Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Umiejscowienie Overboost oraz aktuatora

    Witam, mam taką zagadkę, gdyż w moim Bravo JTD 100 KM z 2000 roku nie mogę znaleźć za żadne skarby overboosta oraz gruchy od turbo. Ostatnio udało mi się zrobić zdjęcia turbo od spodu auta i w załączniku można je zobaczyć. Prawdopodobnie gruszka jest nad turbiną co widać na zdjęciu ale pewności nie mam, jeśli tak to dostępu do niej nie mam żadnego Proszę o jakieś naprowadzenie. Znalazłem model mojej sprężarki, jest to Garrett GT1444S.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 21-10-2011 o 11:05



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Może jest tu jakiś ekspert od turbo

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    gruchy od turbo
    Masz na myśli akutator? Pierwsze zdjęcie ten element po lewej co dochodzi do niego czerwony kabelek.

    A co do overboosta - tak zwany zawór VGT - występuje od we wszystkich silnikach JTD, ale od modeli CF3.

    Tylko, czy Ty masz JTD? Dobrze rozszyfrowujesz go?
    Dla silników diesela przed wejściem JTD
    M1 - 1910 TD (100CV)
    M2 - 1910 TD SOFT (75CV)
    M3 - 2400 TD
    Po wejściu JTD
    M1 - 1910 JTD CF2 105CV
    M3 - 2400 JTD CF2 136CV
    M4 - 1910 JTD CF3 110CV

    I coś mi się wydaje, że Ty masz 1910 TD 100CV, gdyż w CF2/CF3 trochę inaczej turbo wygląda.
    Podaj VIN to się przekonamy!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Dziękuję za zainteresowanie tematem, moja wersja jest dość dziwna, gdyż produkowana była tylko przez rok, jest to JTD CF3, sterownik silnika Bosch EDC15C7. VIN: ZFA18200005101783

    Edit: chciałbym jeszcze wiedzieć jak sterowane jest to turbo i czy ma ono zmienne geo łopatek

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Masz gruszkę = masz zmienną geometrię łopatek (po drugie zdradza to też sterownik Bosch EDC15C7).
    Co do overboosta to zajrzyj na Elektrozawór VGT (overboost) 1.9 JTD CF3 - Downloads - Fiat Klub Polska
    To pomoże mam nadzieję Ci dojść gdzie to jest.

    A to jeszcze cytat z innego forum, akurat dotyczy Stilo. Może ktoś jeszcze się odezwie i Tobie pomoże.
    VGT jest rozbieralny, często wystarczy czyszczenie i smarowanie.
    Jest nawet opis jak to wykonać.
    Ten cienki ma średnicę zewnetrzną fi 5 a grubszy fi 6 do kupienia tam gdzie złaczki ciśnieniowe, w Gdańsku jest firma Eumat z takim osprzetem i Metalmot, w W-wie nie wiem.
    VGT można w Stilo wyjąć bez wchodzenia pod samochód, wystarczy wyjąc rurę wlotową powietrza,
    -najpierw wyjmujemy górę od strony przedniej atrapy
    - następnie pociągając i kręcąc wyjmujemy z obudowy filtru powietrza,
    -rozpinamy wkrętakiem opaskę podtrzymującą rurkę podciśnienia do VGT
    Patrząc na dół przed akumulatorem widzimy VGT, klucz, pokrętło zwanę "grzechotka" z nasadką 10 i wkładając lewą rękę najlepiej bez rękawa odkęcamy śruby, niezbyt wygodnie ale wykonalne.
    Aby nie męczyć się ponownie po wyjęciu akumulatora w obudowie akumulatora od przodu robimy dwa otwory na śruby w rozstawie 88 mm,
    aby nie zdejmować obudowy aku otwory zrobiłem małym wkrętakiem krzyżakowym i większym powiększyłem na fi 6,
    wkładamy śruby od środka, na dolną od zewnątrz nakręcamy nakrętkę dla dystansu i w to miejsce montujemy VGT.


    ---------- Post dodany o 11:01 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:55 ----------

    Wiesz co uświadomiłem sobie jedną rzecz, ten motor był montowany w też w np. w Stilo tylko, że tam podnieśli jego moc do 115CV.

    I zawór VGT jest właśnie w tych motorach. ePer nie pokazuje przy twoim VIN tego zaworu. Zatem ty go nie masz, mają go nowsze modele tego silnika montowane np. w Stilo, Croma, Nowe Bravo itp.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 21-10-2011 o 12:06
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Dzięki bardzo, o taką profesjonalną odpowiedź mi właśnie chodziło, sprawdziły się moje podejrzenia, bo nie mogłem znaleźć tego zaworu, a wszędzie na forach o nim głośno A szukałem z powodu takiego, że mam lekkie zamulenie przy ok. 2700 obr/min.
    Rzeczy które zrobiłem:
    - wymieniona przepływka miesiąc temu, bo na tamtej silnik mocy w ogóle nie miał, rosły obroty a moc ta sama,
    - zatkany całkowicie EGR, blaszka z dziurkami powodowała zamulenie,
    - wyczyszczony czujnik cisnienia doładowania na kolektorze ssącym i sam kolektor tam gdzie sięgnąłem.
    Dodam że turbo gwiżdże cichutko i ogólnie autko ciągnie do ponad 4 tys. obrotów efektywnie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Mam jeszcze takie pytanie, co to za element na zdjęciu oznaczony, jako nr 4 ? Czy czasem nie spełnia toto funkcji overboosta?


    turbo.jpg

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2012
    Skąd
    Lubiechów Górny
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1,9 JTD
    witam

    proszę o informacje czy w marei 1,9 jtd z 2001 o mocy 110 km tez może być to przyczyną zamulenia silnika
    na czwartym biegu. Do trzeciego biegu nie ma problemu samochód równo przyspiesza a po wbiciu czwórki obroty tylko do 3200 obr/min
    wymieniłem EGR problem nie zniknął po podłączeniu do komputera wyświetla awaria podciśnienia doładowania.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Hmmm.. rozwiązaniem mojego problemu było odetkanie katalizatora Tam chyba masz zmienną geometrię w turbo więc zapewne się przycięła.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Miszko - obecność gruchy (VGT) nie świadczy wcale o zmiennej geometrii turbiny ,bravo,brava wychodziły w 2001 r jeszcze ze zwykłą turbiną ale już w CF3 i innym sterownikiem
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Seba sprawdź jaki skok ma cięgno od gruchy przy turbinie.Może się lekko przypiekło jak napisał Martinez Sprawdź też szczelność przewodów powietrza doładowanego.

    Możesz też opłukać z syfu intercooler.Jest on w otworze między prawym halogenem a chłodnicą.Walnij ciśnieniem bo często jest bardzo słaby przepływ i nie studzi doładowanego powietrza.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    podepnę się pod temat.
    Czy ktoś może zrobić mi jakąś fotkę tego zaworu overboost, gdzie on jest fabrycznie zamontowany w stilo 1.9JTD, czy widać go z góry, bo ja u siebie jakoś nie mogę go zlokalizować a na zdjęciach nie wygląda na jakąś bardzo małą rzecz. Szukałem go na osłonie chłodnicy na wysokości podłożnicy tak jak jest to napisane w manualu no i nic ;/ albo ja ślepy albo go tam niema, a dodam że turbiny od góry prawie nie widać bo jest zasłonięta osłona kolektora wiec tych wężyków też nie zlokalizowałem ;/

    ok znalazłem, szkoda że nikt wcześniej nie napisał że ten zawór znajduje się za obudową filtra powietrza ;/
    Ostatnio edytowane przez Bathory ; 14-06-2013 o 19:07


 

Podobne tematy

  1. Seicento 899 i umiejscowienie złącza diagnostycznego
    Napisany przez doctor82 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 12-11-2021, 07:11
  2. 1.2 8v - płyn chłodniczy oraz olej przekładniowy
    Napisany przez kowal na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 18-05-2015, 18:44
  3. Światła mijania oraz drogowe
    Napisany przez wojtex na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 27-11-2014, 12:50
  4. Wymiana oleju, oraz gałki zmiany biegów.
    Napisany przez radi. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 04-10-2011, 18:35
  5. Awaria nawiewu, spryskiwaczy oraz wycieraczek
    Napisany przez medevil na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-05-2011, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

overboost fiat croma

overboost 1.9 jtd

fiat bravo overboost

fiat croma overboost

overboost co to

fiat marea jtd 110 km overboost

overboost fiat

overboost stilo gdzie jest

bravo ii overboost

overboost croma gdzie to jest

overboost marea

umiejscowienie overboost fiat stilo

elektrozawor vgt bravo 1.9 jtd 105 KM

co to jest overboost

overboost croma

w ktorym miejscu znajduje sie zawor podcisnienia egr fiat brava 1.9

overboost jtdoverbost fiat cromaoverboost stilozawor overbost do fiata stilo jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl