem mechanicznym.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Drozdek Zobacz post
    (kompresja w cylindrach 15-2-16-3)
    To niestety jest jednoznaczna diagnoza i nie ma nic wspólnego z akumulatorem, alternatorem czy "płynem do wtryskiwaczy ". Co dokładnie, nie za bardzo da się sprawdzić bez rozbierania silnika. Można przy pomiarze kompresji zrobić próbę olejową, wtedy będzie wiadomo w jakim stanie jest dół silnika. Dopiero po zrzuceniu głowicy i oddaniu jej do sprawdzenia szczelności wyjdzie gdzie jest problem. A co do rozwiązania, to tak jak koledzy napisali, kupno silnika w ciemno to jest loteria. Jeśli chcesz nim jeszcze trochę pojeździć, to chyba lepiej zrobić swój i wiedzieć co się ma. Ale nie daj się wpuścić w "nie dają gwarancji, że to problem". Przed rozłożeniem silnika trzeba zrobić próbę olejową, przed złożeniem oddać głowicę do planowania ze sprawdzeniem szczelności. Przy okazji najlepiej wymienić jeszcze uszczelniacze zaworowe, poskładać wszystko jak fabryka przykazała i ma działać

    A co do samych przyczyn, to auto ma już swoje lata, nie masz pojęcia ile kilometrów przejechało i co się z nim wcześniej działo, więc taka awaria mogła się pojawić sama z siebie. Aczkolwiek trochę dziwne, że nie ma kompresji na oddalonych od siebie cylindrach.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    57
    Postów
    762
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,9 jtd 105 kucy
    Rocznik
    1999/2000
    Rób Twój silnik , przynajmniej będziesz wiedział że jest już dobry . Kupowanie nowego-używanego to loteria , nie wiadomo co w nim jest do wymiany , może przejechać jeszcze 100kkm a może 1kkm i paść . Tak samo w używanym trzeba wymienić rozrząd bo nie wiadomo kiedy był wymieniony i olej z filtrem i tak samo wyjdzie w cenie .Przynajmniej będziesz wiedział na czym jeździsz o ile paka zdrowa . Pozdrawiam

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Moj ma 240tys, nowych nawet nie znalazlem by numer sie zgadzal. Karoseria jest bardzo zdrowa co kilka osob nawet mowilo ze bardzo rzadko spotykana jest w tak dobrym stanie wiec szkoda mi zlomowac. A po drugie juz chyba czuje sentyment .

    Dzieki za rady, upg bedzie robione i powiem zeby obejrzeli glowice oraz tloki i zawory

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Drozdek Zobacz post
    ponieważ ma numery 188A5000.
    to silnik wspólny z punto 2

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Darłowo/Trójmiasto
    Wiek
    32
    Postów
    12
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Byłem dzisiaj u mechaników i okazało się że słabe ciśnienie było na środkowych cylindrach czyli ciśnienie wyglądało tak: 15,5-3-3-16. Czyli wnioskując wychodzi że jednak uszczelka mogła paść?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    49
    Postów
    332
    Auto
    Lancer Sportback + Hyundai Tucson
    Rocznik
    2009/2017
    jeśli pomiędzy cylindrami to 99%


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wtryskiwacz do wymiany?
    Napisany przez simurgh na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-09-2017, 18:15
  2. Overboost - czy do wymiany?
    Napisany przez manic na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-10-2016, 09:07
  3. Silnik się nie dogrzewa pomimo wymiany termostatu
    Napisany przez Keanu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2014, 16:58
  4. Turbo do wymiany
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-09-2013, 10:37
  5. sprzęgło do wymiany
    Napisany przez Widek1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 19-12-2010, 03:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto kupione a upg

swiece 188a5000

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl