Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001

    [ukł. hamulcowy] Zaciągnąłem ręczny tak że

    Mam zblokowane tylne lewe koło i to w takim stopniu że stoi dęba i ani drgnie.
    Nic nie zamarzło na 110% Zaciągnąłem ręczny po jeździe i z 6-ciu ząbków jak to zazwyczaj bywało nagle się zrobiło na 2 i po tym właśnie manewrze zblokowało mi koło.
    Winny jest raczej samoregulator tylko nie bardzo wiem:
    a) jak obrócić bęben żeby go zobaczyć
    b) jak "rozbroić" samoregulator żeby puścił szczęki

    Jeszcze tak pomyślałem żeby może linkę popuścić przy rączce.

    [size=2][ Dodano: 2010-02-22, 18:18 ][/size]
    No i porażka na całej linii.
    Popuszczenie linki nic nie dało, samoregulator się zmarszczył kompletnie i nijak nie jestem w stanie go ruszyć

    Jutro laweta ehh...
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    A próbowałeś zdjąć koło i odkręcić bęben (jesli jest przykręcony do piasty) a następnie obstukac go z boku młotkiem? Jeśliby Ci się udało przesunąć bęben względem piasty to albo przez odblokowanie albo przez zniszczenie do końca regulatora powinno udać się zcisnąć bardziej szczęki na tyle żeby bęben zaczął sięswobodnie obracać...Warto spróbować, zawsze to taniej niż laweta.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał poochaty
    Jeśliby Ci się udało przesunąć bęben względem piasty
    Nie ma takiej opcji bo przecież bęben na piaście siedzi ciasno a szczęki są rozparte. Pozostaje tylko siłą go zdjąć niszcząć samoregulator jeśli to rzeczywiście jego wina.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    kurde racha, centruje sie przeciez na srodku...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ogólnie to cyrk wyśmienity jest.
    Wczoraj zamówili bębny, bo zażyczyłem sobie nowe, dzisiaj okazało się że są złe, niby do wersji z ABS ale coś im nie pasuje. Szczęki które im dałem, bo miałem... oczywiście są złe, rozwalili oba cylinderki, a ten zacięty samoregulator musieli w ASO Fiata zamawiać po VIN bo nigdzie dostać w 60tyś mieście nie mogli

    1. Coś czuję że zapłacę za to jak za zboże.
    2. Ciekawe co jutro nowego się urodzi.

    Ps
    Obeszło się jakoś bez lawety, bębny spryskałem obficie wd40 (i tak nie miałem nic do stracenia jak wszystko do wymiany), koło ruszyło, z prędkością 20km/h dotoczyłem się bocznymi drogami do serwisu, ale jak sprawdzałem jak się nagrzało to jajka z powodzeniem można by było usmażyć.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho.
    Wczoraj zamówili bębny, bo zażyczyłem sobie nowe, dzisiaj okazało się że są złe, niby do wersji z ABS ale coś im nie pasuje.
    Przecież bębny do ABS nic nie mają, tutaj tylko łożysko się liczy czy ma ząbki bądź pierścień magnetyczny.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    No właśnie też mnie to dziwi, chyba że jakieś tandetne rzemiosło zamówili i dlatego nie pasuje.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A bębny to wogóle wystepują tylko w dwóch średnicach, 183mm i 205 zdaje mi się. Innych odmiam i różnic poza średnicą nie ma.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Mikoda pisze 180mm i 203,2mm wymiar wewnątrz - to tak dla ścisłości.

    Szczerze mówiąc to żałuję że sam ze strony mikody nie zamówiłem tych bębnów, bo ten majster to jakiś taki niekumaty. Mówię mu że do tego samochodu są dwa rodzaje bębnów 203 i 180mm do mnie idzie ten większy bo auto jest z ABS, a ten pewnie zamówił 180
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Suwmiarka w dłoń i patrzeć jak mechanikowi mina rzednieje...
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Linijka, metrem... po co suwmiarka.. 18cm... roznica miedzy mniejszymi i wiekszymi to ponad 12%!! Organoleptycznie idzie stwierdzic. Mechanikiem do tego wcale byc nie trzeba

    Bebny cos wspolnego z ABS?? Kpina! Lozyska, ewentualnie zacisk recznego (zdaje sie ze sam reczny ma 2 mozliwosci montarzu - to jarzmo ktore laczy szczeki ma taka wypustke, albo jej nie ma w zaleznosci od tego czy abs czy bez abs). U mnie jakis wloski baran pomylil wlasnie to jarzmo i przy zaciagnieciu recznego podczas jazdy rowki na rotorze od absu zamienily sie w opilki - od tamtej pory absu brak Nowe lozyska juz czekaja. Tylko kwestia jest taka ze pojawily sie problemy z samoregulatorem i prawe kolo chwyta szybciej (niby 8% u mnie, do 10% puszczaja przeglad) ale jak jest tylko odrobine slisko to zaczyna pieknie krecic samochodem... Wniosek: trzeba bedzie wszystko zrobic na cacy tip top. A samego samoregulatora chyba nie da sie dostac wogole (ale co do tego stwierdzenia to pewnosci nie mam). Jesli jest inaczej, to mam prosbe - znalazl by mi ktos (kompetentny - HiPo byl by doskonaly w tej roli ) numery czesci w eperku: samoregulatory na obie strony + te cholerne jarzma do mojej wersji pojazdu (lozyska czytaj piasty juz sobie znalazlem 179zl FAG, 165zl Optimal, 164zl SKF, 155zl ROOVILE - ponoc Roovila najbardziej sie oplaca bo oni tylko konfekcjonuja i czesto mozna trafic optimala, skfa albo faga, problem w tym ze mozna tez trafic Corama;P)

    Pozdrawiam

    Edit: Glupota ludzi nie zna granic, a moja jest ponadgraniczna
    Smoregulator Numer katalogowy Fiat 9947695, na alledrogo 75zl Juz znalazlem. Trzeba bedzie kupic jeden, drugi narazie dziala Ale te cholerne jarzma musze znalesc jeszcze..
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  13. #12
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Sm0kus
    Bebny cos wspolnego z ABS??
    Bęben do wersji z ABS ma większą średnicę wewnątrz - dlaczego? Nie pytaj bo nie wiem, ale makaroni na pewno podparli by się jakimiś obliczeniami.

    W ogóle to ja mam na tyle przekichaną sprawę, że w tym czasie co moje B-o było składane 'kluski' wymyśliły zmienię system tylnych hamulców Bendix na Lockheed (albo na odwrót) i tak na prawdę nie wiadomo co ja mam zamontowane, w eperze też odpowiedzi nie znalazłem, ale mam nadzieję że jutro wszystkiego się dowiem.

    Całe szczęście że tego się nie robi co miesiąc tylko raz na kilka lat.

    [size=2][ Dodano: 2010-02-24, 12:03 ][/size]
    No i Fiacina odebrana z zakładu W końcu kupili 3 różne zestawy szczęk i wybrali jeden który pasował do bębnów które były dobrze zamówione

    A ogólnie co się stało to resztki okładziny odkleiły się z jednej strony i zablokowały całe koło.

    Podsumowanie:
    Bębny 150zł
    Szczęki 120zł
    Samoregulator bo się zaciął 70zł - choć podejrzewam że moje gmeranie przy nim po części się do tego przyczyniło.
    Cylinderki bo ciekły 80zł
    Uzupełnienie płynu hamulcowego bo pociekło 15zł
    Robocizna 100zł

    Suma: 535zł

    Osobiście liczyłem na jakieś 800-900zł więc z całokształtu cenowego jestem bardzo zadowolony. Z jakości wykonanych prac również, teraz nie idzie ruszyć na zaciągniętym ręcznym
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    No to znosnie. Z bendixem i lockheadem mam ten sam problem. Wiem jakie sa skutki zalozenia nieodpowiedniego - rotory na lozyskach zamieniaja sie w zelazny pyl w zetknieciu z jarzmem hamulca - abs idzie w piach jednym slowem. Ja tego nie rozbieralem po przyjezdzie z Makaronolandi, a tam jakis zdolny majster wybrnal z problemu ciezkiego wyboru poprzez zalozenie tych szczek ktore wpadly mu w rece i poinformowanie kierowcy pojazdu aby nie zaciagal recznego jak samochod jedzie Szkoda ze italiano tassista nie przekazal tego mnie

    Mnie ta przyjemnosc bedzie kosztowala conajmniej 360zl za lozyska(piasty)+ samoregulator 70 +robota +co tam jeszcze wymysla...
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A po co zaciągać ręczny w czasie jazdy ?

  16. #15
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Sm0kus pewnie chciał bączki pokręcić
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  2. [ukł. hamulcowy] Dziwnie zachowujący się ABS
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-03-2009, 21:07
  3. [ukł. hamulcowy] MAREA Hamulce tył; Bębny na tarcze
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 11:38
  4. [ukł. hamulcowy] problem z ABS!!!
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2009, 18:47
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo system hamulcow bendix czy

system hamujcowy Lockheed

hamulce lockheed fiat brava

marea samoregulatory jak zalozyc

marea hamulce bendix a lockhead

bravo system bendix lockheed

roznica hamulce typ bendix lecheed

marea BENDIX czy lockheed

marea system bendix czy lockheed

jak zdjac zacisl hamulca w bravo ii

lockhead czy bendix brava

roznica w celinderka bendix

system hamulcowy lockheed.

jak zamonntowac samoregulacje hamulca w fiat brawo

fiat bravo jak zalozyc samoregulator

zaciagnalem reczny

jak zalozyc beben od fiata brava

bravo hamulce bendix

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl